- Sputnik Srbija, 1920
NAUKA I TEHNOLOGIJA

Tehnologija uzima stvar u svoje ruke: Virtuelni radnici će sami preuzeti i obavljati poslove

© Foto : Slika generisana veštačkom inteligencijomVeštačka inteligencija
Veštačka inteligencija - Sputnik Srbija, 1920, 23.05.2024
Pratite nas
„Majkrosoft“ je najavio nove funkcije za svog alata veštačke inteligencije Kopilota, koji će u budućnosti moći da se prilagođava potrebama kompanija i programera.
Proteklih dana i nedelja predstavljene su brojne novine u vezi sa veštačkom inteligencijom (AI) i njenom uticaju na rad, ali i načine na koji radimo na internetu, pa čak i živimo. Posle OpenAI i Gugla, ove nedelje je „Majkrosoft“ najavio pregršt noviteta. Pored AI računara, „Majkrosoft“ je najavio da će omogućiti kompanijama i programerima da razviju sopstvene AI agente zasnovane na Kopilotu.
Takvi alati veštačke inteligencije, kako objašnjava „Majkrosoft“ evoluiraće od kopilota koji rade za vas, do kopilota koji rade sa vama, i u suštini će postati neka vrsta virtuelnih radnika koji će automatski obavljati zadatke i poslove. Stoga, veštačka inteligencija „Majkrosofta“ više neće čekati da joj ljudi daju zadatke, već će biti proaktivna, nadgledaće mejlove koji stižu u virtuelne poštanske sandučiće i reagovati na njih. Na osnovu informacija i zadataka iz imejla, AI agenti će se sami latiti posla i obavljati ih.

Na poslu će sve biti brže i jednostavnije

To je velika promena na tržištu takozvanih AI agenata koja bi mogla da ima značajne posledice po budućnost tržišta rada. Kako je za „The Verge“ objasnio Čarls Lamana, potpredsednik poslovnih aplikacija i platformi u „Majkrosoftu“, u toj kompaniji su shvatili da Kopilota ne žele da ograniče samo na razgovore sa zaposlenima, i zato su dozvolili veštačkoj inteligenciji da preduzme akciju i da u pozadini sama obavlja određene automatizovane zadatke. Takvi AI agenti očekuju se na tržištu kasnije ove godine, a u početku će biti dostupni ograničenom broju kompanija koje učestvuju u testiranju.
Dok je prošle godine glavni naglasak u Kopilotu bio na pretraživanju podataka, sumiranju sadržaja i kreiranju novog sadržaja, ovaj AI alat u 2024. će biti fokusiran na prilagođavanje kako bi kompanije i programeri mogli da ga koriste za svoje potrebe i potrebe svog poslovnog sistema.
© Foto : Slika generisana veštačkom inteligencijomTek će se u praksi videti koliko će Kopilot Studio i AI agenti, prilagođeni potrebama kompanija, biti efikasni
Veštačka inteligencija - Sputnik Srbija, 1920, 22.05.2024
Tek će se u praksi videti koliko će Kopilot Studio i AI agenti, prilagođeni potrebama kompanija, biti efikasni
Prilagođeni AI agenti će moći da se koriste u kompanijama za razne stvari – od komunikacije sa novim zaposlenima do IT korisničke službe. Da bi što bolje objasnio ulogu takve proaktivne veštačke inteligencije, „Majkrosoft“ je naveo primer dolaska novog zaposlenog u kompaniju. Umesto klasičnih procedura i upoznavanja sa kompanijom i zadacima za koje su danas zadužene kolege (koji ponekad nemaju vremena i strpljenja da prenesu detaljne i tačne informacije), ovu ulogu će preuzeti Kopilot.
Novozaposlenog će dočekati, upoznati s kolegama, odgovoriti na sva pitanja koja mu novozaposleni postavi, naučiti ga svemu o njegovom poslu i dogovoriti sve sastanke tokom prve nedelje. Služba za ljudske resurse će tako biti oslobođena ovakvog administrativnog dela i moći će da se posveti drugim poslovima.

Ako će veštačka inteligencija raditi sve više i više, šta će ljudi raditi?

S jedne strane, ovaj način zapošljavanja novih radnika je zanimljiv i nema sumnje da će AI ubrzati proces, ali s druge strane nedostaje ljudski element, odnosno razgovori s kolegama uz kafu i na sastancima na kojima će zaposlenima biti objašnjeno šta treba da urade, a ponekad i da im otkriju neke tajne iz kancelarije koje nisu u domenu veštačke inteligencije. Takođe, postoji još jedan potencijalni problem o kome se već dugo priča. Ako će veštačka inteligencija raditi sve više i više, šta će ljudi raditi?
Iako kompanije govore o rasterećenju zaposlenih kako ne bi morali da se bave poslovima koji se ponavljaju ili su automatizovani, ukoliko se odgovornosti određenog odeljenja i zadaci koje obavljaju značajno smanje, lako je moguće da bi kompanije u takvim odeljenjima mogle da smanje radnu snagu, tj. podele otkaze. U „Majkrosoftu“ dele drugačije mišljenje.
Čarls Lamana kaže da će uz Kopilot i Kopilot Studio određeni zadaci biti potpuno automatizovani.
„Ali, dobra vest je da je većina stvari koje su automatizovane zapravo ne koje ionako niko ne želi da radi“, smatra on.
On dodaje da su ljudsko rasuđivanje i saradnja među ljudima i dalje važni delovi poslovanja i da neće sve biti podložno automatizaciji.
S obzirom na to da je generativna AI, koliko god ponekad može da nas zadivi, još uvek nesavršena i pravi greške i halucinira, tek će se u praksi videti koliko će Kopilot Studio i AI agenti, prilagođeni potrebama kompanija, biti efikasni.
Pogledajte i:
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala