https://lat.sputnikportal.rs/20231218/rastu-troskovi-brodovi-plove-oko-afrike-napadi-u-crvenom-moru-prave-haos-u-pomorskoj-trgovini-1165244518.html
Rastu troškovi, brodovi plove oko Afrike: Napadi u Crvenom moru prave haos u pomorskoj trgovini
Rastu troškovi, brodovi plove oko Afrike: Napadi u Crvenom moru prave haos u pomorskoj trgovini
Sputnik Srbija
Sve češći napadi jemenskih Huta u Crvenom moru ometaju pomorsku trgovinu zbog čega vodeće svetske kompanije za prevoz tereta preusmeravaju svoje brodove na... 18.12.2023, Sputnik Srbija
2023-12-18T18:19+0100
2023-12-18T18:19+0100
2023-12-18T18:19+0100
ekonomija
ekonomija
svet – ekonomija
turizam i trgovina
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/0c/04/1164616822_0:85:1620:996_1920x0_80_0_0_c010cdf567e84ac06933ffd02b7e9d8c.jpg
Jemenski Huti preuzeli su danas odgovornost za napade na dva teretna broda u Crvenom moru, norveški „Svon Atlantik“ i „MSC Klaru“ koja plovi pod zastavom Paname, kao odgovor na napade Izraela u Pojasu Gaze.Izbegavanje Sueckog kanalaNekoliko kompanija za transport tereta, uključujući „Mediterenijan šiping kompani“ (MSC), počelo je da plovi oko Afrike, a očekuje se da će njihovi troškovi i kašnjenja porasti narednih nedelja, navode industrijski analitičari.Oko 15 odsto svetskog brodskog saobraćaja prolazi preko Sueckog kanala, najkraćeg pomorskog puta između Evrope i Azije.Kompanije koje su preusmerile brodove, zajedno, kontrolišu oko polovine globalnog tržišta kontejnerskog transporta, rekao je za Rojters analitičar Albert Jan Svert iz nemačke banke „ABN Amro“.Britanski naftni gigant „Britiš petroleum“ (BP) takođe je privremeno obustavio sav brodski tranzit preko Crvenog mora, što je znak da bi kriza, koja je do sada pogađala samo brodove za transport robe, mogla da se proširi na energetske pošiljke. Usled te zabrinutosti danas su porasle cene nafte.Najvažnija trasa za isporuku nafte i gorivaNapadi Huta primoravaju kompanije da razmisle o svojim odnosima sa Izraelom, a tajvanska firma „Evergrin Marin“ saopštila je danas da će privremeno prestati da prihvata izraelski teret.Crveno more je jedna od najvažnijih svetskih trasa za isporuke nafte i goriva, kao i za tranzit robe široke potrošnje. Pobunjenici iz redova Huta koje podržava Iran gađaju brodove koji putuju kroz moreuz Bab el Mandeb, poznat i kao Kapija suza, kanal širok 32 kilometra koji je inače opasan za plovidbu.Hutski pobunjenici podržavaju pripadnike pokreta Hamas i dronovima i raketama gađaju plovila koja su u stranom vlasništvu. Nije jasno da li su svi napadnuti brodovi zapravo plovili ka Izraelu.
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/0c/04/1164616822_90:0:1530:1080_1920x0_80_0_0_6ab6222eee257b8f2879d91adf10a3df.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ekonomija, svet – ekonomija, turizam i trgovina
ekonomija, svet – ekonomija, turizam i trgovina
Rastu troškovi, brodovi plove oko Afrike: Napadi u Crvenom moru prave haos u pomorskoj trgovini
Sve češći napadi jemenskih Huta u Crvenom moru ometaju pomorsku trgovinu zbog čega vodeće svetske kompanije za prevoz tereta preusmeravaju svoje brodove na trasu oko Rta dobre nade kako bi izbegli Suecki kanal.
Jemenski Huti preuzeli su danas odgovornost za napade na dva teretna broda u Crvenom moru, norveški „Svon Atlantik“ i „MSC Klaru“ koja plovi pod zastavom Paname, kao odgovor na napade Izraela u Pojasu Gaze.
Izbegavanje Sueckog kanala
Nekoliko kompanija za transport tereta, uključujući „Mediterenijan šiping kompani“ (MSC), počelo je da plovi oko Afrike, a očekuje se da će njihovi troškovi i kašnjenja porasti narednih nedelja, navode industrijski analitičari.
Oko 15 odsto svetskog brodskog saobraćaja prolazi preko Sueckog kanala, najkraćeg pomorskog puta između Evrope i Azije.
Kompanije koje su preusmerile brodove, zajedno, kontrolišu oko polovine globalnog tržišta kontejnerskog transporta, rekao je za Rojters analitičar Albert Jan Svert iz nemačke banke „ABN Amro“.
„Izbegavanje Crvenog mora dovešće do većih troškova zbog dužeg putovanja“, naveo je Svart.
Britanski naftni gigant „Britiš petroleum“ (BP) takođe je privremeno obustavio sav brodski tranzit preko Crvenog mora, što je znak da bi kriza, koja je do sada pogađala samo brodove za transport robe, mogla da se proširi na energetske pošiljke. Usled te zabrinutosti danas su porasle cene nafte.
Najvažnija trasa za isporuku nafte i goriva
Napadi Huta primoravaju kompanije da razmisle o svojim odnosima sa Izraelom, a tajvanska firma „Evergrin Marin“ saopštila je danas da će privremeno prestati da prihvata izraelski teret.
„Radi bezbednosti brodova i posade „Evergrin lajn“ je odlučio da privremeno prekine prihvatanje izraelskog tereta, što odmah stupa na snagu, i naložio svojim kontejnerskim brodovima da do daljeg obustave plovidbu kroz Crveno more“, navodi se u saopštenju kompanije.
Crveno more je jedna od najvažnijih svetskih trasa za isporuke nafte i goriva, kao i za tranzit robe široke potrošnje. Pobunjenici iz redova Huta koje podržava Iran gađaju brodove koji putuju kroz moreuz Bab el Mandeb, poznat i kao Kapija suza, kanal širok 32 kilometra koji je inače opasan za plovidbu.
Hutski pobunjenici podržavaju pripadnike pokreta Hamas i dronovima i raketama gađaju plovila koja su u stranom vlasništvu. Nije jasno da li su svi napadnuti brodovi zapravo plovili ka Izraelu.