https://lat.sputnikportal.rs/20231121/suvo-kocenje-revolucionarno-otkrice-u-svetu-automobila-foto-1164062639.html
„Suvo kočenje“: Revolucionarno otkriće u svetu automobila /foto/
„Suvo kočenje“: Revolucionarno otkriće u svetu automobila /foto/
Sputnik Srbija
Sistem „dry brake-by-wire“ oslanja se na električne motore postavljene pored samih točkova, eliminišući potrebu za hidrauličnom tečnošću i omogućavajući bolju... 21.11.2023, Sputnik Srbija
2023-11-21T22:51+0100
2023-11-21T22:51+0100
2023-11-21T22:51+0100
ekonomija
ekonomija
svet – ekonomija
automobili
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/0b/15/1164063076_0:160:3073:1888_1920x0_80_0_0_d2feb70a7434a3d10140b67fba00d697.jpg
Nemačka tehnološka kompanija „ZF Fridrihšafen“ (ZF Friedrichshafen), koja dizajnira i razvija tehnologije za automobilsku industriju, predstavila je potencijalno revolucionarni kočioni sistem, prvi koji je u osnovi potpuno elektro-mehanički. Njihovo rešenje eliminiše potrebu za hidrauličkim krugovima i tečnošću, pa je potpuno „suvo“, a oslanja se na elektronski sistem koji prenosi signal od papučice do samih kočnica na glavčinama točkova, piše „Autonet“.„Dry brake-by-wire“Sistem za „suvo kočenje preko žice“ (dry brake-by-wire) prvi je te vrste u svetu i namenjen je naprednim vozilima sa umreženim elektronskim sistemima, a otvara vrata brojnim primenama i novim načinima kontrole i upravljanja vozilima, smatraju u kompaniji ZF.Inovacija je usklađena sa aktuelnim trendovima u razvoju povezanih i softverski definisanih automobila, tako da će njihovim dizajnerima i inženjerima dati više slobode u primeni nego što je to slučaj kod hidrauličnih kočnica.Umesto da kočionu silu generiše hidraulična tečnost, koja se prenosi na sklop kočnice, u ovom slučaju se signal sa papučice prenosi žicom. Na kraju te žice nalaze se elektromotori, koji stvaraju potrebnu silu kočenja i prenose je na kočione pločice. ZF tvrdi da ovo rešenje omogućava jače kočenje, brže zaustavljanje, bolju regeneraciju energije i niže troškove održavanja.Na primer, u slučaju iznenadnog automatskog kočenja, pri brzini od 100 km/h, sistem „suvo kočenje po žici“ će zaustaviti isti automobil i do devet metara pre nego što bi ga zaustavio konvencionalni hidraulički kočioni sistem. U slučaju električnih automobila, prednosti su još očiglednije, jer ova inovacija nudi do 17% više povrata energije u baterije, recikliranjem viška kinetičke energije tokom kočenja.Sistem ima i ekološke prednosti – svaka kočnica optimizuje svoj rad, omogućavajući tako manje habanje pločica i samim tim manje emisije štetnih čestica u životnu sredinu. Osim toga, jeftiniji je za ugradnju od klasičnih sistema, pa će proizvođačima vozila doneti dodatne uštede. Za sada nema informacija da li će i kada neko od njih početi da ga ugrađuje u nove automobile.
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/0b/15/1164063076_170:0:2901:2048_1920x0_80_0_0_f2028b7a0e0ccd6117ce731123f4d60c.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ekonomija, svet – ekonomija, automobili
ekonomija, svet – ekonomija, automobili
„Suvo kočenje“: Revolucionarno otkriće u svetu automobila /foto/
Sistem „dry brake-by-wire“ oslanja se na električne motore postavljene pored samih točkova, eliminišući potrebu za hidrauličnom tečnošću i omogućavajući bolju kontrolu nad upravljanjem automobila.
Nemačka tehnološka kompanija „ZF Fridrihšafen“ (ZF Friedrichshafen), koja dizajnira i razvija tehnologije za automobilsku industriju, predstavila je potencijalno revolucionarni kočioni sistem, prvi koji je u osnovi potpuno elektro-mehanički. Njihovo rešenje eliminiše potrebu za hidrauličkim krugovima i tečnošću, pa je potpuno „suvo“, a oslanja se na elektronski sistem koji prenosi signal od papučice do samih kočnica na glavčinama točkova,
piše „Autonet“.
Sistem za „suvo kočenje preko žice“ (dry brake-by-wire) prvi je te vrste u svetu i namenjen je naprednim vozilima sa umreženim elektronskim sistemima, a otvara vrata brojnim primenama i novim načinima kontrole i upravljanja vozilima, smatraju u kompaniji ZF.
Inovacija je usklađena sa aktuelnim trendovima u razvoju povezanih i softverski definisanih automobila, tako da će njihovim dizajnerima i inženjerima dati više slobode u primeni nego što je to slučaj kod hidrauličnih kočnica.
Umesto da kočionu silu generiše hidraulična tečnost, koja se prenosi na sklop kočnice, u ovom slučaju se signal sa papučice prenosi žicom. Na kraju te žice nalaze se elektromotori, koji stvaraju potrebnu silu kočenja i prenose je na kočione pločice. ZF tvrdi da ovo rešenje omogućava jače kočenje, brže zaustavljanje, bolju regeneraciju energije i niže troškove održavanja.
Na primer, u slučaju iznenadnog automatskog kočenja, pri brzini od 100 km/h, sistem „suvo kočenje po žici“ će zaustaviti isti automobil i do devet metara pre nego što bi ga zaustavio konvencionalni hidraulički kočioni sistem. U slučaju električnih automobila, prednosti su još očiglednije, jer ova inovacija nudi do 17% više povrata energije u baterije, recikliranjem viška kinetičke energije tokom kočenja.
Sistem ima i ekološke prednosti – svaka kočnica optimizuje svoj rad, omogućavajući tako manje habanje pločica i samim tim manje emisije štetnih čestica u životnu sredinu. Osim toga, jeftiniji je za ugradnju od klasičnih sistema, pa će proizvođačima vozila doneti dodatne uštede. Za sada nema informacija da li će i kada neko od njih početi da ga ugrađuje u nove automobile.