00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
17:00
60 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920
NAUKA I TEHNOLOGIJA

Veštačka inteligencija mogla bi da uništi jednu celu industriju

CC0 / Slika generisana veštačkom inteligencijom / Veštačka inteligencija
Veštačka inteligencija - Sputnik Srbija, 1920, 30.04.2024
Pratite nas
Jasno je da će zbog razvoja veštačke inteligencije (AI) mnogi ostati bez posla, ali neke industrije će biti na većem udaru od drugih.
Veštačka inteligencija izbrisaće mnoge poslove, a milioni ljudi će zbog ove tehnologije ostati bez svog trenutnog radnog mesta. S druge strane, AI bi trebalo da nam pomogne da budemo produktivniji, pa se očekuje da bi se upravo zbog razvoja veštačke inteligencije mogla otvoriti brojna nova radna mesta.
Naravno, AI neće jednako uticati na sve industrije, neke od njih su posebno ugrožene. Kako je to u nedavnom intervjuu za Fajnenšel tajms objasnio šef indijskog IT giganta Tata Konsaltansi Servisis (TCS) K Krithivasan, ova bi tehnologija gotovo u potpunosti mogla da izbriše potrebu za radnicima u kol centrima. Iako su ljudi i dalje dominantni u većini takvih centara za korisničku podršku, AI alati se sve češće koriste, piše portal Tek spot.
Krithivasan kaže da će najgori period za radnike kol centara početi kada velike multinacionalne kompanije masovno prihvate i implementiraju alate generativne AI (što je već počelo), što će ugroziti milione radnih mesta. Prema podacima Gartnera iz 2022. godine, u ovoj je industriji širom sveta zaposleno oko 17 miliona ljudi.
Način na koji bi AI mogla uticati na ovu industriju prilično je zanimljiv. Naime, on veruje da bi u budućnosti trebalo da postoji minimalan broj pozivnih centara za korisničku podršku, kao i da oni gotovo i da neće primati pozive. Naime, veruje da smo blizu faze u kojoj bi tehnologija unapred mogla da predvidi dolazni poziv i proaktivno deluje kako bi rešila problem korisnika. To bi, prema ovom stručnjaku, moglo biti jako brzo - već za godinu dana ili malo kasnije.
Ipak, Krithivasan smatra da se danas precenjuju benefiti veštačke inteligencije i veruje da ona generalno neće dovesti do masovnog gubitka posla širom sveta jer će i dalje postojati velika potražnja za tehnološkim talentima tako da će posla uvek biti.
Zaposleni u nekim industrijama, poput onih u kol centrima, čini se, neće biti te sreće, što možemo videti ne samo po komentaru ovog tehnološkog stručnjaka, već i po ranijim primerima iz prakse. Naime, na zamenu ljudi s tehnologijom u kol centrima ranije je upozorio izvršni direktor jedne indijske kompanije koji je otpustio čak oko 90 posto tima zaposlenog u delu korisničke podrške, čime je ne samo smanjio troškove, već i vreme potrebno za rešavanje problema.
Pogledajte i:
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala