- Sputnik Srbija, 1920
RUSIJA
Najnovije vesti, analize i zanimljivosti iz Rusije i Zajednice nezavisnih država

Posao vredan milione: „Roskosmos“ se sprema da lansira reklamu u svemir

© Foto : Press-služba Roskosmosa / RKK «Эnergiя» / Uđi u bazu fotografijaRaketa "Sojuz 2.1b" sa stanicom "Luna 25" na lansernoj rampi kosmodroma "Vostočni"
Raketa Sojuz 2.1b sa stanicom Luna 25 na lansernoj rampi kosmodroma Vostočni - Sputnik Srbija, 1920, 24.10.2023
Pratite nas
Ruska državna korporacija „Roskosmos“ mogla bi da dobije pravo na postavljanje reklama na svemirskoj tehnologiji, kao i objektima svemirske infrastrukture.
Odgovarajući nacrt zakona registrovan je u elektronskoj bazi Državne dume Rusije 23. oktobra, a autori inicijative su senatori Pavel Tarakanov i Konstantin Dolgov, kao i grupa poslanika Dume iz frakcije „Jedinstvena Rusija“.
Prema dokumentu, predloženo je da se u zakon o korporaciji „Roskosmos“ unesu izmene u vezi reklamnih aktivnosti. Tarife za oglašivače će odrediti ruska Vlada, a reklamne ugovore će sklapati „Roskosmos“.

Rezultati istraživanja koje je sproveo „Roskosmos“ potvrdili su da su velike ruske banke i osiguravajuća društva zainteresovani za pomenute reklame. Potencijalni prihod od reklama na svemirskoj tehnologiji mogao bi da iznosi do 200 miliona rubalja (preko 2,1 miliona dolara), a od reklama na objektima kosmičke infrastrukture do pet miliona rubalja (oko 53.000 dolara).

„Pored toga, organizacije su izrazile želju da učestvuju u smišljanju imena za svemirske letelice, što bi takođe mogao da bude dodatni izvor prihoda“, ističe se u dokumentu.
Predstavnik „Roskosmosa“ potvrdio je za ruski portal „Vedomosti“ da je nacrt zakona odgovor na interes koje su pokazali oglašivači.
U Rusiji su već postavljane reklame na svemirskim raketama – američki lanac picerija „Pica hat“ 2000. godine postavio je svoj logo na raketu „Proton-K“ koja je bila lansirana sa kosmodroma „Bajkonur“. Prema procenama stručnjaka, cena oglašavanja tada je iznosila oko milion dolara. Takođe, 2021. godine na raketi „Sojuz-2.1a“ nalazio se logo „Sberbanke“. Međutim, kompanija tada nije otkrila koliko je platila reklamu.
Po mišljenju zamenice generalnog direktora agencije „Media vajs“ Julije Grejs, za reklame na svemirskim objektima i infrastrukturi mogli bi biti zainteresovani veliki oglašivači, osiguravajuće i finansijske kompanije, ali i velike IT kompanije.
Svemirska tehnologija obuhvata sve svemirske letelice, uključujući satelite, svemirske teleskope, međuplanetarne automatske stanice, orbitalne stanice, kao i opremu koja se na njima nalazi.
Člen osnovnogo эkipaža astronavt NASA Loral O'Hara - Sputnik Srbija, 1920, 03.10.2023
RUSIJA
Rusija pozvala tri zemlje da učestvuju u projektu nove kosmičke stanice
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala