https://lat.sputnikportal.rs/20240411/predstava-upotreba-coveka-gostuje-u-narodnom-pozoristu-marija-jakovljevic-1170968629.html
Predstava „Upotreba čoveka“ gostuje u Narodnom pozorištu
Predstava „Upotreba čoveka“ gostuje u Narodnom pozorištu
Sputnik Srbija
Predstava „Upotreba čoveka”, po romanu Aleksandra Tišme, u dramatizaciji Fedora Šilija i režiji Borisa Liješevića, gostovaće 30. aprila na sceni „Raša Plaović“... 11.04.2024, Sputnik Srbija
2024-04-11T10:52+0200
2024-04-11T10:52+0200
2024-04-11T10:52+0200
kultura
kultura
kultura – vesti
narodno pozorište
boris liješević
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/04/0b/1170967745_0:161:3069:1887_1920x0_80_0_0_3f8afa7199a97a7776f468c734f6ada3.jpg
Ovaj komad, premijerno izveden u septembru 2021. godine u Budvi, u koprodukciji JU „Grad teatra” Budva, Novog tvrđava teatra, Novosadskog pozorišta/Újvidéki Színház i East West centra iz Sarajeva, osvojio je brojne nagrade na pozorišnim festivalima u Užicu, Aleksincu, Šapcu, Aleksandrovcu, Vršcu...„Upotreba čoveka” je priča o svetu kojim je zavladala verska, rasna, politička i svaka druga netrpeljivost. Ludilo se širi, a ljudi se nadaju da ono neće stići do miroljubivog Novog Sada, i da Evropa i svet neće dozvoliti širenje nacizma, te ne preduzimaju ništa iako im sve govori da treba bežati i spasavati se. Sigurni su da razum uvek na kraju nadvlada.Glavna junakinja je Vera Kroner, devojka iz bogate trgovačke jevrejske porodice, koja iz gospodskog novosadskog života biva deportovana u Aušvic 1943. sa svojom porodicom, ali i sa ostalim jevrejskim porodicama.Vera jedina preživljava taj stravičan život i prizore, jer logorsko vreme provodi u „kući radosti”, bordelu gde im seksualne usluge koje pružaju SS vojnicima produžavaju život i odlažu put u krematorijum.Posle oslobođenja Vera biva internirana u Novi Sad, preko koga je prešao valjak rata, uništenja, ubistava, racija, oslobođenja i u kome nema više ni svoje kuće niti ikoga i ičega što je vezuje za život pre logora.Bez posla i gotovo bez pomoći i podrške, Vera preživljava onako kako je u logoru naučila da se opstaje - podavanjem svog tela muškarcima.Predstava pokreće pitanja da li treba preživeti kada se ceo tvoj svet raspadne i nestane, nije li bolje, časnije i pametnije nestati zajedno sa njim, da li se treba boriti za život ako posle toga slede traume i slike najgorih užasa, koje se vraćaju i ne daju mira, kako se ne boriti za život kada je to najjači čovekov nagon, kako mu objasniti da ne treba da živi.„Ratna psihologija koja stupa pretvara čoveka u robu za upotrebu, materijal, za sprovođenje tuđih namera. Nije li tada nagon za preživljavanje neprijatelj koji nas gura u propast? Šta je sve čovek i šta je sve u njemu, bilo je glavno pitanje tokom rada na ovo predstavi. U miru je civilizovan građanin koji se bori za mirnodopske vrednosti, a isti taj u ratu postaje deo zloglasnog mehanizma koji, sprovodeći naredbe gura u poniženje i smrt hiljade drugih, dok ga posle rata opet zatičemo u nekim mirnim porodičnim uslovima. Čoveka menjaju okolnosti. Prilagođava se. Postaje ono što vreme od i njega traži. Ovo je priča o potrazi za izgubljenim životom, koji se nikad nije ni desio“, ističe ekipa predstave.U predstavi igraju Emina Elor, Draginja Voganjac, Jugoslav Krajnov, Dušan Vukašinović, Ognjen Nikola Radulović, Aljoša Đidić i Ognjen Petković.Muziku je komponovao Stefan Ćirić, kostime je osmislila Marina Sremac, a scenografiju Željko Piškorić.
https://lat.sputnikportal.rs/20240410/rat-i-mir-istanbulskog-teatra-gostuje-u-jugoslovenskom-dramskom-pozoristu-marija-jakovljevic-1170945084.html
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/04/0b/1170967745_168:0:2899:2048_1920x0_80_0_0_ba8bb65a118e1d14c2dad58df820277f.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
kultura, kultura – vesti, narodno pozorište, boris liješević
kultura, kultura – vesti, narodno pozorište, boris liješević
Predstava „Upotreba čoveka“ gostuje u Narodnom pozorištu
Predstava „Upotreba čoveka”, po romanu Aleksandra Tišme, u dramatizaciji Fedora Šilija i režiji Borisa Liješevića, gostovaće 30. aprila na sceni „Raša Plaović“ Narodnog pozorišta u Beogradu.
Ovaj komad, premijerno izveden u septembru 2021. godine u Budvi, u koprodukciji JU „Grad teatra” Budva, Novog tvrđava teatra, Novosadskog pozorišta/Újvidéki Színház i East West centra iz Sarajeva, osvojio je brojne nagrade na pozorišnim festivalima u Užicu, Aleksincu, Šapcu, Aleksandrovcu, Vršcu...
„Upotreba čoveka” je priča o svetu kojim je zavladala verska, rasna, politička i svaka druga netrpeljivost. Ludilo se širi, a ljudi se nadaju da ono neće stići do miroljubivog Novog Sada, i da Evropa i svet neće dozvoliti širenje nacizma, te ne preduzimaju ništa iako im sve govori da treba bežati i spasavati se. Sigurni su da razum uvek na kraju nadvlada.
Glavna junakinja je Vera Kroner, devojka iz bogate trgovačke jevrejske porodice, koja iz gospodskog novosadskog života biva deportovana u Aušvic 1943. sa svojom porodicom, ali i sa ostalim jevrejskim porodicama.
Vera jedina preživljava taj stravičan život i prizore, jer logorsko vreme provodi u „kući radosti”, bordelu gde im seksualne usluge koje pružaju SS vojnicima produžavaju život i odlažu put u krematorijum.
Posle oslobođenja Vera biva internirana u Novi Sad, preko koga je prešao valjak rata, uništenja, ubistava, racija, oslobođenja i u kome nema više ni svoje kuće niti ikoga i ičega što je vezuje za život pre logora.
Bez posla i gotovo bez pomoći i podrške, Vera preživljava onako kako je u logoru naučila da se opstaje - podavanjem svog tela muškarcima.
Predstava pokreće pitanja da li treba preživeti kada se ceo tvoj svet raspadne i nestane, nije li bolje, časnije i pametnije nestati zajedno sa njim, da li se treba boriti za život ako posle toga slede traume i slike najgorih užasa, koje se vraćaju i ne daju mira, kako se ne boriti za život kada je to najjači čovekov nagon, kako mu objasniti da ne treba da živi.
„Ratna psihologija koja stupa pretvara čoveka u robu za upotrebu, materijal, za sprovođenje tuđih namera. Nije li tada nagon za preživljavanje neprijatelj koji nas gura u propast? Šta je sve čovek i šta je sve u njemu, bilo je glavno pitanje tokom rada na ovo predstavi. U miru je civilizovan građanin koji se bori za mirnodopske vrednosti, a isti taj u ratu postaje deo zloglasnog mehanizma koji, sprovodeći naredbe gura u poniženje i smrt hiljade drugih, dok ga posle rata opet zatičemo u nekim mirnim porodičnim uslovima. Čoveka menjaju okolnosti. Prilagođava se. Postaje ono što vreme od i njega traži. Ovo je priča o potrazi za izgubljenim životom, koji se nikad nije ni desio“, ističe ekipa predstave.
U predstavi igraju Emina Elor, Draginja Voganjac, Jugoslav Krajnov, Dušan Vukašinović, Ognjen Nikola Radulović, Aljoša Đidić i Ognjen Petković.
Muziku je komponovao Stefan Ćirić, kostime je osmislila Marina Sremac, a scenografiju Željko Piškorić.