Otkriven fenomen bakterijskog vampirizma

© Sputnik / Kirill Kallinikov / Uđi u bazu fotografijaLaboratorija
Laboratorija - Sputnik Srbija, 1920, 18.04.2024
Neke od najsmrtonosnijih bakterija na svetu traže ljudsku krv i hrane se njome, a ovaj fenomen naučnici su nazvali "bakterijski vampirizam".
Tim istraživača sa Državnog univerziteta Vašington otkrio je da bakterije privlači tečni deo krvi, ili serum, u kome su nutrijenti koje ona koristi kao hranu, piše Fiz.org.
Kako se navodi u studiji objavljenoj u žurnalu eLajf, jedna od hemikalija koja posebno privlači bakterije je serin, amino kiselina koja postoji u ljudskoj krvi, ali je i čest sastojak proteinskih pića.

"Bakterije koje uđu u krvotok mogu da budu smrtonosne. Otkrili smo da neke bakterije, koje najčešće izazivaju infekcije u krvi, u stvari osećaju hemikaliju u ljudskoj krvi i plivaju ka njoj", kaže Arden Bejlink, profesor Veterinarskog koledža Univerziteta Vašington i koautor studije.

Bejlink i glavna autorka studije Sijena Glen, doktorand na univerzitetu, otkrili su da bar tri tipa bakterije – Salmonella enterica, Escherichia coli i Citrobacter koseri, privlači ljudski serum. Ove bakterije su glavni uzrok smrti ljudi koji imaju zapaljensku bolest creva.
"Otkrivanjem kako ove bakterije pronalaze izvore krvi možemo da razvijemo nove lekove da ih blokiramo u tome. Ovi medikamenti mogli bi da poboljšaju živote ljudi kojima prete infekcije krvi", rekla je Glenova.
Pogledajte i: