https://lat.sputnikportal.rs/20240107/drzava-daje-2100-evra-poznato-kada-je-isplata-za-zamenu-starih-dizelasa-1166101410.html
Pomoć države od 2.100 evra za zamenu starih dizelaša: Kada kreće projekat?
Pomoć države od 2.100 evra za zamenu starih dizelaša: Kada kreće projekat?
Sputnik Srbija
Otkako je najavljen projekat za zamenu starih dizelaša, građani čekaju prijavu. Tačnije, kako je najavljeno prošle godine, država Srbija će svim prijavljenima za... 07.01.2024, Sputnik Srbija
2024-01-07T17:20+0100
2024-01-07T17:20+0100
2024-01-08T15:43+0100
ekonomija
ekonomija
srbija – ekonomija
automobili
reciklaža
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/01/07/1166102080_0:161:3071:1888_1920x0_80_0_0_15a4fca909007fc8059358798cdf2629.jpg
Iako još nije poznat tačan datum isplate, niti detalji oko toga kako će teći ovaj projekat, odnosno kada će biti konkurs, zna se da ovih vozila u Srbiji ima otprilike oko 144.000.Ranije je najavljeno da bi isplata trebalo da krene od 1. januara ove godine. Međutim, prijave zainteresovanih građana za ovu akciju još nisu počele, prenosi „Blic“.Ova akcija će biti realizovana uprkos kašnjenju, a kako prenosi Biznis.rs – čeka se da Agencija za bezbednost saobraćaja donese Pravilnik koji će regulisati ovu oblast/akciju. To bi trebalo da se desi veoma brzo, nakon čega će početi prijave zainteresovanih.Procedura za ovu vrstu pomoći države je već sada prilično jasna. Vlasnik staro vozilo predaje državi, koja će ga reciklirati u skladu sa svim propisima.Građani mogu da kupe polovni ili novi automobil. Praktično, moguće je kupiti automobil koji nije stariji od 1. januara 2015. godine i koji mora da ima Evro 6 motor. Tako će polovni „golf“ ili „pežo“ proizveden 2016. godine, umesto 11.000 evra, koštati 2.100 evra manje, pod uslovom da se državi na reciklažu da stari dizelaš.Inače, vozila sa standardom evro 1 proizvedena su u periodu od 1992. do 1993. godine. Ona sa evro 2 motorom imaju početnu godinu proizvodnje 1996. a evro 3 od 2000. godine.Sa starim motorima 560.000 vozilaReč je o meri iz plana države za smanjenje zagađenja vazduha koji je usvojila Vlada Srbije na predlog Ministarstva za zaštitu životne sredine.U Srbiji ima 2,8 miliona automobila, dok ih je 2012. godine bilo 1,8 miliona, što znači da je za nešto više od 10 godina registrovano milion novih vozila. Polovni automobili nesumnjivo prednjače.Od 2,8 miliona, 560.000 je vozila sa starim motorima, Evro 1, Evro 2 ili Evro 3, a to su najveći zagađivači, ukazao je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.„Zato smo predvideli da od 1. januara 2024. godine, ukupno 102 miliona evra uložimo u zamenu 140.000 dizel vozila. Država daje subvenciju od 2.100 evra za zamenu putničkog auta, 2.500 evra za laka teretna vozila i 2.900 evra za autobuse“, rekao je ranije VesićPogledajte i:
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2024
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e8/01/07/1166102080_170:0:2901:2048_1920x0_80_0_0_27e17784471579b93245aa0a66fb7a34.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ekonomija, srbija – ekonomija, automobili, reciklaža
ekonomija, srbija – ekonomija, automobili, reciklaža
Pomoć države od 2.100 evra za zamenu starih dizelaša: Kada kreće projekat?
17:20 07.01.2024 (Osveženo: 15:43 08.01.2024) Otkako je najavljen projekat za zamenu starih dizelaša, građani čekaju prijavu. Tačnije, kako je najavljeno prošle godine, država Srbija će svim prijavljenima za ovu pomoć države isplaćivati subvenciju od 2.100 evra za kupovinu novog vozila sa motorom evro 6.
Iako još nije poznat tačan datum isplate, niti detalji oko toga kako će teći ovaj projekat, odnosno kada će biti konkurs, zna se da ovih vozila u Srbiji ima otprilike oko 144.000.
Ranije je najavljeno da bi isplata trebalo da krene od 1. januara ove godine. Međutim, prijave zainteresovanih građana za ovu akciju još nisu počele,
prenosi „Blic“.
Ova akcija će biti realizovana uprkos kašnjenju, a kako
prenosi Biznis.rs – čeka se da Agencija za bezbednost saobraćaja donese Pravilnik koji će regulisati ovu oblast/akciju. To bi trebalo da se desi veoma brzo, nakon čega će početi prijave zainteresovanih.
Procedura za ovu vrstu pomoći države je već sada prilično jasna. Vlasnik staro vozilo predaje državi, koja će ga reciklirati u skladu sa svim propisima.
Građani mogu da kupe polovni ili novi automobil. Praktično, moguće je kupiti automobil koji nije stariji od 1. januara 2015. godine i koji mora da ima Evro 6 motor. Tako će polovni „golf“ ili „pežo“ proizveden 2016. godine, umesto 11.000 evra, koštati 2.100 evra manje, pod uslovom da se državi na reciklažu da stari dizelaš.
Inače, vozila sa standardom evro 1 proizvedena su u periodu od 1992. do 1993. godine. Ona sa evro 2 motorom imaju početnu godinu proizvodnje 1996. a evro 3 od 2000. godine.
Sa starim motorima 560.000 vozila
Reč je o meri iz plana države za smanjenje zagađenja vazduha koji je usvojila Vlada Srbije na predlog Ministarstva za zaštitu životne sredine.
U Srbiji ima 2,8 miliona automobila, dok ih je 2012. godine bilo 1,8 miliona, što znači da je za nešto više od 10 godina registrovano milion novih vozila. Polovni automobili nesumnjivo prednjače.
Od 2,8 miliona, 560.000 je vozila sa starim motorima, Evro 1, Evro 2 ili Evro 3, a to su najveći zagađivači, ukazao je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
„Zato smo predvideli da od 1. januara 2024. godine, ukupno 102 miliona evra uložimo u zamenu 140.000 dizel vozila. Država daje subvenciju od 2.100 evra za zamenu putničkog auta, 2.500 evra za laka teretna vozila i 2.900 evra za autobuse“, rekao je ranije Vesić