https://lat.sputnikportal.rs/20230704/vestacka-inteligencija-preplavila-internet-laznim-sajtovima-1158025661.html
Internet preplavljen lažnim sajtovima napravljenim uz pomoć veštačke inteligencije
Internet preplavljen lažnim sajtovima napravljenim uz pomoć veštačke inteligencije
Sputnik Srbija
Na stotine novih sajtova koji su generisani uz pomoć veštačke inteligencije pojavilo se na internetu i oni sadrže gomile nasumičnog tekstualnog sadržaja, što... 04.07.2023, Sputnik Srbija
2023-07-04T11:32+0200
2023-07-04T11:32+0200
2023-07-04T15:26+0200
nauka i tehnologija
nauka i tehnologija
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/06/07/1125545133_0:704:2048:1856_1920x0_80_0_0_24e31f5245d835ec865825529d925deb.jpg
U izveštaju se navodi da veliki globalni brendovi podržavaju povećanje broja nepouzdanih informativnih sajtova, generisanih uz pomoć veštačke inteligencije u kombinaciji sa softverom koji automatski pravi nove sajtove, stvarajući tako masu domena ispunjenih velikom količinom generičkog teksta. Nakon toga, sajtovi bivaju ispunjeni prostorom za reklame, koji u stvari prikazuju prave oglase preko lažnog sadržaja.Kombinacija uglavnom automatskih reklamnih sistema i veb lokacija može biti generisana sa samo nekoliko klikova koja stvara povratnu petlju. Tada se sadržaj generisan od veštačke inteligencije sa praktično nultim ljudskim doprinosom finansira od strane reklamnih algoritama koji su ogromni i složeni toliko da ih jedva iko razume.Tekst koji je „napisala“ veštačka inteligencija nekad je jako teško razlikovati od pukog generičkog ili lošeg ljudskog pisanja i zato ova situacija stvara problem, kako potrošačima, tako i oglašivačima, prenosi portal Bebčmark.Da bi utvrdio problem, NewsGuard je pretraživao fraze kojima AI alati nekad „odgovaraju“ korisnicima kao što je: „Izvini, ali kao AI jezički model, nisam sposoban da…“.Rezultat pretrage na lažnim sajtovima bio je neverovatan, toliko da se pomenuta fraza čak našla i u naslovu navodnog sajta za zapošljavanje. Istragom je pronađeno još preko dvesta „informativnih“ sajtova koji su na ovaj način generisani. Jedan od njih je objavljivao više od 1200 članaka svakog dana, a on spada među one koje je bilo lako uočiti.Naravno, nije baš svaki od sajtova prikazivao reklame, ali na više od četvrtine njih su oglašivači stvarno plaćali mesto za svoje oglase na sadržaju koji je u stvari smeće. Među ove oglašivače spadaju banke, prodavci sportske odeće, provajderi različitih usluga širom SAD, Nemačke, Francuske i Italije.S obzirom na to da se veštačka inteligencija koristi u sve više životnih sfera, bilo je pitanja vremena kada će nastati i ova vrsta problema koja je praktično velika internet prevara.
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/06/07/1125545133_0:512:2048:2048_1920x0_80_0_0_5498569be95162926af86ba5420f390e.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
nauka i tehnologija
Internet preplavljen lažnim sajtovima napravljenim uz pomoć veštačke inteligencije
11:32 04.07.2023 (Osveženo: 15:26 04.07.2023) Na stotine novih sajtova koji su generisani uz pomoć veštačke inteligencije pojavilo se na internetu i oni sadrže gomile nasumičnog tekstualnog sadržaja, što ih praktično čini lažnim sajtovima, ali sa pravim reklamama oglašivača. To stvara nervozu korisnika, ali i glavobolju oglašivača, piše u novom NewsGuard izveštaju.
U izveštaju se navodi da veliki globalni brendovi podržavaju povećanje broja nepouzdanih informativnih sajtova, generisanih uz pomoć veštačke inteligencije u kombinaciji sa softverom koji automatski pravi nove sajtove, stvarajući tako masu domena ispunjenih velikom količinom generičkog teksta. Nakon toga, sajtovi bivaju ispunjeni prostorom za reklame, koji u stvari prikazuju prave oglase preko lažnog sadržaja.
Kombinacija uglavnom automatskih reklamnih sistema i veb lokacija može biti generisana sa samo nekoliko klikova koja stvara povratnu petlju. Tada se sadržaj generisan od veštačke inteligencije sa praktično nultim ljudskim doprinosom finansira od strane reklamnih algoritama koji su ogromni i složeni toliko da ih jedva iko razume.
Tekst koji je „napisala“ veštačka inteligencija nekad je jako teško razlikovati od pukog generičkog ili lošeg ljudskog pisanja i zato ova situacija stvara problem, kako potrošačima, tako i
oglašivačima, prenosi portal Bebčmark.
Da bi utvrdio problem,
NewsGuard je
pretraživao fraze kojima AI alati nekad „odgovaraju“ korisnicima kao što je: „
Izvini, ali kao AI jezički model, nisam sposoban da…“.
Rezultat pretrage na lažnim sajtovima bio je neverovatan, toliko da se pomenuta fraza čak našla i u naslovu navodnog sajta za zapošljavanje. Istragom je pronađeno još preko dvesta „informativnih“ sajtova koji su na ovaj način generisani. Jedan od njih je objavljivao više od 1200 članaka svakog dana, a on spada među one koje je bilo lako uočiti.
Naravno, nije baš svaki od sajtova prikazivao reklame, ali na više od četvrtine njih su oglašivači stvarno plaćali mesto za svoje oglase na sadržaju koji je u stvari smeće. Među ove oglašivače spadaju banke, prodavci sportske odeće, provajderi različitih usluga širom SAD, Nemačke, Francuske i Italije.
S obzirom na to da se veštačka inteligencija koristi u sve više životnih sfera, bilo je pitanja vremena kada će nastati i ova vrsta problema koja je praktično velika internet prevara.