https://lat.sputnikportal.rs/20231205/objavljeni-rezultati-pisa-testiranja-sta-su-uradili-ucenici-iz-srbije-1164648411.html
Objavljeni rezultati PISA testiranja: Šta su uradili učenici iz Srbije
Objavljeni rezultati PISA testiranja: Šta su uradili učenici iz Srbije
Sputnik Srbija
Učenici iz Srbije nalaze se ispod proseka OECD u matematičkoj, čitalačkoj i naučnoj pismenosti, pokazali su najnoviji podaci PISA istraživanja u oblasti... 05.12.2023, Sputnik Srbija
2023-12-05T14:28+0100
2023-12-05T14:28+0100
2023-12-05T14:28+0100
društvo
društvo
srbija – društvo
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111123/95/1111239597_0:0:1280:720_1920x0_80_0_0_84b390947e3a200d35fb75bf95469483.jpg
Iz Srbije učestvovalo je 6.413 petnaestogodišnjih učenika iz 183 škola i rešavalo testove čitalačke, matematičke i naučne pismenosti i kreativnog mišljenja, a sada su dostupni rezultati za kognitivne domene, dok će rezultati iz kreativnog mišljenja biti poznati na proleće 2024. godine.Prosečno postignuće naših đaka iz matematike i čitanja je 440, a iz nauke 447, navodi se u zvaničnom dokumentu PISA istraživanja za 2022. godinu.Prosečno postignuće srpskih đaka u matematičkim performansama iznosi 440, što je prema istraživanju OECD ispod proseka.Kada je reč o polnoj strukturi, rezultat dečaka u matematičkim performansama iznosi 445, a devojčica 434.Prosek srpskih đaka za performanse u čitanju je takođe 440, a kada je reč o polnoj strukturi, dečaci su ostvarili rezultat 428, dok je rezultat devojčica 453.Za performanse iz nauke, prosek srpskih đaka iznosi 447, a postignuti rezultati između dečaka i devojčica se ne razlikuju mnogo, te je za dečake taj rezultat 446, dok je za devojčice 449.Prosek OECD je 472 iz matematike, 476 iz čitanja i 485 poena iz nauke.Srbija se u čitanju i nauci nalazi na 40. mestu, a u matematici na 42. mestu, što predstavlja napredak u odnosu na 2018. godinu kada se našla na 45. mestu u čitanju, a na 46. mestu u nauci i matematici.Tokom 2022. godine dok su se zemlje još suočavale sa dugotrajnim posledicama pandemije kovida-19, skoro 700.000 učenika iz 81 zemlje članice OECD i partnerskih ekonomija, predstavljajući 29 miliona širom sveta, preuzele su PISA test, navodi se u dokumentu.PISA je najveće međunarodno testiranje u oblasti obrazovanja, na kojem je ove godine učestvovalo 690.000 petnaestogodišnjaka iz celog sveta.Od 2000. godine, kada je OECD pokrenuo program, u PISA istraživanju je učestvovalo više od 80 zemalja i regija.PISA istražuje da li učenici znaju u stvarnom životu da primene ono što su naučili u školi. Testiraju se čitanje, matematika i nauka, ali i inovativne oblasti, kao što je timsko rešavanje problema.Broj zemalja koje učestvuju u PISA testiranju je u porastu. U 2000. godini učestvovale su 32 zemlje, a 2018. godine 79 zemalja i regija.Navodi se i da je cilj istraživanja ojačavanje uloge obrazovanja u osnaživanju mladih ljudi za uspeh i obezbeđivanju jednakosti zasnovane na zaslugama.Ovi najnoviji rezultati PISA pokazuju da obrazovni sistemi mogu da obezbede i visokokvalitetne i pravedne instrukcije kao i mogućnosti učenja za sve, ali i da mogu da podrže akademsku izvrsnost ne na račun dobrobiti učenika, već kroz dobrobit učenika, navodi se u dokumentu OECD-a.
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/111123/95/1111239597_160:0:1120:720_1920x0_80_0_0_3d0237523893ed7cf3ed1fc34fae8a25.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
društvo, srbija – društvo
društvo, srbija – društvo
Objavljeni rezultati PISA testiranja: Šta su uradili učenici iz Srbije
Učenici iz Srbije nalaze se ispod proseka OECD u matematičkoj, čitalačkoj i naučnoj pismenosti, pokazali su najnoviji podaci PISA istraživanja u oblasti obrazovanja za 2022, godinu, objavljeni na zvaničnom sajtu OECD-a.
Iz Srbije učestvovalo je 6.413 petnaestogodišnjih učenika iz 183 škola i rešavalo testove čitalačke, matematičke i naučne pismenosti i kreativnog mišljenja, a sada su dostupni rezultati za kognitivne domene, dok će rezultati iz kreativnog mišljenja biti poznati na proleće 2024. godine.
Prosečno postignuće naših đaka iz matematike i čitanja je 440, a iz nauke 447, navodi se u zvaničnom dokumentu PISA istraživanja za 2022. godinu.
Prosečno postignuće srpskih đaka u matematičkim performansama iznosi 440, što je prema istraživanju OECD ispod proseka.
Kada je reč o polnoj strukturi, rezultat dečaka u matematičkim performansama iznosi 445, a devojčica 434.
Prosek srpskih đaka za performanse u čitanju je takođe 440, a kada je reč o polnoj strukturi, dečaci su ostvarili rezultat 428, dok je rezultat devojčica 453.
Za performanse iz nauke, prosek srpskih đaka iznosi 447, a postignuti rezultati između dečaka i devojčica se ne razlikuju mnogo, te je za dečake taj rezultat 446, dok je za devojčice 449.
Prosek OECD je 472 iz matematike, 476 iz čitanja i 485 poena iz nauke.
Srbija se u čitanju i nauci nalazi na 40. mestu, a u matematici na 42. mestu, što predstavlja napredak u odnosu na 2018. godinu kada se našla na 45. mestu u čitanju, a na 46. mestu u nauci i matematici.
Tokom 2022. godine dok su se zemlje još suočavale sa dugotrajnim posledicama pandemije kovida-19, skoro 700.000 učenika iz 81 zemlje članice OECD i partnerskih ekonomija, predstavljajući 29 miliona širom sveta, preuzele su PISA test, navodi se u dokumentu.
PISA je najveće međunarodno testiranje u oblasti obrazovanja, na kojem je ove godine učestvovalo 690.000 petnaestogodišnjaka iz celog sveta.
Od 2000. godine, kada je OECD pokrenuo program, u PISA istraživanju je učestvovalo više od 80 zemalja i regija.
PISA istražuje da li učenici znaju u stvarnom životu da primene ono što su naučili u školi. Testiraju se čitanje, matematika i nauka, ali i inovativne oblasti, kao što je timsko rešavanje problema.
Broj zemalja koje učestvuju u PISA testiranju je u porastu. U 2000. godini učestvovale su 32 zemlje, a 2018. godine 79 zemalja i regija.
Navodi se i da je cilj istraživanja ojačavanje uloge obrazovanja u osnaživanju mladih ljudi za uspeh i obezbeđivanju jednakosti zasnovane na zaslugama.
Ovi najnoviji rezultati PISA pokazuju da obrazovni sistemi mogu da obezbede i visokokvalitetne i pravedne instrukcije kao i mogućnosti učenja za sve, ali i da mogu da podrže akademsku izvrsnost ne na račun dobrobiti učenika, već kroz dobrobit učenika, navodi se u dokumentu OECD-a.