https://lat.sputnikportal.rs/20240301/er-pink-er-emeralds-i-star-flaj-vings-izgubili-pravo-za-obavljanje-javnog-avio-prevoza-1168326080.html
„Er Pink“, „Er Emeralds“ i „Star Flaj Vings“ izgubili pravo za obavljanje javnog avio-prevoza
„Er Pink“, „Er Emeralds“ i „Star Flaj Vings“ izgubili pravo za obavljanje javnog avio-prevoza
Sputnik Srbija
Agencija EU za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA) izvršila je 22. februara proveru ispunjenosti uslova iz TCO sertifikata za vazdušni prostor EU u tri... 01.03.2024, Sputnik Srbija
2024-03-01T17:01+0100
2024-03-01T17:01+0100
2024-03-01T17:01+0100
ekonomija
ekonomija
srbija – ekonomija
saobraćaj i infrastruktura
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111362/78/1113627832_0:0:2675:1506_1920x0_80_0_0_fdb502d8e6c3948ea43e7daca1ff0113.jpg
Direktorat je pokrenuo vanredni inspekcijski nadzor i navedenim kompanijama uputio zahtev za dostavljanje tražene dokumentacije u roku od tri dana, koja je bila predmet odita inspektora EASA i pre isteka utvrđenog roka Direktorat je, 26. februara, primio zahteve od sva tri operatera za stavljanje van snage sertifikata vazduhoplovnog operatera (AOC).Shodno navedenim zahtevima, Direktorat je doneo rešenja kojim se stavljaju van snage navedeni sertifikati za sve tri kompanije, čime su sve tri kompanije izgubile pravo za obavljanje javnog avio-prevoza, navedeno je u saopštenju.TCO sertifikat omogućava operaterima iz trećih zemalja da obavljaju saobraćaj u vazdušnom prostoru EU koji se izdaje isključivo na osnovu važećih sertifikata (AOC) a koji izdaje Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije.Provera ispunjenosti uslova iz TCO (Third Country Operator) sertifikata je u isključivoj nadležnosti EASA, budući da oni izdaju te sertifikate.U toku odita, a u skladu sa preuzetim obavezama navedenih kompanija koje proističu iz TCO sertifikata, od kompanija je zatražen pristup internoj dokumentaciji operatera koja se odnosi na ispunjenje obaveza prema tom sertifikatu.Imajući u vidu da u vreme odita inspektorima EASA nije dostavljena kompletna tražena dokumentacija, EASA je ostavila rok operaterima da navedenu dokumentaciju dostave pod pretnjom suspenzije TCO sertifikata, preneo je Tanjug.Pogledajte i:
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
2024
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111362/78/1113627832_451:0:2675:1668_1920x0_80_0_0_80f6ca53cea0ec607005879215867679.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
ekonomija, srbija – ekonomija, saobraćaj i infrastruktura
ekonomija, srbija – ekonomija, saobraćaj i infrastruktura
„Er Pink“, „Er Emeralds“ i „Star Flaj Vings“ izgubili pravo za obavljanje javnog avio-prevoza
Agencija EU za bezbednost vazdušnog saobraćaja (EASA) izvršila je 22. februara proveru ispunjenosti uslova iz TCO sertifikata za vazdušni prostor EU u tri srpska operatera u vazdušnom saobraćaju „Er Pink“, „Er Emeralds“ i „Star Flaj Vings“ koji su u skladu sa procedurom stavljeni van snage , saopštio je Direktorat civilnog vazduhoplovstva.
Direktorat je pokrenuo vanredni inspekcijski nadzor i navedenim kompanijama uputio zahtev za dostavljanje tražene dokumentacije u roku od tri dana, koja je bila predmet odita inspektora EASA i pre isteka utvrđenog roka Direktorat je, 26. februara, primio zahteve od sva tri operatera za stavljanje van snage sertifikata vazduhoplovnog operatera (AOC).
Shodno navedenim zahtevima, Direktorat je doneo rešenja kojim se stavljaju van snage navedeni sertifikati za sve tri kompanije, čime su sve tri kompanije izgubile pravo za obavljanje javnog avio-prevoza, navedeno je u saopštenju.
TCO sertifikat omogućava operaterima iz trećih zemalja da obavljaju saobraćaj u vazdušnom prostoru EU koji se izdaje isključivo na osnovu važećih sertifikata (AOC) a koji izdaje Direktorat civilnog vazduhoplovstva Srbije.
Provera ispunjenosti uslova iz TCO (Third Country Operator) sertifikata je u isključivoj nadležnosti EASA, budući da oni izdaju te sertifikate.
U toku odita, a u skladu sa preuzetim obavezama navedenih kompanija koje proističu iz TCO sertifikata, od kompanija je zatražen pristup internoj dokumentaciji operatera koja se odnosi na ispunjenje obaveza prema tom sertifikatu.
Imajući u vidu da u vreme odita inspektorima EASA nije dostavljena kompletna tražena dokumentacija, EASA je ostavila rok operaterima da navedenu dokumentaciju dostave pod pretnjom suspenzije TCO sertifikata, preneo je Tanjug.