Sladak, ali opasan: Pronađeni fosili morskog škorpiona stari 450 miliona godina /foto/

Škorpija - Sputnik Srbija, 1920, 18.05.2023
Kineski i britanski istraživači otkrili su fosile do sada nepoznatog euripterida, poznatijeg kao morski škorpion, koji potiče iz perioda ordovicijuma u istočnoj kineskoj provinciji Džeđang od pre 450 miliona godina.
Zajednička radna grupa, predvođena Institutom za geologiju i paleontologiju Nanđing pri Kineskoj akademiji nauka, izvestila je o retkom euripteridu iz formacije Venčang oblasti Anđi i studiju objavili početkom meseca u „Žurnalu paleontologije“.
Ova vrsta morskog škorpiona dugačka je 15 centimetara, ima okruglu glavu i školjku u obliku parabole i na izgled je simpatičnija od ranije pronađenih vrsta euripterida, izjavio je Vang Han, jedan od učesnika istraživanja i student doktorskih studija sa Instituta.
Međutim, to je zapravo bio žestoki okeanski predator, dodao je Vang.
Euripterid pronađen u Anđiju najraniji je zabeležen u Kini i da osvetljava ranu evoluciju te vrste, naveo je Džang Juandong, istraživač sa Instituta i član istraživačkog tima.
Kako je prenela kineska agencija Sinhua, otkriveni su i fosili drugog morskog života u dubokom moru, poput sunđera.