https://lat.sputnikportal.rs/20231103/raskol-u-srcu-eu-nemacki-kancelar-besan-na-francuze-zbog-projekta-od-100-milijardi-evra-1163329504.html
Raskol u srcu EU: Nemački kancelar besan na Francuze zbog projekta od 100 milijardi evra
Raskol u srcu EU: Nemački kancelar besan na Francuze zbog projekta od 100 milijardi evra
Sputnik Srbija
Nemačka razmatra napuštanje svog ključnog budućeg projekta - razvoja borbenog aviona sa Francuskom vrednog 100 milijardi evra, te da se umesto toga pridruži... 03.11.2023, Sputnik Srbija
2023-11-03T22:51+0100
2023-11-03T22:51+0100
2023-11-03T22:51+0100
svet
svet
svet – politika
nemačka
francuska
olaf šolc
vojska i naoružanje
nato – vojska i naoružanje
borbeni avion
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0b/05/1145675137_0:0:3073:1728_1920x0_80_0_0_bcb058f878ae374d189734867eff8cd6.jpg
A kao svojevrsna uvertira u potencijalni dogovor, nemački kancelar Olaf Šolc takođe je u pregovorima o ukidanju veta Berlina na isporuku aviona „Eurofajter tajfun“ Saudijskoj Arabiji, što Velika Britanija smatra važnim strateškim prioritetom, piše londonski „Tajms“.Raskol između Francuske i NemačkeOvaj bi pakt u tom smislu bio značajan dobitak za London i odražavao bi sve veći raskol između Francuske i Nemačke, koje su u sukobu oko brojnih pitanja, od energije i protivvazdušne odbrane do diplomatskog protokola.Pitanje razvoja novog borbenog lovca stavlja nemačkog kancelara pred niz teških odluka koje će odrediti pozicioniranje njegove zemlje u Evropi i šire, navodi britanski list.Prva je treba li Nemačka da ostane pri konceptu Future Combat Air System (FCAS), velikom francusko-nemačko-španskom programu za razvoj i proizvodnju sledeće generacije vazdušnih snaga, koji neki analitičari nazivaju najvažnijim odbrambenim projektom u Evropi.Centralna ideja je digitalno uvezati novi „nevidljivi“ (stelt) lovac s bespilotnim letelicama, automatizovanim rojevima mini-borbenih vazduhoplova, starijim borbenim avionima, pa čak i pomorskim ili zemaljskim sredstvima putem jedne visokotehnološke platforme.Samo je Berlin već izdvojio 40 milijardi evra ulaganja u FCAS koji bi trebalo da se pojavi do 2040. godine.Kašnjenja i sporoviMeđutim, program je debelo zapeo u kašnjenjima i sporovima oko dizajna i finansiranja. Izvori upoznati sa Šolcovim načinom razmišljanja navode kako je on zabrinut da je projekat u opasnosti da se pretvori u ekstravagantno skupo veliko ništa, te da se zaostane za konkurentskim programima, piše „Tajms“.Američko ratno vazduhoplovstvo i mornarica očekuju da će do 2030. izbaciti svoje nove varijante borbenog aviona šeste generacije, a u Britaniji BAE Sistems i „Rols rojs“ vode program razvoja nevidljivog borbenog aviona poznatog kao „Tempest“, koji bi trebalo da bude gotov do 2035. godine i činiće okosnicu šireg britansko-italijansko-japanskog vazduhoplovnog saveza.Nemačka želi da sarađuje sa BritanijomJedan visoki nemački zvaničnik rekao je britanskom listu da Šolc ne vidi smisao u nadmetanju FCAS-a sa „Tempestom“, te da želi ili da spoji to dvoje ili, ako mu to ne uspe, da odbaciti FCAS i pridruži se programu „Tempest“.Kako se navodi, nemački kancelar je takođe ogorčen povlašćenim tretmanom koji je Francuska dodelila svojim avionskim kompanijama u početnim fazama projekta FCAS.Loš osećaj dodatno pojačava šire pogoršanje odnosa između Francuske i Nemačke na brojnim različitim političkim frontovima, piše „Tajms“.Pariz je, na primer, odbacio Šolcovu inicijativu „Skaj šild“ za spajanje nabavke vazdušne i raketne odbrane evropskih zemalja jer sklonost Berlina prema „gotovim“ sistemima iz zemalja kao što su SAD i Izrael smatra uvredom za svoje vlastito istraživanje i razvoj u tom domenu.„Kada Francuska kaže evropska odbrambena politika, ona misli na francuske industrijske interese. Šolc oseća da ima mnogo više zajedničkog s Britancima nego s Francuzima po ovim pitanjima“, rekao je visoki izvor u nemačkoj vladajućoj koaliciji „Tajmsu“.
https://lat.sputnikportal.rs/20210606/novi-nemacko-francuski-borbeni-avion-od-100-milijardi-evra-zastarice-pre-nego-sto-se-pojavi-video-1125533903.html
nemačka
francuska
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0b/05/1145675137_0:0:2731:2048_1920x0_80_0_0_b97579182cc63e3643acf9b1189c8899.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
svet, svet – politika, nemačka, francuska, olaf šolc, vojska i naoružanje, nato – vojska i naoružanje, borbeni avion
svet, svet – politika, nemačka, francuska, olaf šolc, vojska i naoružanje, nato – vojska i naoružanje, borbeni avion
Raskol u srcu EU: Nemački kancelar besan na Francuze zbog projekta od 100 milijardi evra
Nemačka razmatra napuštanje svog ključnog budućeg projekta - razvoja borbenog aviona sa Francuskom vrednog 100 milijardi evra, te da se umesto toga pridruži konkurentskom programu s Velikom Britanijom.
A kao svojevrsna uvertira u potencijalni dogovor, nemački kancelar
Olaf Šolc takođe je u pregovorima o ukidanju veta Berlina na isporuku aviona „Eurofajter tajfun“ Saudijskoj Arabiji, što Velika Britanija smatra važnim strateškim prioritetom,
piše londonski „Tajms“.
Raskol između Francuske i Nemačke
Ovaj bi pakt u tom smislu bio značajan dobitak za London i odražavao bi sve veći raskol između Francuske i Nemačke, koje su u sukobu oko brojnih pitanja, od energije i protivvazdušne odbrane do diplomatskog protokola.
Pitanje razvoja novog borbenog lovca stavlja nemačkog kancelara pred niz teških odluka koje će odrediti pozicioniranje njegove zemlje u Evropi i šire, navodi britanski list.
Prva je treba li Nemačka da ostane pri konceptu Future Combat Air System (FCAS), velikom francusko-nemačko-španskom programu za razvoj i proizvodnju sledeće generacije vazdušnih snaga, koji neki analitičari nazivaju najvažnijim odbrambenim projektom u Evropi.
Centralna ideja je digitalno uvezati novi „nevidljivi“ (stelt) lovac s bespilotnim letelicama, automatizovanim rojevima mini-borbenih vazduhoplova, starijim borbenim avionima, pa čak i pomorskim ili zemaljskim sredstvima putem jedne visokotehnološke platforme.
Samo je Berlin već izdvojio 40 milijardi evra ulaganja u FCAS koji bi trebalo da se pojavi do 2040. godine.
Međutim, program je debelo zapeo u kašnjenjima i sporovima oko dizajna i finansiranja. Izvori upoznati sa Šolcovim načinom razmišljanja navode kako je on zabrinut da je projekat u opasnosti da se pretvori u ekstravagantno skupo veliko ništa, te da se zaostane za konkurentskim programima, piše „Tajms“.
Američko ratno vazduhoplovstvo i mornarica očekuju da će do 2030. izbaciti svoje nove varijante borbenog aviona šeste generacije, a u Britaniji BAE Sistems i „Rols rojs“ vode program razvoja nevidljivog borbenog aviona poznatog kao „Tempest“, koji bi trebalo da bude gotov do 2035. godine i činiće okosnicu šireg britansko-italijansko-japanskog vazduhoplovnog saveza.
Nemačka želi da sarađuje sa Britanijom
Jedan visoki nemački zvaničnik rekao je britanskom listu da Šolc ne vidi smisao u nadmetanju FCAS-a sa „Tempestom“, te da želi ili da spoji to dvoje ili, ako mu to ne uspe, da odbaciti FCAS i pridruži se programu „Tempest“.
Kako se navodi, nemački kancelar je takođe ogorčen povlašćenim tretmanom koji je Francuska dodelila svojim avionskim kompanijama u početnim fazama projekta FCAS.
Loš osećaj dodatno pojačava šire pogoršanje odnosa između Francuske i Nemačke na brojnim različitim političkim frontovima, piše „Tajms“.
Pariz je, na primer, odbacio Šolcovu inicijativu „Skaj šild“ za spajanje nabavke vazdušne i raketne odbrane evropskih zemalja jer sklonost Berlina prema „gotovim“ sistemima iz zemalja kao što su SAD i Izrael smatra uvredom za svoje vlastito istraživanje i razvoj u tom domenu.
„Kada Francuska kaže evropska odbrambena politika, ona misli na francuske industrijske interese. Šolc oseća da ima mnogo više zajedničkog s Britancima nego s Francuzima po ovim pitanjima“, rekao je visoki izvor u nemačkoj vladajućoj koaliciji „Tajmsu“.