Japanska pekara uz pomoć veštačke inteligencije proizvela „hleb sa ukusom ljubavi“
© Sputnik / Dmitriй Makeev
/ Pratite nas
Kakav je ukus ljubavi? Odgovor verovatno zavisi od toga koga pitate. Nekima je gorko-sladak, poput crne čokolade, drugima je pak poput izvrsnog slatkog kolača. Zato je jedan lanac pekara u Japanu pokušao uz pomoć veštačke inteligencije da sazna odgovor – kakav je ukus ljubavi i napravi hlepčiće tog ukusa.
Najstarija pekara u zemlji, Kimuraja (Kimuraya Sohonten Co), udružila se sa japanskom tehnološkom kompanijom NEC korp kako bi proizvela hleb koje su nazvali "Ren AI Pan“ – što u prevodu znači „VI hleb ljubavi“.
NEC i Kimuraja tvrde da nova ponuda hlepčića, koji dolaze u pet ukusa, obuhvata suštinu osećanja koja mnogi od nas povezuju sa ljubavlju, prenosi Si-En-En.
/
— NEC (公式) (@NEC_jp_pr) February 11, 2024
今日は #何の日 ❓ #パンの日
\
2/12はパンの日です🍞
NECでは、森田社長とNEC社員で今話題の #NECのAI を活用し、木村屋さん(@kimuraya_1869)と共同開発した #恋AIパン を試食💕
現在販売中の2種の味「涙の失恋味💙」「結ばれる両想い味❤️」を、ぜひみなさんも食べてみてください✨ pic.twitter.com/SPBVHyK4dT
Prema saopštenju koje su objavile dve kompanije, NEC je koristio svoju tehnologiju VI da analizira razgovore iz TV rijaliti programa za upoznavanje, kao i pesme koje uključuju reference na voće i slatkiše u svojim tekstovima.
Kroz ovu analizu identifikovali su pet ključnih romantičnih osećanja: prvi susret, prvi sastanak, ljubomora, slomljeno srce i obostrana ljubav. Pekara je tada zahvaljujući svojoj magiji i umeću uspela da to pretvori u različite ukuse mekanog hleba pečenog na pari.
Hleb je pušten u prodaju od 1. februara u supermarketima u japanskoj oblasti Kanto, kao i u onlajn prodavnici pekarskog lanca Kimuraja.
Kako pronaći ukus ljubavi
Što se tiče onoga što je dovelo do ove neobične saradnje dva brenda, čini se da su se oba suočila sa sličnim izazovom: kako povećati svoju privlačnost među mlađim generacijama Japanaca.
Kroz istraživanje tržišta, lanac pekara Kimuraja je otkrio da sve veći broj mladih kaže da nisu zainteresovani za ljubavne veze. Uprkos ovom trendu, među mladima i dalje postoji jaka želja da izađu na sastanak, zaljube se i pronađu pravog partnera.
Prepoznajući ovu prazninu, kompanija je odlučila da napravi VI hleb ljubavi, koji budi romantična osećanja i osećaj zaljubljenosti kada ga pojedu – u stvari, inspiriše ih da unesu neke od tih senzacija u svoj lični život.
NEC kaže da je koristio dve tehnologije veštačke inteligencije za projekat: tehnologiju pretvaranja govora u tekst i za generisanje emocija iz tekstualnih podataka.
Koristeći ove informacije, VI je odabrao sastojke koji predstavljaju emocije povezane sa ljubavlju.
Da bi dobili materijal za rad, sproveli su „analizu razgovora“ koristeći 15 sati izdvojenih snimaka iz japanskog rijaliti programa za upoznavanje pod nazivom „Danas sam se zaljubio“.
Da bi dobili materijal za rad, sproveli su „analizu razgovora“ koristeći 15 sati izdvojenih snimaka iz japanskog rijaliti programa za upoznavanje pod nazivom „Danas sam se zaljubio“.
Ove razgovore VI je pretvorila u tekst i svaki svrstala u jednu od pet katergorija: sudbonosni susret, sastanak, ljubomora, slomljeno srce ili obostrana ljubav.
Zatim je VI iz baze podataka izdvojila tekstove približno 35.000 pesama na japanskom jeziku koje se odnose na ljubav i hranu. Na kraju je VI dodeljivala „emocionalne ocena“ razgovorima i tekstovima kako bi se stvorila vizuelna mapa koja odgovara različitim fazama ljubavi prema određenoj hrani i ukusima.
Hleb „Sudbonosni susret” je aromatizovan šećernom vatom, što predstavlja slatku, prozračnu emociju prvih naleta ljubavi. „Ljubomora“ ima ukus ljubičastog slatkog krompira, ulja od tartufa i suvog grožđa. „Prvi sastanak” je preliven citrusima, odnosno korom limete i pomorandže, a „Obostrana ljubav” je slatko-kisla mešavina meda, breskve i pitaje (zmajevog voća).
Iako je tehnologija stvorila koncept, ipak je ljudska ruka morala da dâ konačan ukus hlebovima.
„Odabir sastojaka izvršila je veštačka inteligencija, ali naša uloga je bila da od njih napravimo hleb“, rekao je Juki Kitazava, programer u pekari Kimuraja. „Obratili smo pažnju na boje koje se koriste za vizuelno izražavanje romantičnih emocija i za cilj imali živahan i pop izgled za Hleb ljubavi.“
Pogledajte i: