https://lat.sputnikportal.rs/20240118/isporuke-robe-kine-u-evropu-poskupele-cetiri-puta-zbog-napada-huta-1166549094.html
Isporuke robe iz Kine u Evropu poskupele četiri puta zbog napada Huta
Isporuke robe iz Kine u Evropu poskupele četiri puta zbog napada Huta
Sputnik Srbija
Cena prevoza jednog kontejnera iz Kine u Evropu, bez prolaska kroz Crveno more zbog napada jemenskih Huta na brodove, porasla je sa 1.000 na više od 4.000... 18.01.2024, Sputnik Srbija
2024-01-18T16:45+0100
2024-01-18T16:45+0100
2024-01-18T16:51+0100
svet
svet
svet – ekonomija
ekonomija
brodovi
teret
huti
crveno more
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112015/56/1120155678_0:108:3253:1938_1920x0_80_0_0_0aafd27a7da0bf3dbf5f336c2bd69658.jpg
Prema njegovim rečima, zabeležen je i rast cena za dopunske troškove i osiguranje brodova sa kontejnerima.Saopštio je da postoji još jedan problem, a to je poskupljenje osiguranja tereta koji se prevozi, što je neophodno u slučaju da brod potone.Ranije su predstavnici najveće luke u Evropi, luke holandskog grada Roterdama, rekli Sputnjiku da ne očekuju probleme u radu zbog situacije u Crvenom moru, ali primećuju promene u troškovima prevoza. Portparol luke Taj Shelekens je naveo da su poslednjih nedelja mnogi pomorski brodovi, pre svega sa kontejnerima sa Bliskog Istoka i iz jugoistočne Azije, preusmereni na Rt dobre nade. To je uticalo na vreme prevoza koje je sada između 8 i 12 dana.Pokret na severu Jemena „Ansar Ala“ (Huti), koji kontroliše veći deo jemenske obale Crvenog mora sje sredinom novembra upozorio da će napasti sve brodove koji imaju veze sa Izraelom i pozvali druge zemlje da povuku svoje posade i da im se ne približavaju u moru. Niz brodskih kompanija je već prekinulo prevoz Crvenim morem.Pogledajte i:
https://lat.sputnikportal.rs/20240118/americka-vojska-izvela-nove-raketne-udare-na-polozaje-huta-u-jemenu-1166525924.html
crveno more
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/112015/56/1120155678_262:0:2991:2047_1920x0_80_0_0_7ef5f4f4470559de65c560cb701a308c.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
svet, svet – ekonomija, ekonomija, brodovi, teret, huti, crveno more
svet, svet – ekonomija, ekonomija, brodovi, teret, huti, crveno more
Isporuke robe iz Kine u Evropu poskupele četiri puta zbog napada Huta
16:45 18.01.2024 (Osveženo: 16:51 18.01.2024) Cena prevoza jednog kontejnera iz Kine u Evropu, bez prolaska kroz Crveno more zbog napada jemenskih Huta na brodove, porasla je sa 1.000 na više od 4.000 dolara, saopštio je Sputnjiku savetnik za pitanja morske plovidbe holandske asocijacije za trgovinu i logistiku „Evofenedeks“ Kasper Rurade.
„Sredinom decembra su, pre nego što je počela kriza i mnogi brodovi počeli da zaobilaze Crveno more, cene prevoza bile dosta niske: isporuka jednog kontejnera iz Šangaja u Roterdam je bila oko 1.000 dolara. Nakon početka krize je cena značajno porasla i sada cena prevoza jednog kontejnera iznosi više od 4.000 dolara“, rekao je Rurade.
Prema njegovim rečima, zabeležen je i rast cena za dopunske troškove i osiguranje brodova sa kontejnerima.
„Ako je pre krize osiguranje bilo 0,8 odsto od cene broda, onda to sada iznosi skoro jedan odsto. Na taj način, ako se vrednost broda ocenjuje na 100 miliona dolara, onda je jedan odsto od te sume, odnosno cena osiguranja, iznosi milion dolara. To je mnogo veća suma nego što je ranije plaćano“, istakao je on.
Saopštio je da postoji još jedan problem, a to je poskupljenje osiguranja tereta koji se prevozi, što je neophodno u slučaju da brod potone.
Ranije su predstavnici najveće luke u Evropi, luke holandskog grada Roterdama, rekli Sputnjiku da ne očekuju probleme u radu zbog situacije u Crvenom moru, ali primećuju promene u troškovima prevoza. Portparol luke Taj Shelekens je naveo da su poslednjih nedelja mnogi pomorski brodovi, pre svega sa kontejnerima sa Bliskog Istoka i iz jugoistočne Azije, preusmereni na Rt dobre nade. To je uticalo na vreme prevoza koje je sada između 8 i 12 dana.
Pokret na severu Jemena „Ansar Ala“ (Huti), koji kontroliše veći deo jemenske obale Crvenog mora sje sredinom novembra upozorio da će napasti sve brodove koji imaju veze sa Izraelom i pozvali druge zemlje da povuku svoje posade i da im se ne približavaju u moru. Niz brodskih kompanija je već prekinulo prevoz Crvenim morem.