https://lat.sputnikportal.rs/20240123/u-srbiji-prosle-godine-prodato-manje-polovnih-automobila-nego-2022--1166772219.html
U Srbiji prošle godine prodato manje polovnih automobila nego 2022.
U Srbiji prošle godine prodato manje polovnih automobila nego 2022.
Sputnik Srbija
U Srbiji je 2023. godine prodato 128.930 polovnih automobila iz uvoza, što je za 2,8 odsto manje u odnosu na 2022, navedeno je u analizi stanja na tržištu novih... 23.01.2024, Sputnik Srbija
2024-01-23T18:29+0100
2024-01-23T18:29+0100
2024-01-23T18:33+0100
ekonomija
ekonomija
srbija – ekonomija
automobili
turizam i trgovina
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/01/17/1166772568_0:160:3073:1888_1920x0_80_0_0_69d368ee46b73a345786d69d5e7dbb3b.jpg
Podatak, kako je istaknuto, deluje ohrabrujuće, jer je pad prodaje polovnih automobila u 2022. godini u odnosu na 2021. godinu iznosio 15 odsto, prenosi biznis.rs.Jedan od razloga pada prodaje nalazi se u činjenici da su mnogi potencijalni kupci očekivali subvenciju države od 2.100 evra za kupovinu polovnih automobila, standarda euro 6, uz reciklažu starijih automobila sa dizel motorima normi euro 1, euro 2 i euro 3.Šta je najviše kupovano prošle godinePrema podacima „Autovista 24“, sa lošim prodajnim rezultatima polovnih vozila u prošloj godini pored Srbije, pad su beležile – Italija (10,9 odsto), Španija (2,5 odsto), Austrija (jedan odsto) i Švajcarska (0,2 odsto).Istraživanje je pokazalo i da su tradicionalno, kupci polovnjaka u Srbiji i dalje okrenuti modelima sa dizel agregatima, kao i da su ti podaci gotovo identični onima iz 2022. godine.Oko 64 odsto prodaje polovnih automobila iz uvoza u prošloj godini činila su vozila sa dizel motorom, a 29,7 odsto sa motorom na benzin.Takođe, u prošloj godini najviše su kupovani polovnjaci, proizvedeni između 2007. i 2011. godine i oni čine 43 odsto svih polovnjaka koji su u prethodnih 12 meseci po prvi put registrovani u Srbiji.Nešto manje od polovine svih prodatih polovnih automobila iz uvoza (47 odsto) u 2023. ispunjava emisione standarde euro 1 do euro 4, a to su vozila proizvedena do 2009. godine. Srbija je najavila zabranu uvoza tih vozila od 1. januara ove godine, ali se to za sada nije desilo.Ekspanzija prodaje novih automobilaU Srbiji prošle godine prodato je 25.422 nova automobila, što je za 11,6 odsto više u odnosu na 2022. godinu.I na tržištu EU je registrovana ekspanzija prodaje novih vozila. Prema podacima Evropske asocijacije proizvođača automobila (ACEA), u 2023. godini prodato je ukupno 10,5 miliona jedinica, što je za 13,9 odsto više u odnosu na 2022. godinu.Kako je navedeno, sva velika tržišta sa kojih se uvoze polovnjaci beležila su rast – Italija (18,9 odsto), Francuska (16,1 odsto), Nemačka (7,3 odsto), Španija (16,7 odsto) – osim Mađarske koja je prošle godine prodala za 3,4 odsto manje nego 2022. godine.I dalje raste prodaja „hibrida“, koji su dostigli 23,62 odsto tržišta novih vozila, kao i prodaja potpuno električnih vozila, ali oni i dalje zauzimaju veoma mali procenat ukupnog tržišta.Pogledajte i:
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
2024
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/01/17/1166772568_170:0:2901:2048_1920x0_80_0_0_ed4397bd40e78d99ab135a48220d5eaa.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
ekonomija, srbija – ekonomija, automobili, turizam i trgovina
ekonomija, srbija – ekonomija, automobili, turizam i trgovina
U Srbiji prošle godine prodato manje polovnih automobila nego 2022.
18:29 23.01.2024 (Osveženo: 18:33 23.01.2024) U Srbiji je 2023. godine prodato 128.930 polovnih automobila iz uvoza, što je za 2,8 odsto manje u odnosu na 2022, navedeno je u analizi stanja na tržištu novih i polovnih vozila u Srbiji sajta Polovni automobili.
Podatak, kako je istaknuto, deluje ohrabrujuće, jer je pad prodaje polovnih automobila u 2022. godini u odnosu na 2021. godinu iznosio 15 odsto,
prenosi biznis.rs.
Jedan od razloga pada prodaje nalazi se u činjenici da su mnogi potencijalni kupci očekivali subvenciju države od 2.100 evra za kupovinu polovnih automobila, standarda euro 6, uz reciklažu starijih automobila sa dizel motorima normi euro 1, euro 2 i euro 3.
Šta je najviše kupovano prošle godine
Prema podacima „Autovista 24“, sa lošim prodajnim rezultatima polovnih vozila u prošloj godini pored Srbije, pad su beležile – Italija (10,9 odsto), Španija (2,5 odsto), Austrija (jedan odsto) i Švajcarska (0,2 odsto).
Istraživanje je pokazalo i da su tradicionalno, kupci polovnjaka u Srbiji i dalje okrenuti modelima sa dizel agregatima, kao i da su ti podaci gotovo identični onima iz 2022. godine.
Oko 64 odsto prodaje polovnih automobila iz uvoza u prošloj godini činila su vozila sa dizel motorom, a 29,7 odsto sa motorom na benzin.
Takođe, u prošloj godini najviše su kupovani polovnjaci, proizvedeni između 2007. i 2011. godine i oni čine 43 odsto svih polovnjaka koji su u prethodnih 12 meseci po prvi put registrovani u Srbiji.
Nešto manje od polovine svih prodatih polovnih automobila iz uvoza (47 odsto) u 2023. ispunjava emisione standarde euro 1 do euro 4, a to su vozila proizvedena do 2009. godine. Srbija je najavila zabranu uvoza tih vozila od 1. januara ove godine, ali se to za sada nije desilo.
Ekspanzija prodaje novih automobila
U Srbiji prošle godine prodato je 25.422 nova automobila, što je za 11,6 odsto više u odnosu na 2022. godinu.
I na tržištu EU je registrovana ekspanzija prodaje novih vozila. Prema podacima Evropske asocijacije proizvođača automobila (ACEA), u 2023. godini prodato je ukupno 10,5 miliona jedinica, što je za 13,9 odsto više u odnosu na 2022. godinu.
Kako je navedeno, sva velika tržišta sa kojih se uvoze polovnjaci beležila su rast – Italija (18,9 odsto), Francuska (16,1 odsto), Nemačka (7,3 odsto), Španija (16,7 odsto) – osim Mađarske koja je prošle godine prodala za 3,4 odsto manje nego 2022. godine.
I dalje raste prodaja „hibrida“, koji su dostigli 23,62 odsto tržišta novih vozila, kao i prodaja potpuno električnih vozila, ali oni i dalje zauzimaju veoma mali procenat ukupnog tržišta.