00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ORBITA KULTURE
10:00
120 min
SPUTNJIK INTERVJU
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
21:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
ORBITA KULTURE
Svet nastao ispod Gogoljevog šinjela
16:00
120 min
MILJANOV KORNER
Realnost je da se Partizan i Zvezda bore za mesto u plej-inu
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Rozanov“
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
Autorska emisija Ljubinke Milinčić
21:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920
EKONOMIJA
Sputnjik Ekonomija prati najnovije vesti, analize i izveštaje iz Rusije, regiona i sveta.

Kolika je prosečna kilometraža automobila u Srbiji i šta nam to pokazuje

© Foto : Pexels/Photo by Sindre Fs Unutrašnjost automobila
Unutrašnjost automobila - Sputnik Srbija, 1920, 19.02.2024
Pratite nas
Različiti automobili služe različitim svrhama, te nakon nekoliko godina upotrebe njihova kilometraža može značajno da varira. Međutim, oglasni portali su prepuni vozila s niskom kilometražom po sumnjivo pristupačnim cenama, postavljajući pitanje da li su očitavanja njihovih tahografa tačna.
„Kar Vertikal“, kompanija za automobilske podatke, sprovela je istraživanje u Srbiji kako bi saznala prosečnu kilometražu određenih brendova vozila u zemlji, tako da vozači mogu da uporede rezultate sa kilometražom svojih automobila.
Automobili sa većom pređenom kilometražom obično su jeftiniji, te mnogi kupci osećaju privlačnost kupovine takvih vozila kako bi uštedeli novac. Međutim, ovakva odluka nosi određene rizike, jer mnogi delovi mogu biti istrošeni, a automobil se može pokvariti u bilo kom trenutku.
Iako merač kilometara u vozilu ukazuje na njegovo stanje i moguću cenu, lako se može manipulisati. Nepošteni prodavci smanjuju broj pređenih kilometara kako bi automobil prodali po višoj ceni nego što realno vredi.
„Automobil sa originalnom kilometražom uvek će vredeti više od automobila sa štelovanom kilometražom”, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i šef komunikacija u kompaniji „Kar Vertikal“.

Zašto neka vozila imaju veću prosečnu kilometražu?

Među vozilima proizvedenim 2008. godine i proverenim na „Kar Vertikalu“ u Srbiji, „audi“ (208.037 kilometara), „škoda“ (206.940 kilometara) i „folksvagen“ (203.603 kilometara) imali su najveću prosečnu kilometražu.
Kada govorimo o vozilima starim 10 godina, proizvedenim 2013. godine, najveću kilometražu ima „škoda“ (200.693 kilometara), zatim slede „be-em-ve“ (187.160 kilometara) i „mercedes-benc“ (183.663 kilometara).
Među vozilima starim pet godina, proizvedenim 2018. godine, „škoda“ ponovo zauzima prvo mesto (167.822 kilometara), slede je „opel“ (143.365 kilometara) i „folksvagen“ (136.049 kilometara).
„Škoda“, „audi“ i „be-em-ve“ su pogodni za duže vožnje zbog naglaska na udobnosti, bezbednosti i tehnologiji. Među automobilima proizvedenim 2008. godine, „pežo“ ima najmanju kilometražu (150.358 kilometara), dok su „nisan“ (153.348 kilometara) i „tojota“ (163.815 kilometara) vrlo blizu. Situacija se menja u segmentu novijih vozila, proizvedenih 2013. godine, gde „tojota“ preuzima vođstvo sa 137.846 kilometara nakon prvih 10 godina upotrebe. „Pežo“ ima prosečno 142.858 kilometara na tahografu, a „nisan“ – 146.605 kilometara.
„Tojota“ takođe ima najmanju kilometražu među automobilima koji su izašli iz fabrike 2018. godine – 74.438 kilometara, slede je „nisan“ (89.606 kilometara) i be-em-ve(97.782 kilometara).
Ako kilometraža automobila značajno premašuje prosečnu kilometražu karakterističnu za njegov brend, vlasnik bi trebalo da razmotri prodaju takvog vozila. Očitanja tahografa koreliraju sa pouzdanošću – istrošeni delovi zahtevaju više održavanja, što dovodi do skupih popravki, prenela je „Politika“.
Pogledajte i:
Sve vesti
0
Prvo nova obaveštenjaPrvo stara obaveštenja
loader
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala