https://lat.sputnikportal.rs/20240403/da-li-ce-vestacka-inteligencija-da-nam-bira-vesti-1170676380.html
Da li će veštačka inteligencija da nam bira vesti?
Da li će veštačka inteligencija da nam bira vesti?
Sputnik Srbija
Koje vesti ćete čitati i iz kog izvora do sada je bio vaš izbor ili izbor algoritma koji ste informisali o vašim željama i potrebama. Ali to bi uskoro moglo da... 03.04.2024, Sputnik Srbija
2024-04-03T19:17+0200
2024-04-03T19:17+0200
2024-04-03T19:17+0200
nauka i tehnologija
nauka i tehnologija
društvo
it
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/09/1d/1161874270_0:63:1201:738_1920x0_80_0_0_8784e9868205deef0b51765e14577a31.jpg
Naime, Miker Kriger i Kevin Sistrom su samo nekolicini ljudi poznati kao suosnivači Instagrama*, a nakon što su napustili tu društvenu mrežu, bacili su se na izgradnju moćnog i korisnog alata za preporuku vesti čitaocima – Artifakt. Međutim, nikada nisu uspeli da ga razviju dovoljno da postane globalno popularan. Tačnije, u januaru 2024. odlučili su da nije još nije pravo i ugasili ga.A onda je na scenu stupio „Jahu“ koji je kupio Artifakt, ali ne kompaniju koju su Kriger i Sistrom osnovali da bi ga razvili, već samo tehnologiju. Jer, kako je za „Verge“ izjavila Ket Dauns Molder, izvršna direktorka „Jahu njuza“, dopao im se način na koji kategorišu sadržaj, kako se uvodi novi sadržaj, kako prepoznaju šta funkcioniše i može da se poveže i relevantno je za korisnika.Sa ovom novom tehnologijom „Jahu“ dobija novi način da ponudi vesti svim svojim korisnicima, kojih svakog meseca ima više od 185 miliona. Stoga će osnovna tehnologija Artifakta za kategorizaciju, filtriranje i personalizaciju sadržaja uskoro postati deo „Jahu njuza“, a zatim, postepeno, i drugih „Jahuovih“ servisa.Ali biće potrebno vreme. Nije dovoljno samo baciti njihov algoritam u „Jahu njuz“ i ostaviti ga korisnicima da shvate. Međutim, kada se u potpunosti implementiraju, vesti će biti još jednostavnije za korisnike.Da li će na kraju biti bolje za korisnike, mišljenja su podeljena. Naime, neki tvrde da će korisnicima poslužiti samo jednu vrstu informacija, a druge „zaboravljati“, a to bi moglo dodatno da poveća pristrasnost korisnika. Ipak, treba sačekatikonačan sud dok cela stvar ne zaživi. Možda iznenadi.*Aktivnosti „Meta“ (društvene mreže Fejsbuk i Instagram) zabranjene su u Rusiji kao ekstremističke.Pogledajte i:
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
2024
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/09/1d/1161874270_66:0:1133:800_1920x0_80_0_0_2c4af85a810853a60fb7e68cdba5774c.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
nauka i tehnologija, društvo, it
nauka i tehnologija, društvo, it
Da li će veštačka inteligencija da nam bira vesti?
Koje vesti ćete čitati i iz kog izvora do sada je bio vaš izbor ili izbor algoritma koji ste informisali o vašim željama i potrebama. Ali to bi uskoro moglo da se promeni, a vest bi mogla da bira umesto vas – veštačka inteligencija.
Naime, Miker Kriger i Kevin Sistrom su samo nekolicini ljudi poznati kao suosnivači Instagrama*, a nakon što su napustili tu društvenu mrežu, bacili su se na izgradnju moćnog i korisnog alata za preporuku vesti čitaocima – Artifakt. Međutim, nikada nisu uspeli da ga razviju dovoljno da postane globalno popularan. Tačnije, u januaru 2024. odlučili su da nije još nije pravo i ugasili ga.
A onda je na scenu stupio „Jahu“ koji je kupio Artifakt, ali ne kompaniju koju su Kriger i Sistrom osnovali da bi ga razvili, već samo tehnologiju. Jer, kako je za „Verge“
izjavila Ket Dauns Molder, izvršna direktorka „Jahu njuza“, dopao im se način na koji kategorišu sadržaj, kako se uvodi novi sadržaj, kako prepoznaju šta funkcioniše i može da se poveže i relevantno je za korisnika.
Sa ovom novom tehnologijom „Jahu“ dobija novi način da ponudi vesti svim svojim korisnicima, kojih svakog meseca ima više od 185 miliona. Stoga će osnovna tehnologija Artifakta za kategorizaciju, filtriranje i personalizaciju sadržaja uskoro postati deo „Jahu njuza“, a zatim, postepeno, i drugih „Jahuovih“ servisa.
Ali biće potrebno vreme. Nije dovoljno samo baciti njihov algoritam u „Jahu njuz“ i ostaviti ga korisnicima da shvate. Međutim, kada se u potpunosti implementiraju, vesti će biti još jednostavnije za korisnike.
Da li će na kraju biti bolje za korisnike, mišljenja su podeljena. Naime, neki tvrde da će korisnicima poslužiti samo jednu vrstu informacija, a druge „zaboravljati“, a to bi moglo dodatno da poveća pristrasnost korisnika. Ipak, treba sačekatikonačan sud dok cela stvar ne zaživi. Možda iznenadi.
*Aktivnosti „Meta“ (društvene mreže Fejsbuk i Instagram) zabranjene su u Rusiji kao ekstremističke.