Otkrivena tri podvodna vulkana u blizini obale Sicilije

© Foto : Sergey Kud-Sverchkov / RoscosmosSicilija
Sicilija - Sputnik Srbija, 1920, 09.08.2023
Istraživači sa više univerziteta iz celog sveta otkrili su tri podvodna vulkana kod jugozapadne obale Sicilije, ali još nije potvrđeno da li su aktivni.
Prema naučnicima, novootkriveni vulkani široki su najmanje šest kilometara i uzdižu se više od 150 metara iznad okolnog morskog dna, i poslednji su u nizu vulkanskih kupa koje je 2019. otkrio italijanski Nacionalni institut za okeanografiju i eksperimentalnu geofiziku (OGS) u morskom području između Mazare del Valjo u sicilijanskoj provinciji Trapani i grada Skjaće.
„Ovo otkriće je važno jer baca svetlo na neistraženo morsko dno. Mediteranom se plovi milenijumima, ali, iznenađujuće, znamo vrlo malo o njegovom morskom dnu“, rekao je istraživač na OGS Dario Ćivile.
Istraživači su prikupili uzorke stena i naslaga lave, koje će analizirati u narednim mesecima.
„Kampanja, koje se odvijala između 16. jula i 5. avgusta, sprovedena je na nemačkom brodu „Meteor“ i završena je pre nekoliko dana skeniranjem prethodno neistraženog morskog dna duž Sicilijanskog kanala“, rekao je Ćivile.
Tokom ekspedicije, istraživači su otkrili i olupinu broda na dubini od 110 metara na takozvanoj Bezimennoj obali, otprilike na pola puta između vulkanskog ostrva Linosa i Sicilije, za koju je Ćivile rekao da još nije moguće utvrditi koliko je stara.
Iako podmorske erupcije često ostaju neprimećene, veruje se da je više od jednog miliona vulkana pod vodom, i oni su izvor 80 odsto vulkanskih aktivnosti širom sveta.
Ekspediciju na „Meteoru“ vodili su Univerzitet Malta i OGS, preneo je Gardijan.