00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
VESTI (repriza)
16:30
30 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
17:00
60 min
SPUTNJIK INTERVJU
21:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Porodično“: Kućni budžet – kako da planiramo i vodimo porodične finansije
16:00
60 min
SPUTNJIK INTERVJU
Da li je Srbiji potrebna Evropska unija
17:00
30 min
ENERGIJA SPUTNJIKA
Da li će Folksvagen biti simbol i moći i kraha nemačke privrede
17:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920
EKONOMIJA
Sputnjik Ekonomija prati najnovije vesti, analize i izveštaje iz Rusije, regiona i sveta.

Potres na tržištu: Proizvođači vozila onemogućuju nezavisnim servisima i trgovcima delova popravke?

CC0 / rawpixel.com / McKinsey / Servis automobila
Servis automobila - Sputnik Srbija, 1920, 25.09.2023
Pratite nas
Evropska kancelarija Svetske automobilske federacije (FIA) objavila je studiju koja otkriva duboki ekonomski uticaj ograničenog pristupa podacima o vozilima na tržištu rezervnih delova. Ovaj sektor, koji godišnje donosi 280 milijardi evra evropskoj ekonomiji suočava se sa značajnim izazovima.
Kako industrija prelazi s vozila s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem (ICE) na električna vozila (EV) i prebacuje fokus sa hardvera na softver, proizvođači vozila napuštaju tradicionalno ugrađeni dijagnostički interfejs (OBD2) – najčešći način nezavisnog, direktnog pristupa podacima o vozilu, koji se pritom događa u realnom vremenu i besplatan je. Umesto toga, kreće se ka poslovnim modelima zasnovanim na podacima, utičući na nezavisne pružaoce usluga servisa (ISP) i potrošače.
Studija identifikuje pet uobičajenih slučajeva upotrebe u kojima su oštećeni potrošači i nezavisni serviseri kao i trgovci delovima, s procenjenim gubitkom od 95 milijardi evra do 2050. godine, ugrožavajući egzistenciju pet miliona Evropljana zaposlenih u ovoj industriji, prenosi „Revija HAK“.
Lorijan Krid, glavni direktor FIA regiona I, naglašava nužnost jasnih zakonskih propisa specifičnih za ovaj sektor.
„Nedavna istraživanja razotkrila su trenutne prakse prikupljanja podataka kroz funkcije povezivanja. Kako se upotreba povezanih vozila povećava, očajnički su nam potrebna pravila koja uspostavljaju pravičan pristup podacima o vozilima. Potrošači i učesnici na tržištu trenutno plaćaju visoku cenu za pristrasnu kontrolu podataka o vozilima“, smatra Kridova.
Ona kaže da će obezbeđivanje jednakih uslova za sve pokrenuti konkurenciju, inovacije i rešiti postojeće prakse.
„Evropska unija mora da da prioritet donošenju zakona specifičnih za sektor kako bi zaštitila potrošače, promovisala poštenu konkurenciju i osigurala slobodu izbora“, zaključuje Kridova.
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala