https://lat.sputnikportal.rs/20240616/prevara-od-dva-evra-zavladala-mrezama-kako-je-prepoznati-1173701429.html
Prevara od dva evra zavladala mrežama: Kako je prepoznati
Prevara od dva evra zavladala mrežama: Kako je prepoznati
Sputnik Srbija
Poslednjih nedelja na društvenim mrežama je zavladala takozvana prevara od dva evra, koja se odnosi na to da se korisnicima nudi kupovina elektronskih proizvoda... 16.06.2024, Sputnik Srbija
2024-06-16T21:55+0200
2024-06-16T21:55+0200
2024-06-16T21:55+0200
ekonomija
ekonomija
prevara
društvene mreže
svet – ekonomija
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/07/09/1139695744_0:0:3641:2048_1920x0_80_0_0_a917c98e87ca7a3420bcc7a013c5ad7f.jpg
Da ne biste naseli, morate obratiti pažnju na neke detalje koji nedvosmisleno razlikuju autentične oglase od lažnih.Modus operandi kojim se provodi prevara od dva evra konceptualno je vrlo jednostavan. Prevaranti, naime, najpre stvaraju lažne stranice na društvenim mrežama vrlo slične zvaničnim stranicama poznatih i etabliranih lanaca potrošačke elektronike.Potom korisnicima nude „neverovatne“ ponude, koje se obično sastoje od kupovine proizvoda nominalne vrednosti od nekoliko stotina evra, znatno sniženih i dostupnih za samo dva evra.Naravno, ako korisnik „zagrize“ i klikne link koji ga odvede na unos podataka o plaćanju, ili bilo kakvih ličnih podataka, prevara je zapravo postigla svoj cilj – izvući novac od nesretne žrtve i/ili ukrasti podatke koji se onda mogu preprodati na Dark Webu.Kako prepoznati prevaruObjava ima senzacionalistički ton: ako primetite veliki broj uskličnika u tekstu objave i preteranu upotrebu senzacionalističkih izraza, kao što su „veliki popusti“, „iskoristite zadnji proizvod“ i drugo, velika je verovatnoća da je oglas lažan.Objava sadrži sintaksičke ili gramatičke greške: ponekad bi prevaranti mogli stvoriti poruku na jednom jeziku (na primer engleskom) i prevesti je na mnoge druge bez obraćanja pažnje na moguće greške koje često rade onlajn prevodioci.Stranica ili nalog nisu verifikovani: „plava kvačica“ na Fejsbuk* stranici firme ili Instagram* računu služi kao potvrda zajednici da se radi o verifikovanom nalogu. U nedostatku ovog malog (ali značajnog) detalja praktično je sigurno da imate posla s lažnim računom.Reklamirani proizvodi sniženi su bez valjanog razloga: budući da nikome nije isplativo da poklanja proizvode, ako je ponuda predobra da bi bila istinita – verovatno i nije, prenosi Večernji list.*Aktivnosti „Meta“ - društvene mreže Fejsbuk i Instagram zabranjene su u Rusiji kao ekstremističkePogledajte i:
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/07/09/1139695744_323:0:3054:2048_1920x0_80_0_0_e4cd99a1ec10c9bf571e61a34acd18ce.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ekonomija, prevara, društvene mreže, svet – ekonomija
ekonomija, prevara, društvene mreže, svet – ekonomija
Prevara od dva evra zavladala mrežama: Kako je prepoznati
Poslednjih nedelja na društvenim mrežama je zavladala takozvana prevara od dva evra, koja se odnosi na to da se korisnicima nudi kupovina elektronskih proizvoda za samo dva evra.
Da ne biste naseli, morate obratiti pažnju na neke detalje koji nedvosmisleno razlikuju autentične oglase od lažnih.
Modus operandi kojim se provodi prevara od dva evra konceptualno je vrlo jednostavan. Prevaranti, naime, najpre stvaraju lažne stranice na društvenim mrežama vrlo slične zvaničnim stranicama poznatih i etabliranih lanaca potrošačke elektronike.
Potom korisnicima nude „neverovatne“ ponude, koje se obično sastoje od kupovine proizvoda nominalne vrednosti od nekoliko stotina evra, znatno sniženih i dostupnih za samo dva evra.
Naravno, ako korisnik „zagrize“ i klikne link koji ga odvede na unos podataka o plaćanju, ili bilo kakvih ličnih podataka, prevara je zapravo postigla svoj cilj – izvući novac od nesretne žrtve i/ili ukrasti podatke koji se onda mogu preprodati na Dark Webu.
Objava ima senzacionalistički ton: ako primetite veliki broj uskličnika u tekstu objave i preteranu upotrebu senzacionalističkih izraza, kao što su „veliki popusti“, „iskoristite zadnji proizvod“ i drugo, velika je verovatnoća da je oglas lažan.
Objava sadrži sintaksičke ili gramatičke greške: ponekad bi prevaranti mogli stvoriti poruku na jednom jeziku (na primer engleskom) i prevesti je na mnoge druge bez obraćanja pažnje na moguće greške koje često rade onlajn prevodioci.
Stranica ili nalog nisu verifikovani: „plava kvačica“ na Fejsbuk* stranici firme ili Instagram* računu služi kao potvrda zajednici da se radi o verifikovanom nalogu. U nedostatku ovog malog (ali značajnog) detalja praktično je sigurno da imate posla s lažnim računom.
Reklamirani proizvodi sniženi su bez valjanog razloga: budući da nikome nije isplativo da poklanja proizvode, ako je ponuda predobra da bi bila istinita – verovatno i nije,
prenosi Večernji list.
*Aktivnosti „Meta“ - društvene mreže Fejsbuk i Instagram zabranjene su u Rusiji kao ekstremističke