https://lat.sputnikportal.rs/20240313/dobre-plate-potraznja-ogromna-a-srbija-i-dalje-vapi-za-vozacima-1168689603.html
Dobre plate, potražnja ogromna, a Srbija i dalje vapi za vozačima
Dobre plate, potražnja ogromna, a Srbija i dalje vapi za vozačima
Sputnik Srbija
Srbiji nedostaje 20.000 vozača kamiona i autobusa što govore i podaci sajta „Infostud“ gde je samo prošle godine oglašeno 2.600 oglasa za vozače. Na te oglase... 13.03.2024, Sputnik Srbija
2024-03-13T22:55+0100
2024-03-13T22:55+0100
2024-03-13T22:55+0100
ekonomija
srbija – ekonomija
saobraćaj i infrastruktura
ekonomija
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/03/0b/1168690774_0:159:3077:1890_1920x0_80_0_0_dc28c4a13d23b2cb0f6f854584360579.jpg
Hoće li se trend odlazaka šofera u inostranstvo nastaviti i kako ih zadržati u Srbiji?Saobraćajne škole u Srbiji svake godine obuče oko hiljadu novih vozača, dok potrebe tržišta zahtevaju još dva puta toliko sa dozvolama Ce i De kategorije. U oglasima su sve prisutnije ponude za posao vozača a one za Be kategoriju se gotovo odmah i popune dok se na oglase za vozače kamiona i autobusa javi jednocifren broj šofera, piše „Blic biznis“.„Zbog uslova koje nude poslodavci. Teška je i velika konkurentnost na našem tržištu, pogotovo što vi morate da se borite i sa konkurencijom u inostranstvu. Svi smo svesni da naši vozači mahom odlaze u zemlje zapadne Evrope gde su zarade i do pet puta više nego što je to u Srbiji“, kaže Miloš Turinski iz „Infostuda“.Kada je reč o privatnim auto-školama, u proseku, mesečno njih 15-ak položi za Ce i De kategoriju što je godišnje do 180 vozača. A ko i kada može da polaže za C i D kategoriju?„Sa probnom ne mogu, moraju da imaju pravu dozvolu. I da upišu sa 20 godina i da čekaju, da odslušaju teoriju, da polože ispit, da odvoze časove a vožnju kada napune 21 godinu, za Ce kategoriju a za autobus da napune 24 godine. Da bi položili za autobus, moraju minimum dve godine da imaju položeno za Ce kategoriju, ali po novom kažu da će to spustiti, ali još uvek se ništa ne dešava“, objašnjava Biljana Džabić, vlasnica auto-škole.Kako napominje Mandić, mladi vozači nemaju novca za polaganje licence koja iznosi i do 3.000 evra, pa najčešće odustaju od tog poziva. Takođe, problem im predstavlja i zadržavanje na granicama koja su preduga u odnosu na Evropu gde zadržavanja gotovo i da nema. Skup svih navedenih okolnosti govori da ukoliko se situacija uskoro ne popravi, nedostatak od 20.000 vozača mogao bi i da se udvostruči.Pogledajte i:
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/03/0b/1168690774_173:0:2904:2048_1920x0_80_0_0_95574c1779b2ba79df8c745dc13117f5.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ekonomija, srbija – ekonomija, saobraćaj i infrastruktura
ekonomija, srbija – ekonomija, saobraćaj i infrastruktura
Dobre plate, potražnja ogromna, a Srbija i dalje vapi za vozačima
Srbiji nedostaje 20.000 vozača kamiona i autobusa što govore i podaci sajta „Infostud“ gde je samo prošle godine oglašeno 2.600 oglasa za vozače. Na te oglase javio se jednocifren broj vozača.
Hoće li se trend odlazaka šofera u inostranstvo nastaviti i kako ih zadržati u Srbiji?
Saobraćajne škole u Srbiji svake godine obuče oko hiljadu novih vozača, dok potrebe tržišta zahtevaju još dva puta toliko sa dozvolama Ce i De kategorije. U oglasima su sve prisutnije ponude za posao vozača a one za Be kategoriju se gotovo odmah i popune dok se na oglase za vozače kamiona i autobusa javi jednocifren broj šofera,
piše „Blic biznis“.
„Zbog uslova koje nude poslodavci. Teška je i velika konkurentnost na našem tržištu, pogotovo što vi morate da se borite i sa konkurencijom u inostranstvu. Svi smo svesni da naši vozači mahom odlaze u zemlje zapadne Evrope gde su zarade i do pet puta više nego što je to u Srbiji“, kaže Miloš Turinski iz „Infostuda“.
„Nema proizvodnje vozača. Nekada su vozači uglavnom dolazili iz vojske i ostajali da rade i bilo ih je mnogo. Imali smo srednje saobraćajne škole koje su više školovale vozače, sada to zanimanje i nije više toliko atraktivno a kad se tome pridoda da svako ide za boljom zaradom. Oni odlaze u zapadne zemlje“, napominje Neđo Mandić, predsednik Udruženja za Međunarodni transport.
Kada je reč o privatnim auto-školama, u proseku, mesečno njih 15-ak položi za Ce i De kategoriju što je godišnje do 180 vozača. A ko i kada može da polaže za C i D kategoriju?
„Sa probnom ne mogu, moraju da imaju pravu dozvolu. I da upišu sa 20 godina i da čekaju, da odslušaju teoriju, da polože ispit, da odvoze časove a vožnju kada napune 21 godinu, za Ce kategoriju a za autobus da napune 24 godine. Da bi položili za autobus, moraju minimum dve godine da imaju položeno za Ce kategoriju, ali po novom kažu da će to spustiti, ali još uvek se ništa ne dešava“, objašnjava Biljana Džabić, vlasnica auto-škole.
Kako napominje Mandić, mladi vozači nemaju novca za polaganje licence koja iznosi i do 3.000 evra, pa najčešće odustaju od tog poziva. Takođe, problem im predstavlja i zadržavanje na granicama koja su preduga u odnosu na Evropu gde zadržavanja gotovo i da nema. Skup svih navedenih okolnosti govori da ukoliko se situacija uskoro ne popravi, nedostatak od 20.000 vozača mogao bi i da se udvostruči.