https://lat.sputnikportal.rs/20240318/objavljena-prva-proza-slavnog-kantautora-balet-gubavaca-lenarda-koena-pred-srpskim-citaocima-dejana-vukovic-1168981554.html
Objavljena prva proza slavnog kantautora: „Balet gubavaca“ Lenarda Koena pred srpskim čitaocima
Objavljena prva proza slavnog kantautora: „Balet gubavaca“ Lenarda Koena pred srpskim čitaocima
Sputnik Srbija
„Balet gubavaca“, prvi roman-novela proslavljenog kanadskog pesnika, kantautora i pisca Lenarda Koena, pronađen u njegovoj zaostavštini, objavljen je u izdanju... 18.03.2024, Sputnik Srbija
2024-03-18T22:19+0100
2024-03-18T22:19+0100
2024-03-18T22:19+0100
kultura
kultura
kultura – vesti
leonard koen
knjiga
geopoetika
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/images/sharing/article/serbian-latin/1168981554.jpg?1710796795
Prema rečima urednika i pisca Vladislava Bajca, reč je o prozi u kojoj su sadržane sve najvažnije teme kojima se Koen celog života bavio – od istraživanja stida, otuđenosti i osećaja bezvrednosti, do žudnje za ljubavlju, porodicom. Ono što je u ovoj prozi iznenađujuće jeste, kaže, tema nasilja u romanu.Izdavač napominje i da svih 15 priča objavljenih uz roman „Balet gubavaca“ takođe ispituje „unutrašnje demone“ Koenovog karaktera, od kojih se mnogi mogu poistovetiti sa njim samim – „mračnim i razuzdanim“:„Ono što je vezivno tkivo svih priča i romana jeste prepoznatljivi jezik: nežan i grub, šaputav i gromoglasan, lirski i epski istovremeno“, sugeriše Bajac.Priređivač rukopisa Alaksandra Plešojano, u pogovoru knjizi kaže da su rani radovi slavnog kanadskog umetnika jedinstveni prozor otvoren ka njegovom početku:„U njima vidimo nastajanje Lenarda Koena kao pripovedača s junacima koji deluju kao njegov alter ego, što je tehnika koja se pojavljuje i u njegovim kasnijim delima. Zatičemo likove koji se suočavaju i otkrivaju svoje unutrašnje demone u surovom, skoro brutalnom svetu, kao i ironiju i humor“, podseća Plešojano i otkriva da je iz Koenovih pisama jasno koliko je želeo i uporno pokušavao da objavi svoju prvu prozu, ali je bivao odbijen:„To je pomalo zbunjujuće kada se uzme u obzir uspeh njegovih ranijih knjiga poezije „Hajde da poredimo mitologije“ i „Kutija sa začinima Zemlje“, zbirki koje na neki način podupiru radove koji se nalaze u ovom izdanju.“Pogledajte i:
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Dejana Vuković
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112080/49/1120804928_498:-1:2546:2048_100x100_80_0_0_a7f91b3b6cdd8e6cc3fa0ab4ddfa0832.jpg
Dejana Vuković
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112080/49/1120804928_498:-1:2546:2048_100x100_80_0_0_a7f91b3b6cdd8e6cc3fa0ab4ddfa0832.jpg
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Dejana Vuković
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112080/49/1120804928_498:-1:2546:2048_100x100_80_0_0_a7f91b3b6cdd8e6cc3fa0ab4ddfa0832.jpg
kultura, kultura – vesti, leonard koen, knjiga, geopoetika
kultura, kultura – vesti, leonard koen, knjiga, geopoetika
Objavljena prva proza slavnog kantautora: „Balet gubavaca“ Lenarda Koena pred srpskim čitaocima
„Balet gubavaca“, prvi roman-novela proslavljenog kanadskog pesnika, kantautora i pisca Lenarda Koena, pronađen u njegovoj zaostavštini, objavljen je u izdanju kuće „Geopoetika“. Reč je o delu koje je čuveni umetnik napisao kao mladić od 22 godine, a za koje je kasnije sam govorio da je bolje od njegovog najslavnijeg dela, romana „Omiljena igra“.
Prema rečima urednika i pisca Vladislava Bajca, reč je o prozi u kojoj su sadržane sve najvažnije teme kojima se Koen celog života bavio – od istraživanja stida, otuđenosti i osećaja bezvrednosti, do žudnje za ljubavlju, porodicom. Ono što je u ovoj prozi iznenađujuće jeste, kaže, tema nasilja u romanu.
„Ono što je neočekivano svakako je tema nasilja, koja je na čudan način spojena sa zavodljivom pričom o ljubavi unutar porodice. To nasilje koje dolazi od onih ljudi koje voli i koje na neki čudan način prelazi na njega kao autora, ipak iz tog negativnog uspeva da uđe u pozitivno. Paralelizam priče o ljubavi i nasilju je jedna od iznenađujućih i važnih karakteristika ovog dela.“
Izdavač napominje i da svih 15 priča objavljenih uz roman „Balet gubavaca“ takođe ispituje „unutrašnje demone“ Koenovog karaktera, od kojih se mnogi mogu poistovetiti sa njim samim – „mračnim i razuzdanim“:
„Ono što je vezivno tkivo svih priča i romana jeste prepoznatljivi jezik: nežan i grub, šaputav i gromoglasan, lirski i epski istovremeno“, sugeriše Bajac.
Priređivač rukopisa Alaksandra Plešojano, u pogovoru knjizi kaže da su rani radovi slavnog kanadskog umetnika jedinstveni prozor otvoren ka njegovom početku:
„U njima vidimo nastajanje Lenarda Koena kao pripovedača s junacima koji deluju kao njegov alter ego, što je tehnika koja se pojavljuje i u njegovim kasnijim delima. Zatičemo likove koji se suočavaju i otkrivaju svoje unutrašnje demone u surovom, skoro brutalnom svetu, kao i ironiju i humor“, podseća Plešojano i otkriva da je iz Koenovih pisama jasno koliko je želeo i uporno pokušavao da objavi svoju prvu prozu, ali je bivao odbijen:
„To je pomalo zbunjujuće kada se uzme u obzir uspeh njegovih ranijih knjiga poezije „Hajde da poredimo mitologije“ i „Kutija sa začinima Zemlje“, zbirki koje na neki način podupiru radove koji se nalaze u ovom izdanju.“