00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
NOVI SPUTNJIK POREDAK
20:00
59 min
SPUTNJIK INTERVJU
Lara Bojanić: Put ka vitalnosti su ishrana i sport
06:56
30 min
ENERGIJA SPUTNJIKA
Počela prijava nelegalnih objekata – ko će brzo do legalizacije, a gde će kočiti
16:00
30 min
NOVI SPUTNJIK POREDAK
Geopolitički veleobrt s one strane Atlantika
17:00
59 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920
EKONOMIJA
Sputnjik Ekonomija prati najnovije vesti, analize i izveštaje iz Rusije, regiona i sveta.

Svi detalji: Za koje automobile Evropska unija zapravo planira da ukine izvoz

Polovni automobili - Sputnik Srbija, 1920, 21.07.2023
Pratite nas
Moguća zabrana izvoza polovnih automobila iz Evropske unije u takozvane treće zemlje neće uticati na prosečnog vozača u Srbiji, zato što se ovaj predlog, barem kako sada stvari stoje, odnosi isključivo na polovnjake koji su na kraju „životnog veka“.
To znači da će polovna vozila koja su tehnički ispravna moći nesmetano da se izvoze iz EU, bez obzira na godište ili kilometražu, a tako je navedeno i u zvaničnim dokumentima na sajtu Evropske komisije, kaže predstavnik portala Polovni automobili Petar Veličković.
Na sajtu Evropske komisije se ne navodi da bi ograničavajući faktori bila kilometraža ili godina proizovodnje, već faktori koji utiču na to da li je vozilo u toj meri oštećeno da je njegove ključne delove moguće zameniti ili popraviti, ili ne, naveo je Veličković za Tanjug.
Neki od tih kriterijuma, kako je dodao, jeste da li je vozilo bilo u požaru, u polavi, da li mu je izgorela kabina ili motorni prostor, da li popravkom ključnih komponenti, volana menjača, vozilo izgubilo originalni identitet, i da li bi tim promenama, kao što su sigurnosni sistemi, bilo moguće zameniti te delove ili ne.
To su, kako Veličković kaže, termini koji podrazumevaju pod pojmom dotrajala vozila
"Trentuno u Srbiju se ne uvozi u velikom broju ovakvi automobili", rekao je Veličković i naglasio da ipak i Srbija ima unutrašnju regulativu koja zahteva da vozilo pri uvozu bude tehnički ispravno.
Naglasio je da sa tog aspekta ne očekuje neke velike promene.
"Vozila koja su došla do kraja životnog veka - koja ne mogu da se poprave, ni da se zamene neki od njihovih vitalnih delova, a kojih na nivou EU ih ima oko šest miliona svake godine, neće se izvoziti već će ih EU koristi za druge svrhe'', rekao je Veličković povodom predloga EK, koji će po oceni EU povećati bezbednost u saobraćaju i smanjiti zagađenje.
Portal podseća da se u Srbiju svake godine uveze oko 150.000 polovnih automobila, od kojih je većina starosti od 10 do 15 godina i čija je cena najprimerenija džepu prosečnog vozača.
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala