Pronađen novi fosil dinosaurusa: Biljojed veličine psa sa papagajskim kljunom

CC0 / Slika generisana veštačkom inteligencijom / Arheološko nalazište
Arheološko nalazište - Sputnik Srbija, 1920, 22.05.2024
U Kini je otkriven novi fosil dinosaurusa iz perioda krede - Psitakosaurusa - biljojeda veličine psa da kljunom koji liči na papagajski, a njegova retko dobro očuvana koža otkriva evoluciju kože pernatih dinosaurusa.
Kako se navodi, fosil je doniran kineskom univerzitetu 2021. godine iz privatne kolekcije, a irski naučnici sa Univerzitetskog koledža Kork, koji su autori studije, ističu da je Psitakosaurus imao ljuskavu kožu sličnu onoj koju imaju reptili na delovima tela bez perja.
Naučnici su rekli da su prvo mislili da je od Psitakosaurusa ostao očuvan samo skelet, a da su zatim pomoću ultraljubičastog svetla otkrili delove kože zlatno-žute boje sastavljene od sićušnih ljuspica veličine oko jedan milimetar.
Autori studije su istakli da su fosili bilo kojeg mekog tkiva retki, a da su fosili dobro očuvane kože još ređi.
Fosil Psitakosaurusa otkriven je na severoistoku Kine i gotovo je potpuno očuvan, a datira pre otprilike 130 miliona godina.
Naučnici pretpostavljaju da fosil, dužine 66 centimetara, pripada životinji koja je imala tri godine kada je uginula.
Pogledajte i: