00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
MOJ POGLED NA RUSIJU
07:00
30 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
17:00
60 min
SPUTNJIK INTERVJU
21:00
30 min
ORBITA KULTURE
10:00
120 min
DOK ANĐELI SPAVAJU
Prof. dr Bogoljub Šijaković: Hrišćanin – večiti putnik
16:00
60 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Osvetnici i klevetnici“
17:00
30 min
ENERGIJA SPUTNJIKA
Sankcije NIS-u – jasno je da ništa nije izvesno
17:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920
EKONOMIJA
Sputnjik Ekonomija prati najnovije vesti, analize i izveštaje iz Rusije, regiona i sveta.

Pomoć države od 2.100 evra za zamenu starih dizelaša: Kada kreće projekat?

automobil - Sputnik Srbija, 1920, 07.01.2024
Pratite nas
Otkako je najavljen projekat za zamenu starih dizelaša, građani čekaju prijavu. Tačnije, kako je najavljeno prošle godine, država Srbija će svim prijavljenima za ovu pomoć države isplaćivati subvenciju od 2.100 evra za kupovinu novog vozila sa motorom evro 6.
Iako još nije poznat tačan datum isplate, niti detalji oko toga kako će teći ovaj projekat, odnosno kada će biti konkurs, zna se da ovih vozila u Srbiji ima otprilike oko 144.000.
Ranije je najavljeno da bi isplata trebalo da krene od 1. januara ove godine. Međutim, prijave zainteresovanih građana za ovu akciju još nisu počele, prenosi „Blic“.
Ova akcija će biti realizovana uprkos kašnjenju, a kako prenosi Biznis.rs – čeka se da Agencija za bezbednost saobraćaja donese Pravilnik koji će regulisati ovu oblast/akciju. To bi trebalo da se desi veoma brzo, nakon čega će početi prijave zainteresovanih.
Procedura za ovu vrstu pomoći države je već sada prilično jasna. Vlasnik staro vozilo predaje državi, koja će ga reciklirati u skladu sa svim propisima.
Građani mogu da kupe polovni ili novi automobil. Praktično, moguće je kupiti automobil koji nije stariji od 1. januara 2015. godine i koji mora da ima Evro 6 motor. Tako će polovni „golf“ ili „pežo“ proizveden 2016. godine, umesto 11.000 evra, koštati 2.100 evra manje, pod uslovom da se državi na reciklažu da stari dizelaš.
Inače, vozila sa standardom evro 1 proizvedena su u periodu od 1992. do 1993. godine. Ona sa evro 2 motorom imaju početnu godinu proizvodnje 1996. a evro 3 od 2000. godine.

Sa starim motorima 560.000 vozila

Reč je o meri iz plana države za smanjenje zagađenja vazduha koji je usvojila Vlada Srbije na predlog Ministarstva za zaštitu životne sredine.
U Srbiji ima 2,8 miliona automobila, dok ih je 2012. godine bilo 1,8 miliona, što znači da je za nešto više od 10 godina registrovano milion novih vozila. Polovni automobili nesumnjivo prednjače.
Od 2,8 miliona, 560.000 je vozila sa starim motorima, Evro 1, Evro 2 ili Evro 3, a to su najveći zagađivači, ukazao je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
„Zato smo predvideli da od 1. januara 2024. godine, ukupno 102 miliona evra uložimo u zamenu 140.000 dizel vozila. Država daje subvenciju od 2.100 evra za zamenu putničkog auta, 2.500 evra za laka teretna vozila i 2.900 evra za autobuse“, rekao je ranije Vesić
Pogledajte i:
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala