Posao vredan milione: „Roskosmos“ se sprema da lansira reklamu u svemir
20:16 24.10.2023 (Osveženo: 20:20 24.10.2023)
© Foto : Press-služba Roskosmosa / RKK «Эnergiя» / Uđi u bazu fotografijaRaketa "Sojuz 2.1b" sa stanicom "Luna 25" na lansernoj rampi kosmodroma "Vostočni"
![Raketa Sojuz 2.1b sa stanicom Luna 25 na lansernoj rampi kosmodroma Vostočni Raketa Sojuz 2.1b sa stanicom Luna 25 na lansernoj rampi kosmodroma Vostočni - Sputnik Srbija, 1920, 24.10.2023](https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/08/0a/1159746683_0:60:3283:1907_1920x0_80_0_0_ed1d7c1d380f35c13975246e2a1c092a.jpg)
© Foto : Press-služba Roskosmosa / RKK «Эnergiя»
/ Pratite nas
Ruska državna korporacija „Roskosmos“ mogla bi da dobije pravo na postavljanje reklama na svemirskoj tehnologiji, kao i objektima svemirske infrastrukture.
Odgovarajući nacrt zakona registrovan je u elektronskoj bazi Državne dume Rusije 23. oktobra, a autori inicijative su senatori Pavel Tarakanov i Konstantin Dolgov, kao i grupa poslanika Dume iz frakcije „Jedinstvena Rusija“.
Prema dokumentu, predloženo je da se u zakon o korporaciji „Roskosmos“ unesu izmene u vezi reklamnih aktivnosti. Tarife za oglašivače će odrediti ruska Vlada, a reklamne ugovore će sklapati „Roskosmos“.
Rezultati istraživanja koje je sproveo „Roskosmos“ potvrdili su da su velike ruske banke i osiguravajuća društva zainteresovani za pomenute reklame. Potencijalni prihod od reklama na svemirskoj tehnologiji mogao bi da iznosi do 200 miliona rubalja (preko 2,1 miliona dolara), a od reklama na objektima kosmičke infrastrukture do pet miliona rubalja (oko 53.000 dolara).
„Pored toga, organizacije su izrazile želju da učestvuju u smišljanju imena za svemirske letelice, što bi takođe mogao da bude dodatni izvor prihoda“, ističe se u dokumentu.
Predstavnik „Roskosmosa“ potvrdio je za ruski portal „Vedomosti“ da je nacrt zakona odgovor na interes koje su pokazali oglašivači.
U Rusiji su već postavljane reklame na svemirskim raketama – američki lanac picerija „Pica hat“ 2000. godine postavio je svoj logo na raketu „Proton-K“ koja je bila lansirana sa kosmodroma „Bajkonur“. Prema procenama stručnjaka, cena oglašavanja tada je iznosila oko milion dolara. Takođe, 2021. godine na raketi „Sojuz-2.1a“ nalazio se logo „Sberbanke“. Međutim, kompanija tada nije otkrila koliko je platila reklamu.
Po mišljenju zamenice generalnog direktora agencije „Media vajs“ Julije Grejs, za reklame na svemirskim objektima i infrastrukturi mogli bi biti zainteresovani veliki oglašivači, osiguravajuće i finansijske kompanije, ali i velike IT kompanije.
Svemirska tehnologija obuhvata sve svemirske letelice, uključujući satelite, svemirske teleskope, međuplanetarne automatske stanice, orbitalne stanice, kao i opremu koja se na njima nalazi.