https://lat.sputnikportal.rs/20231224/huti-izazvali-haos-u-crvenom-moru-koji-bi-mogao-da-traje-mesecima-1165552270.html
Huti izazvali haos u Crvenom moru koji bi mogao da traje mesecima
Huti izazvali haos u Crvenom moru koji bi mogao da traje mesecima
Sputnik Srbija
Danska kompanija Maersk, drugi po veličini svetski prevoznik kontejnera, veruje da bi haos u Crvenom moru, izazvan napadima jemenskih pobunjenika Huta na... 24.12.2023, Sputnik Srbija
2023-12-24T11:20+0100
2023-12-24T11:20+0100
2023-12-24T11:20+0100
svet
svet
svet – politika
huti
jemen
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/0c/13/1165326677_0:123:3204:1925_1920x0_80_0_0_a5236f16fc9874a0ae149bbb678cc0fa.jpg
Maersk je 15. decembra obustavio plovidbu u tom području nakon što su Huti napali dronovima tanker kompanije. Prevoznik je odlučio da preusmeri brodove koji su trebali da prođu kroz Crveno more i Adenski zaliv, na put oko Afrike i Rta dobre nade.Kompanija je saopštila da je pod znakom pitanja 15 ruta koje prevoze teret između Azije i Evrope, kao i iz istočne obale SAD i Bliskog istoka. Vreme putovanja se povećalo i više od 150 tankera je moralo da promeni kurs. Neki su pomerili datume uplovljavanja u luke za mart.Druge velike kompanije, uključujući nemačkog operatera Hapag-Lojd, takođe su morale da promene kurs plovidbe – umesto duž Crvenog mora, sada plove pored Rta dobre nade. Kako navodi Blumberg, svaka pošiljka košta dodatnih milion dolara i kasni sedam do deset dana. Direktor kompanije Rolf Haben Jansen je, odgovarajući na pitanje koliko bi situacija mogla da potraje, agenciji rekao: u pitanju su, u najboljem slučaju, dani ili nedelje.„Ali, naravno, postoje scenariji u kojima će to trajati duže“, priznao je on.Postoje i problemi sa transportom u Panamskom kanalu, nastali su zbog suše. Pad nivoa vode u kanalu doveo je do smanjenja njegovog kapaciteta.Događaje protekle nedelje u emisiji „Od četvrtka do četvrtka“ komentarisao je advokat Goran Petronijević:
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/0c/13/1165326677_238:0:2967:2047_1920x0_80_0_0_c0ff0133c8c96d2a6e63be204c11267c.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
svet, svet – politika, huti, jemen
svet, svet – politika, huti, jemen
Huti izazvali haos u Crvenom moru koji bi mogao da traje mesecima
Danska kompanija Maersk, drugi po veličini svetski prevoznik kontejnera, veruje da bi haos u Crvenom moru, izazvan napadima jemenskih pobunjenika Huta na komercijalne brodove, mogao da potraje mesecima, prenosi Blumberg.
Maersk je 15. decembra obustavio plovidbu u tom području nakon što su Huti napali dronovima tanker kompanije. Prevoznik je odlučio da preusmeri brodove koji su trebali da prođu kroz Crveno more i Adenski zaliv, na put oko Afrike i Rta dobre nade.
Kompanija je saopštila da je pod znakom pitanja 15 ruta koje prevoze teret između Azije i Evrope, kao i iz istočne obale SAD i Bliskog istoka. Vreme putovanja se povećalo i više od 150 tankera je moralo da promeni kurs. Neki su pomerili datume uplovljavanja u luke za mart.
Druge velike kompanije, uključujući nemačkog operatera Hapag-Lojd, takođe su morale da promene kurs plovidbe – umesto duž Crvenog mora, sada plove pored Rta dobre nade. Kako navodi Blumberg, svaka pošiljka košta dodatnih milion dolara i kasni sedam do deset dana. Direktor kompanije Rolf Haben Jansen je, odgovarajući na pitanje koliko bi situacija mogla da potraje, agenciji rekao: u pitanju su, u najboljem slučaju, dani ili nedelje.
„Ali, naravno, postoje scenariji u kojima će to trajati duže“, priznao je on.
Postoje i problemi sa transportom u Panamskom kanalu, nastali su zbog suše. Pad nivoa vode u kanalu doveo je do smanjenja njegovog kapaciteta.
Događaje protekle nedelje u emisiji „Od četvrtka do četvrtka“ komentarisao je advokat Goran Petronijević: