https://lat.sputnikportal.rs/20240229/slavni-belgijski-umetnik-jan-fabr-gost-instituta-za-umetnicku-igru-marija-jakovljevic-1168250242.html
Slavni belgijski umetnik Jan Fabr gost Instituta za umetničku igru
Slavni belgijski umetnik Jan Fabr gost Instituta za umetničku igru
Sputnik Srbija
Jan Fabr, multidisciplinarni umetnik iz Belgije koji uživa međunarodni ugled jednog od najinovativnijih i najsvestranijih ličnosti savremene umetničke scene... 29.02.2024, Sputnik Srbija
2024-02-29T12:44+0100
2024-02-29T12:44+0100
2024-02-29T12:44+0100
kultura
kultura
kultura – vesti
jan fabr
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/02/1d/1168249265_0:0:1436:807_1920x0_80_0_0_39fcc7545f08a9f67bd91fcc7a615642.jpg
Fabr je 2017. godine otvorio Bitef festival svojom dvadesetčetvoročasovnom predstavom „Olimp“ i osvojio Gran pri festivala, a ovoga puta će predstaviti knjigu „Od akcije do glumačke interpretacije - Smernice Jana Fabra za izvođača 21. veka“ u izdanju Instituta za umetničku igru.U periodu od 18. do 28. marta sa studentima svih nivoa studija Instituta za umetničku igru radiće i profesori Stela Hotlel i Konor Doerti, koji su deo grupe za podučavanje Jana Fabra.Jan Fabr je tokom proteklih 30 godina producirao radove kao pozorišni stvaralac, autor i vizuelni umetnik. Poznat je po tome što je proširio horizonte svakog žanra primenjujući svoju umetničku viziju.Kao jedan od najsvestranijih umetnika na međunarodnoj sceni pravi raskid sa konvencijama savremenog pozorišta uvođenjem koncepta „izvođenja u realnom vremenu“, koji se ponekad naziva i „žive instalacije“,i istražuje radikalne koreografske mogućnosti kao sredstvo oživljavanja klasičnog plesa.Fabr je piše drame od 1975. godine i njegovi tekstovi čine izuzetnu kolekciju minijatura koje odražavaju Fabrov koncept pozorišta kao sveobuhvatne forme umetnosti u kojoj dijalog funkcioniše pored drugih elemenata kao što su ples, muzika, opera, performans i improvizacija.Haos i disciplina, ponavljanje i ludilo, metamorfoza i anonimnost su neizostavni sastojci Fabrovog pozorišta.Pored vekovnih rituala i filozofskih pitanja, Fabr se bavi i temama poput nasilja, požude, lepote i erotike. Telo u svim njegovim oblicima bilo je predmet njegovih istraživanja od ranih 1980-ih godina.
https://lat.sputnikportal.rs/20170920/jan-fabr-1112745326.html
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/02/1d/1168249265_174:0:1250:807_1920x0_80_0_0_bc62d5431615c118269f30a53150305d.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
kultura, kultura – vesti, jan fabr
kultura, kultura – vesti, jan fabr
Slavni belgijski umetnik Jan Fabr gost Instituta za umetničku igru
Jan Fabr, multidisciplinarni umetnik iz Belgije koji uživa međunarodni ugled jednog od najinovativnijih i najsvestranijih ličnosti savremene umetničke scene, biće tokom marta gostujući profesor Instituta za umetničku igru u Beogradu.
Fabr je 2017. godine otvorio Bitef festival svojom dvadesetčetvoročasovnom predstavom „Olimp“ i osvojio Gran pri festivala, a ovoga puta će predstaviti knjigu „Od akcije do glumačke interpretacije - Smernice Jana Fabra za izvođača 21. veka“ u izdanju Instituta za umetničku igru.
U periodu od 18. do 28. marta sa studentima svih nivoa studija Instituta za umetničku igru radiće i profesori Stela Hotlel i Konor Doerti, koji su deo grupe za podučavanje Jana Fabra.
Jan Fabr je tokom proteklih 30 godina producirao radove kao pozorišni stvaralac, autor i vizuelni umetnik. Poznat je po tome što je proširio horizonte svakog žanra primenjujući svoju umetničku viziju.
Kao jedan od najsvestranijih umetnika na međunarodnoj sceni pravi raskid sa konvencijama savremenog pozorišta uvođenjem koncepta „izvođenja u realnom vremenu“, koji se ponekad naziva i „žive instalacije“,i istražuje radikalne koreografske mogućnosti kao sredstvo oživljavanja klasičnog plesa.
Fabr je piše drame od 1975. godine i njegovi tekstovi čine izuzetnu kolekciju minijatura koje odražavaju Fabrov koncept pozorišta kao sveobuhvatne forme umetnosti u kojoj dijalog funkcioniše pored drugih elemenata kao što su ples, muzika, opera, performans i improvizacija.
Haos i disciplina, ponavljanje i ludilo, metamorfoza i anonimnost su neizostavni sastojci Fabrovog pozorišta.
Pored vekovnih rituala i filozofskih pitanja, Fabr se bavi i temama poput nasilja, požude, lepote i erotike. Telo u svim njegovim oblicima bilo je predmet njegovih istraživanja od ranih 1980-ih godina.