https://lat.sputnikportal.rs/20231113/sad-je-sve-opet-nase-arapska-kompanija-odletela-iz-srbije-1163713493.html
Sad je sve opet naše: Arapska kompanija odletela iz Srbije
Sad je sve opet naše: Arapska kompanija odletela iz Srbije
Sputnik Srbija
Srpska avio-kompanija nema premca u čitavom regionu, što je jedna od pozitivnijih tekovina privrednog oporavka zemlje. Mnoge avio-kompanije upale su u krizu... 13.11.2023, Sputnik Srbija
2023-11-13T20:07+0100
2023-11-13T20:07+0100
2023-11-13T20:07+0100
ekonomija
srbija – ekonomija
srbija – društvo
er srbija
etihad
uae
bojan stanić
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/110931/21/1109312179_28:0:2750:1531_1920x0_80_0_0_ee126c6b5eb349cf6da45b8e08e055fc.jpg
Srbija je od danas vlasnik sto odsto akcija te avio-kompanije. Država je preuzela udeo vlasništva od Etihad ervejza koji je bio suvlasnik domaće kompanije od 2013. godine. Zaključenjem sporazuma po kojem Srbija preuzima preostalih 16,42 odsto akcija avio kompanije Er Srbija od Etihad ervejza, kompanija je u potpunosti prešla u vlasništvo države.Iako Er Srbiju opisuje kao kompaniju bez konkurencije na našim prostorima, kao i tekovinu ekonomskog uspona Srbije, pomoćnik direktora Sektora za strateške analize u Privrednoj komori Srbije Bojan Stanić, smatra da bi tu tekovinu trebalo dodatno unaprediti.Stanić podseća da se gubitkom poslovnog partnera stavio veliki trošak na račun Srbije, budući da je ona sada jedini vlasnik Er Srbije. Na državi je sada odgovornost održavanja konkurentnosti kompanije, finansiranja, praćenja i upravljanja.Čemu razlaz?Stanić veruje da su razlozi za prekid poslovne saradnje Er Srbije i Etihada čisto ekonomski i pretpostavlja da je do njih došlo nakon krize uzrokovane pandemijom korona virusa. On objašnjava da su tada skoro sve avio-kompanije ušle u krizu, da su letovi bili značajno ograničeni, a da je za mnoge bilo i problema sa likvidnosti kompanija. Iz ovog razloga, dolazilo je do potrebe da država interveniše, kako bi se spasili nacionalni avio-prevoznici.Etihad je postao suvlasnik Er Srbije 2013. godine i u tom trenutku odigrao ključnu ulogu i njenoj transformaciji. Tada je Etihad ervejz preuzeo 49 odsto akcija dotadašnjeg Jat ervejza, a 51 odsto akcija ostalo je u vlasništvu Srbije.Do preokreta je došlo kada je na kraju 2020. godine Vlada Srbije donela odluku o dokapitalizaciji nacionalne avio-kompanije i povećala državno vlasništvo sa 51 na 82 odsto, dok se udeo Etihada smanjio sa 49 na 18 odsto.Stanić objašnjava da se avio-kompanije udružuju iz prostog razloga da bi parirale sve većoj nadolazećoj konkurenciji koja stiže od privatnih kompanija koje se bave obezbeđivanjem jeftinih letova za najrazličitije svetske destinacije.
https://lat.sputnikportal.rs/20231113/republika-srbija-od-danas-vlasnik-100-odsto-er-srbije-1163682743.html
uae
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Milica Trklja
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0c/08/1147578765_566:0:2614:2048_100x100_80_0_0_d7db9fb3c09340c6e25dcf3fc21b5327.jpg
Milica Trklja
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0c/08/1147578765_566:0:2614:2048_100x100_80_0_0_d7db9fb3c09340c6e25dcf3fc21b5327.jpg
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/110931/21/1109312179_413:0:2454:1531_1920x0_80_0_0_efe03eaf72b73983bc05531c459b363e.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Milica Trklja
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0c/08/1147578765_566:0:2614:2048_100x100_80_0_0_d7db9fb3c09340c6e25dcf3fc21b5327.jpg
srbija – ekonomija, srbija – društvo, er srbija, etihad, uae, bojan stanić
srbija – ekonomija, srbija – društvo, er srbija, etihad, uae, bojan stanić
Sad je sve opet naše: Arapska kompanija odletela iz Srbije
Srpska avio-kompanija nema premca u čitavom regionu, što je jedna od pozitivnijih tekovina privrednog oporavka zemlje. Mnoge avio-kompanije upale su u krizu tokom pandemije korona virusa, što je možda i razlog rastanka sa partnerima iz Etihada. Nakon popunjavanja neophodne papirologije, Srbija potpuno preuzima vlasništvo nad Er Srbijom.
Srbija je od danas vlasnik sto odsto akcija te avio-kompanije. Država je preuzela udeo vlasništva od Etihad ervejza koji je bio suvlasnik domaće kompanije od 2013. godine. Zaključenjem sporazuma po kojem Srbija preuzima preostalih 16,42 odsto akcija avio kompanije Er Srbija od Etihad ervejza, kompanija je u potpunosti prešla u vlasništvo države.
Iako Er Srbiju opisuje kao kompaniju bez konkurencije na našim prostorima, kao i tekovinu ekonomskog uspona Srbije, pomoćnik direktora Sektora za strateške analize u Privrednoj komori Srbije Bojan Stanić, smatra da bi tu tekovinu trebalo dodatno unaprediti.
Stanić podseća da se gubitkom poslovnog partnera stavio veliki trošak na račun Srbije, budući da je ona sada jedini vlasnik Er Srbije. Na državi je sada odgovornost održavanja konkurentnosti kompanije, finansiranja, praćenja i upravljanja.
Ono što je obavezujuće sada jeste da se kvalitet prevoza, bezbednosti i svih novih destinacija koje su uvedene, održava na jednom vrlo visokom nivou. To je nešto što predstavlja Srbiju i što joj daje komparativnu prednost, kako u pogledu privlačenja investicija, tako i u pogledu funkcionisanja naših kompanija unutar zemlje, govori Stanić za Sputnjik.
Stanić veruje da su razlozi za prekid poslovne saradnje Er Srbije i Etihada čisto ekonomski i pretpostavlja da je do njih došlo nakon krize uzrokovane pandemijom korona virusa. On objašnjava da su tada skoro sve avio-kompanije ušle u krizu, da su letovi bili značajno ograničeni, a da je za mnoge bilo i problema sa likvidnosti kompanija. Iz ovog razloga, dolazilo je do potrebe da država interveniše, kako bi se spasili nacionalni avio-prevoznici.
Partneri iz UAE se sada verovatno posvećuju učvršćivanju likvidnosti sopstvenih kompanija, samim tim je i razlog prestanka saradnje verovatno isključivo ekonomski. Ne bih ulazio u to da li postoje ikakvi politički nesporazumi, pošto je ta saradnja između arapskih partnera i vlade Srbije bila zasnivana na jednom uslovno rečeno strateškom političkom partnerstvu.
Etihad je postao suvlasnik Er Srbije 2013. godine i u tom trenutku odigrao ključnu ulogu i njenoj transformaciji. Tada je Etihad ervejz preuzeo 49 odsto akcija dotadašnjeg Jat ervejza, a 51 odsto akcija ostalo je u vlasništvu Srbije.
Do preokreta je došlo kada je na kraju 2020. godine Vlada Srbije donela odluku o dokapitalizaciji nacionalne avio-kompanije i povećala državno vlasništvo sa 51 na 82 odsto, dok se udeo Etihada smanjio sa 49 na 18 odsto.
Stanić objašnjava da se avio-kompanije udružuju iz prostog razloga da bi parirale sve većoj nadolazećoj konkurenciji koja stiže od privatnih kompanija koje se bave obezbeđivanjem jeftinih letova za najrazličitije svetske destinacije.