RUSIJA
Najnovije vesti, analize i zanimljivosti iz Rusije i Zajednice nezavisnih država

Kontrola kosmosa: Rusija raspoređuje više od 12 novih sistema za otkrivanje objekata u svemiru

CC0 / Pixabay / Satelit
Satelit - Sputnik Srbija, 1920, 04.10.2023
Na teritoriji Rusije do 2025. godine biće raspoređeno više od 12 novih optičko-elektronskih i radio-tehničkih sistema za otkrivanje i prepoznavanje svemirskih objekata, saopštilo je Ministarstvo odbrane Rusije.

„U okviru realizacije programa za unapređenje i razvoj ruskog sistema za kontrolu svemirskog prostora, Kosmičke snage nastavljaju rad na stvaranju specijalizovanih zemaljskih sredstava nove generacije za kontrolu svemira. Do 2025. godine planirano je da se na teritoriji Rusije rasporedi više od 12 novih lasersko-optičkih i radio-tehničkih sistema, koji će koristiti različite principe za otkrivanje i prepoznavanje svemirskih objekata“, saopštio je ruski vojni resor.

Kako se dodaje, prvi lasersko-optički sistem nove generacije već je uspešno stavljen na borbeno dežurstvo na teritoriji Altajskog kraja i rešava zadatke kontrole svemirskog prostora.
Pored toga, prave se nove radarske stanice sistema za upozoravanje na raketni napad u Republici Komi i Murmanskoj oblasti.
„Trenutno se radi na oko 50 razvojnih i istraživačkih projekata za izradu sistema i kompleksa nove generacije, u cilju opremanja formacija i vojnih jedinica kosmičkih snaga naprednim primercima naoružanja“, dodaje se u saopštenju ruske vojske.
Takođe se navodi da su Kosmičke snage Rusije tokom borbenog dežurstva za obezbeđivanje kontrole svemirskog prostora od početka 2023. godine otkrile preko 1.500 lansiranja stranih i ruskih balističkih raketa i kosmičkih projektila. Takođe je ispraćeno lansiranje u orbitu preko 2.274 svemirske letelice.
Ističe se da je „posebna pažnja posvećena praćenju sastava i stanja orbitalnih grupacija stranih svemirskih sistema“.
U Rusiji se 4. oktobra obeležava Dan kosmičkih snaga koje danas slave svoj 66. rođendan .
Na današnji dan 1957. godine sa kosmodroma Bajkonur uspešno je lansiran prvi veštački Zemljin satelit. To je bio početak kosmonautike, uključujući i vojnu.
Aleksej Leonov - Sputnik Srbija, 1920, 12.11.2022