https://lat.sputnikportal.rs/20240316/vise-cene-polovnih-automobila-gradjani-kola-sve-cesce-kupuju-gotovinom-1168919197.html
Ko kupuje polovne automobile u Srbiji, šta se traži najviše i koliko košta
Ko kupuje polovne automobile u Srbiji, šta se traži najviše i koliko košta
Sputnik Srbija
Cene polovnih automobila, koji se u Srbiju najčešće uvoze iz Švajcarske, Nemačke i Belgije, više su za 20 do 30 odsto nego pre pandemije, a zbog skupljih... 16.03.2024, Sputnik Srbija
2024-03-16T13:18+0100
2024-03-16T13:18+0100
2024-03-16T17:02+0100
ekonomija
ekonomija
srbija – ekonomija
turizam i trgovina
automobilska industrija
polovni automobili
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/03/10/1168919477_0:704:2048:1856_1920x0_80_0_0_07364957a1e03561909e7c51f2a74968.jpg
Broj onih koji kupuju nove automobile u odnosu na isti period prošle godine porastao je za trećinu, a kupcima su najzanimljiviji automobili sa manjom kilažom i benzinci, prenosi RTS.Tokom januara i februara građani su kupili 1.114 putničkih automobila.Najtraženiji benzinciIpak, činjenica je da gotovo 70 odsto ukupnog tržišta čine pravna lica, odnosno kompanije koje su obnavljale svoj vozni park, a koje najviše kupuju modele "Škode".U prva dva meseca ove godine najprodavaniji su "Hjundai tuson" i "Tojota jaris kros", dok je "Škodin" model "kamik" na trećem mestu. Slede "Dačija sandero" i "Tojota" sa još jednim modelom "korola".Čak 668 novih putničkih automobila prodatih u prva dva meseca su sa benzinskim motorima, dok u istom periodu nije prodato ni 100 dizelaša.Tokom januara i februara prodato je samo šest električnih automobila.Petar Veličković, pi-ar sajta "Polovni automobili" kaže da je sprovedeno istraživanje u EU među trgovcima automobila i 60, 70 odsto njih veruje da će pasti cene polovnjaka.U Srbiji, kako navodi, postoji pad prodaje polovnjaka na godišnjem nivou."Prodato je nešto manje od 19.000 automobila iz uvoza", napomenuo je Veličković.Kada je reč o električnim automobilima, Veličković kaže da godišnji troškovi za održavanje iznose oko 200 evra što je veoma malo u odnosu na polovnjake koji potencijalno mogu da budu jako skupi za održavanje.Kako sprečiti zloupotrebePojedini su, kako RTS prenosi, spremni da kupe gotovinom automobil star 10 godina, a takođe su uvereni da su dobro prošli ukoliko je auto uvezen iz Švajcarske, a prešao je samo 150.000 kilometara.Veličković smatra da država treba da nađe načina kako da se izbori da pri kupovini ne budu zloupotrebe poput vraćanja kilometraže.Borko Čarkilović koji se bavi prodajom automobila iz uvoza kaže da je za kupce presudna cena."Onda ide stanje automobila, koliko je prešao, da nije lupan ili udaran, vitalni delovi, kakav mu je motor i menjač. Dođu vide, pa probaju, pa dovedu rođaka. Taj koji se razume, dođe vidi, ako mu se svidi automobil, kupi ga, ali vrlo mali broj je takvih", istakao je Čarkilović.Pogledajte i:
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/03/10/1168919477_0:512:2048:2048_1920x0_80_0_0_34d4f5bbb84f92660b0bc6c3a39e8a05.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ekonomija, srbija – ekonomija, turizam i trgovina, automobilska industrija, polovni automobili
ekonomija, srbija – ekonomija, turizam i trgovina, automobilska industrija, polovni automobili
Ko kupuje polovne automobile u Srbiji, šta se traži najviše i koliko košta
13:18 16.03.2024 (Osveženo: 17:02 16.03.2024) Cene polovnih automobila, koji se u Srbiju najčešće uvoze iz Švajcarske, Nemačke i Belgije, više su za 20 do 30 odsto nego pre pandemije, a zbog skupljih kredita poslednjih nekoliko godina građani se sve češće odlučuju za plaćanje u gotovini.
Broj onih koji kupuju nove automobile u odnosu na isti period prošle godine porastao je za trećinu, a kupcima su najzanimljiviji automobili sa manjom kilažom i benzinci,
prenosi RTS.
Tokom januara i februara građani su kupili 1.114 putničkih automobila.
Ipak, činjenica je da gotovo 70 odsto ukupnog tržišta čine pravna lica, odnosno kompanije koje su obnavljale svoj vozni park, a koje najviše kupuju modele "Škode".
U prva dva meseca ove godine najprodavaniji su "Hjundai tuson" i "Tojota jaris kros", dok je "Škodin" model "kamik" na trećem mestu. Slede "Dačija sandero" i "Tojota" sa još jednim modelom "korola".
Čak 668 novih putničkih automobila prodatih u prva dva meseca su sa benzinskim motorima, dok u istom periodu nije prodato ni 100 dizelaša.
Tokom januara i februara prodato je samo šest električnih automobila.
Petar Veličković, pi-ar sajta "Polovni automobili" kaže da je sprovedeno istraživanje u EU među trgovcima automobila i 60, 70 odsto njih veruje da će pasti cene polovnjaka.
"Ako se taj trend bude prelio kod nas, biće dobro, ali moramo da čekamo", kaže Veličković.
U Srbiji, kako navodi, postoji pad prodaje polovnjaka na godišnjem nivou.
"Prodato je nešto manje od 19.000 automobila iz uvoza", napomenuo je Veličković.
Kada je reč o električnim automobilima, Veličković kaže da godišnji troškovi za održavanje iznose oko 200 evra što je veoma malo u odnosu na polovnjake koji potencijalno mogu da budu jako skupi za održavanje.
Kako sprečiti zloupotrebe
Pojedini su, kako RTS prenosi, spremni da kupe gotovinom automobil star 10 godina, a takođe su uvereni da su dobro prošli ukoliko je auto uvezen iz Švajcarske, a prešao je samo 150.000 kilometara.
Veličković smatra da država treba da nađe načina kako da se izbori da pri kupovini ne budu zloupotrebe poput vraćanja kilometraže.
"Postoje garancije koje daju vlasnici placeva, garancije na pređeni broj kilometara, garancije na trenutno tehničko stanje automobila, garancija na legalnost. Postoje načini na koje možemo da proverimo istoriju automobila", napomenuo je Veličković.
Borko Čarkilović koji se bavi prodajom automobila iz uvoza kaže da je za kupce presudna cena.
"Onda ide stanje automobila, koliko je prešao, da nije lupan ili udaran, vitalni delovi, kakav mu je motor i menjač. Dođu vide, pa probaju, pa dovedu rođaka. Taj koji se razume, dođe vidi, ako mu se svidi automobil, kupi ga, ali vrlo mali broj je takvih", istakao je Čarkilović.