00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ORBITA KULTURE
10:00
120 min
SPUTNJIK INTERVJU
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
21:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
ORBITA KULTURE
Svet nastao ispod Gogoljevog šinjela
16:00
120 min
MILJANOV KORNER
Realnost je da se Partizan i Zvezda bore za mesto u plej-inu
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Rozanov“
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
Autorska emisija Ljubinke Milinčić
21:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920, 24.01.2022
KULTURA
Rubrika koja prati kulturne fenomene i događaje, stvaraoce i ličnosti koji svojim delom kreiraju savremenu kulturnu scenu u zemlji i u svetu.

Nevidljivo dete u glavnoj ulozi: „Oliver Tvist“ ponovo na sceni

© Foto : Printskrin/JutjubOliver Tvist
Oliver Tvist - Sputnik Srbija, 1920, 18.03.2024
Pratite nas
Predstava „Oliver Tvist“ prema kapitalnom delu Čarlsa Dikensa, u adaptaciji Milene Depolo i u režiji Milana Karadžića posle šest godina se vraća na scenu Pozorišta „Boško Buha“ u izmenjenoj glumačkoj podeli.
„Oliver Tvist“ je imao premijeru 2018. godine, što je treća postavka ovog dela u Pozorištu „Boško Buha“.
„Naišla je pandemija virusa korona koja je sve otežala, u kojoj smo izgubili Nenada Nanadovića koji je igrao u ovoj predstavi i čiji su učenici bili veći deo podele. Zato ova predstava dugo nije bila na repertoaru“, kaže Milena Depolo.

Nevidljiva deca

Depolo podseća da se „Oliver Tvist“ smatra prvim romanom u kome je glavni junak dete:
„Dikens je bio veliki borac za socijalnu pravdu i ukazuje na socijalne nepravde, težak položaj dece u viktorijanskom dobu. To se nalazi u centru romana. Na prvi pogled se čini da je tretman dece danas drugačiji, da se mi čak i previše bavimo decom i da su deca centar sveta, međutim i dalje postoje nevidljiva deca kao u 'Oliver Tvistu' i želimo da na njih podsetimo u ovoj predstavi“, ističe Depolo.
Ona za Sputnjik kaže da joj je najvažnije bilo da u prvi plan komada stavi upravo težak život dece:
„Naša publika i deca koja igraju u predstavi žive lep život, ali mi je važno da se setimo dece koja ne žive tako, a ima ih mnogo i kod nas i širom sveta. Ne zaboravimo koliko se ratova trenutno vodi i da mnoga deca nemaju prava ni na elementaran život. Meni je bitno što ova priča u sebi ima element koji osnažuje mladog gledaoca i daje mu nadu, da iako se nalazi u teškim okolnostima, na kraju može da dođe do srećnog završetka“.
© Sputnik / Marija Jakovljević„Oliver Tvist“ smatra prvim romanom u kome je glavni junak dete
„Oliver Tvist“ smatra prvim romanom u kome je glavni junak dete - Sputnik Srbija, 1920, 18.03.2024
„Oliver Tvist“ smatra prvim romanom u kome je glavni junak dete

Kako dete može samo od sebe da bude lopov

Svaka velika priča, napominje, ima univerzalnu vrednost, ali odlučili su da naprave mali pomak ka savremenom trenutku:
„Najveća promena u odnosu na roman je u liku Rouz. Ona je u romanu malo starija, prema Oliveru se ponaša kao tetka što će se ispostaviti da i jeste. Kod nas Rouz je devojčica koja, u trenutku kada Oliver biva optužen za krađu, izgovara - Kako dete može samo od sebe da bude lopov? Teško da bi neka odrasla osoba u viktorijansko doba to izgovorila. Tada će ostali likovi shvatiti da ga lopovom čine društvene okolnosti i neki ne tako dobri ljudi. To bi bio današnji ugao gledanja na ovu priču“.
Reditelj Milan Karadžić podseća da je i sam Dikens kao desetogodišnji dečak morao da radi u fabrici kreme za cipele:
„Otac mu je bio uhapšen, nisu mogli da plaćaju dugove. To je nemilosrdno vreme rađanja kapitalizma i velike zloupotrebe dece, ali pored te mračne priče, u Dikensovom delu ima puno crnohumornih elemenata. Fejgin je s jedne strane oličenje zla, a sa druge simpatičan čikica koji ih uči krađi kroz igru. Oni se igraju i nemaju svest da kradu, da je to nešto loše. Ima i sarkazma i crnog humora i mislim da će to privući mladu publiku odličnoj priči sa srećnim krajem“.

Deca igraju glavne uloge

U velikom ansamblu igra više od tridesetoro dece, uzrasta između 10 i 16 godina, koji su polaznici Škole glume i govora Omladinskog pozorišta Dadov, Dečje dramske grupe Radio Beograda, Škole glume Snežane i Nenada Nenadović, škole glume Prvi koraci i UMS škole za talente.
Njihove starije kolege ističu da su svi veliki zaljubljenici u pozorište, puni žara i želje, te da je njihovo samo da im svojim iskustvom pomognu da iznesu svoju priču.
Olivera Tvista u alternaciji igraju Đurađ Milovanović, Veljko Vujović i Aleksa Mikić, Fejgina igra Nemanja Oliverić, Nensi Teodora Ristovski, Sajks je Miloš Vlalukin, gospodin Bambl Marko Gvero, a gospođa Korni Katarina Gojković.
U podeli su i Marko Pavlović (Monks), Branislav Platiša (Gospodin Grimvig), Đorđe Kadijević (Bobi), Vladimir Tešović i Aleksandra Simić igraju po nekoliko uloga, Marko Janjić je zamenio Nenada Nenadovića u ulozi Braunla, a u ulozi Rouz smenjivaće se Tara Dumonjić i Milica Radonjić….

Počinje rekonstrukcija Buhe

Premijera predstave „Oliver Tvist“ zakazana je za 26. marta u 20 časova, a za decu 30. marta u 12 sati na sceni Teatra „Vuk“.
Na pitanje kada će se „Oliver Tvist“ igrati na matičnoj sceni Pozorišta „Boško Buha“, koje je već devetu godinu izmešteno iz svoje kuće i čeka rekonstrukciju, direktora Maša Mihailović kaže da su tenderi gotovi, potpisan je ugovor sa izvođačem radova i očekuje da radovi počnu 15. aprila.
„Predviđeno je da radovi traju 500 dana, ali da traju i dve godine, bićemo srećni“, dodala je ona.
Pogledajte i:
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala