00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
SPUTNJIK SPORT
07:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
16:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
SPUTNJIK SPORT
16:00
30 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
17:00
30 min
NOVI SPUTNJIK POREDAK
20:00
60 min
VESTI (repriza)
Zapad otišao korak dalje dozvoljavajući Prištini da napravi fabriku municije
21:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920
EKONOMIJA
Sputnjik Ekonomija prati najnovije vesti, analize i izveštaje iz Rusije, regiona i sveta.

„Suvo kočenje“: Revolucionarno otkriće u svetu automobila /foto/

© Foto : Pexels/Photo by Jesse Zheng Automobil
Automobil - Sputnik Srbija, 1920, 21.11.2023
Pratite nas
Sistem „dry brake-by-wire“ oslanja se na električne motore postavljene pored samih točkova, eliminišući potrebu za hidrauličnom tečnošću i omogućavajući bolju kontrolu nad upravljanjem automobila.
Nemačka tehnološka kompanija „ZF Fridrihšafen“ (ZF Friedrichshafen), koja dizajnira i razvija tehnologije za automobilsku industriju, predstavila je potencijalno revolucionarni kočioni sistem, prvi koji je u osnovi potpuno elektro-mehanički. Njihovo rešenje eliminiše potrebu za hidrauličkim krugovima i tečnošću, pa je potpuno „suvo“, a oslanja se na elektronski sistem koji prenosi signal od papučice do samih kočnica na glavčinama točkova, piše „Autonet“.

„Dry brake-by-wire“

Sistem za „suvo kočenje preko žice“ (dry brake-by-wire) prvi je te vrste u svetu i namenjen je naprednim vozilima sa umreženim elektronskim sistemima, a otvara vrata brojnim primenama i novim načinima kontrole i upravljanja vozilima, smatraju u kompaniji ZF.
Inovacija je usklađena sa aktuelnim trendovima u razvoju povezanih i softverski definisanih automobila, tako da će njihovim dizajnerima i inženjerima dati više slobode u primeni nego što je to slučaj kod hidrauličnih kočnica.
Umesto da kočionu silu generiše hidraulična tečnost, koja se prenosi na sklop kočnice, u ovom slučaju se signal sa papučice prenosi žicom. Na kraju te žice nalaze se elektromotori, koji stvaraju potrebnu silu kočenja i prenose je na kočione pločice. ZF tvrdi da ovo rešenje omogućava jače kočenje, brže zaustavljanje, bolju regeneraciju energije i niže troškove održavanja.
Na primer, u slučaju iznenadnog automatskog kočenja, pri brzini od 100 km/h, sistem „suvo kočenje po žici“ će zaustaviti isti automobil i do devet metara pre nego što bi ga zaustavio konvencionalni hidraulički kočioni sistem. U slučaju električnih automobila, prednosti su još očiglednije, jer ova inovacija nudi do 17% više povrata energije u baterije, recikliranjem viška kinetičke energije tokom kočenja.
Sistem ima i ekološke prednosti – svaka kočnica optimizuje svoj rad, omogućavajući tako manje habanje pločica i samim tim manje emisije štetnih čestica u životnu sredinu. Osim toga, jeftiniji je za ugradnju od klasičnih sistema, pa će proizvođačima vozila doneti dodatne uštede. Za sada nema informacija da li će i kada neko od njih početi da ga ugrađuje u nove automobile.
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala