https://lat.sputnikportal.rs/20231120/krah-deonica-volva-kinezi-prodali-deo-vlasnickog-udela-s-velikim-popustim-1164010297.html
Krah deonica „Volva“, Kinezi prodali deo vlasničkog udela s velikim popustim
Krah deonica „Volva“, Kinezi prodali deo vlasničkog udela s velikim popustim
Sputnik Srbija
Deonice „Volvo karsa“ pale su u petak za čak 13 odsto na rekordno nizak nivo. To se desilo nakon što je njihov najveći deoničar „Gili“ (Geely) prodao deo svog... 20.11.2023, Sputnik Srbija
2023-11-20T19:53+0100
2023-11-20T19:53+0100
2023-11-20T19:53+0100
ekonomija
ekonomija
svet – ekonomija
automobili
švedska
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/241/19/2411996_0:177:3015:1873_1920x0_80_0_0_3a052466a51fb80c0435df9f8e6814cb.jpg
Najveći kineski proizvođač automobila u privatnom vlasništvu „Gili“ saopštio je da je doneo odluku o prodaji 100 miliona deonica „Volvo karsa“ (Volvo Cars) kako bi povećao veličinu slobodnog prometa (udeo deonica dostupnih za trgovanje javnosti) kao način da se „poveća“ vrednost švedske firme.Džim Rovan, izvršni direktor „Volvo karsa“, rekao je u izjavi da „ovo povećanje u javnom prometu i poboljšanje likvidnosti trgovanja koristi i novim i postojećim ulagačima. Omogućuje široj bazi deoničara da ulažu u firmu“.U saopštenju koje je usledilo, kineska firma, koja je kupila „Volvo kars“ 2010., rekla je da je od prodaje zaradila oko 350 miliona dolara. To znači da je deonice prodala za oko 37 švedskih kruna po deonici, što je popust od gotovo 10 odsto u odnosu na njihovu cenu od 40,84 kruna u četvrtak.Transakcija je smanjila „Gilijev“ udeo u „Volvo karsu“ za nešto više od četiri odsto. Nakon što se prodaja završi 21. novembra, očekuje se da će taj udeo iznositi 78,7 odsto, stoji u saopštenju „Gilija“.Prihod će se koristiti za finansiranje globalnog poslovnog razvoja „Gilija“, dodaje se, preneo je „Bizinfo“.Pokušaj da se poveća vrednost deonica „Volvo karsa“ (koje su pale gotovo 23 odsto od početka godine do danas) čini se da se izjalovio, barem u neposrednoj budućnosti.Danijel Dongui Li, izvršni direktor „Gilija“, opisao je „Volvo kars“ kao „jednog od najbrže rastućih svetskih proizvođača automobila i najpoznatijih automobilskih marki“ i rekao da je Gili „nepokolebljiv“ u svojoj predanosti podršci švedskoj firmi u „njenoj transformaciji prema tome da postane proizvođač potpuno električnih automobila“.Godine 2021, nakon otpora investitora, „Gili“ je odustao od planova za spajanje s „Volvo karsom“, čime bi se stvorio prvi kineski proizvođač automobila s pravim globalnim dosegom.„Gili“ je tada rekao da će dve firme zadržati svoje nezavisne korporativne strukture, ali da će se udružiti u tehnologiji električne i autonomne vožnje.
švedska
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/241/19/2411996_142:0:2873:2048_1920x0_80_0_0_88ac1dacc5b813eba348886461a6328b.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ekonomija, svet – ekonomija, automobili, švedska
ekonomija, svet – ekonomija, automobili, švedska
Krah deonica „Volva“, Kinezi prodali deo vlasničkog udela s velikim popustim
Deonice „Volvo karsa“ pale su u petak za čak 13 odsto na rekordno nizak nivo. To se desilo nakon što je njihov najveći deoničar „Gili“ (Geely) prodao deo svog vlasničkog udela s velikim popustom u odnosu na tržišnu vrednost.
Najveći kineski proizvođač automobila u privatnom vlasništvu „Gili“ saopštio je da je doneo odluku o prodaji 100 miliona deonica „Volvo karsa“ (Volvo Cars) kako bi povećao veličinu slobodnog prometa (udeo deonica dostupnih za trgovanje javnosti) kao način da se „poveća“ vrednost švedske firme.
Džim Rovan, izvršni direktor „Volvo karsa“, rekao je u izjavi da „ovo povećanje u javnom prometu i poboljšanje likvidnosti trgovanja koristi i novim i postojećim ulagačima. Omogućuje široj bazi deoničara da ulažu u firmu“.
U saopštenju koje je usledilo, kineska firma, koja je kupila „Volvo kars“ 2010., rekla je da je od prodaje zaradila oko 350 miliona dolara. To znači da je deonice prodala za oko 37 švedskih kruna po deonici, što je popust od gotovo 10 odsto u odnosu na njihovu cenu od 40,84 kruna u četvrtak.
Transakcija je smanjila „Gilijev“ udeo u „Volvo karsu“ za nešto više od četiri odsto. Nakon što se prodaja završi 21. novembra, očekuje se da će taj udeo iznositi 78,7 odsto, stoji u saopštenju „Gilija“.
Prihod će se koristiti za finansiranje globalnog poslovnog razvoja „Gilija“, dodaje se,
preneo je „Bizinfo“.
Pokušaj da se poveća vrednost deonica „Volvo karsa“ (koje su pale gotovo 23 odsto od početka godine do danas) čini se da se izjalovio, barem u neposrednoj budućnosti.
Danijel Dongui Li, izvršni direktor „Gilija“, opisao je „Volvo kars“ kao „jednog od najbrže rastućih svetskih proizvođača automobila i najpoznatijih automobilskih marki“ i rekao da je Gili „nepokolebljiv“ u svojoj predanosti podršci švedskoj firmi u „njenoj transformaciji prema tome da postane proizvođač potpuno električnih automobila“.
Godine 2021, nakon otpora investitora, „Gili“ je odustao od planova za spajanje s „Volvo karsom“, čime bi se stvorio prvi kineski proizvođač automobila s pravim globalnim dosegom.
„Gili“ je tada rekao da će dve firme zadržati svoje nezavisne korporativne strukture, ali da će se udružiti u tehnologiji električne i autonomne vožnje.