00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
SPUTNJIK INTERVJU
07:00
30 min
NOVI SPUTNJIK POREDAK
17:00
60 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
60 min
SPUTNJIK INTERVJU
Neko laže: Tramp ili Zelenski
06:54
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„San o slobodi“
16:00
30 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
Da li je moguć NATO bez SAD?
17:00
60 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
Zastava Srbije - Sputnik Srbija, 1920
SRBIJA
Najnovije vesti, analize i zanimljivosti iz Srbije

Otvorena prva deonica Moravskog koridora

© Tanjug / TARA RADOVANOVICOtvorena prva deonica Moravskog koridora
Otvorena prva deonica Moravskog koridora - Sputnik Srbija, 1920, 29.04.2023
Pratite nas
Prva deonica Moravskog koridora od Pojata do Makrešana duga je 16,9 kilometara, a do oktobra bi trebalo da bude završeno dodatnih 10,7 kilometra do Koševa, čime će Kruševac biti povezan sa auto-putem. Otvaranju deonice prisustvuje predsednik Srbije Aleksandar Vučić.
To je prva "pametna" saobraćajnica u našoj zemlji, izgrađena sa kompletnom optičkom infrastrukturom.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da je Moravski koridor važan jer spaja istok i zapad Srbije.
„Ako krenete iz Užica, odete do Čačka, onda se opet vratite na auto-put i očas ste u Nišu. Nekada je bilo potrebno četiri i po do pet sati, sada dva i po sata. Ovo jeste srce Srbije i ne možete da računate samo na Kruševac, Trstenik, Kraljevo, Čačak, ono što je na samom auto-putu, već i širi region Kragujevca, ceo rasinski okrug, deo raškog“, rekao je Vučić vozeći se panoramskim autobusom na delu Moravskog koridora od Pojata do Makrešana.
On je dodao da pola miliona ljudi živi na tom koridoru, a mnogo više će suštinski biti povezan sa Beogradom, Nišom i zapadnom Srbijom.
„Put izgleda odlično, sve je čisto i uredno, elastične ograde su postavljene. Prelepa nam je Srbija, videćete obaloutvrde kada budemo prelazili Zapadnu Moravu, sve je čistije, kao da smo u Švajcarskoj“, rekao je Vučić.
© Tanjug / TARA RADOVANOVICOtvorena prva deonica Moravskog koridora
Otvorena prva deonica Moravskog koridora - Sputnik Srbija, 1920, 29.04.2023
Otvorena prva deonica Moravskog koridora
Kako je rekao, privrednicima nikada nije bilo jednostavno, jer su morali da obilaze Ćićevac, Stalać, ali da će izgradnja tog auto-puta doprineti kompletnom privrednom napretku.
„Deonica je duga 16,8 km, a širina puta je 30 metara, pogledajte samo koliko je potrebno kamena. Mnogo sam srećan kada vidim sve ovo, pokoljenja o delima sude i zaista sam ponosan. Fantastično urađen auto-put. Osvetljenje, led svetla“, naveo je Vučić.
On je dodao da će vozači moći da na auto-putu dobiju sve informacije: da je kiša za toliko kilometara, restoran za toliko kilometara, manastir Ljubostinja na toliko, zastoj na tom izlazu, klizavo, magla...
„Sve je prikopčano na bežični internet na 4G, a uskoro verujem i na 5G mrežu, potpuna digitalizacija, komunikacija među vozačima i sve što je neophodno“, rekao je Vučić.
Govoreći o Kruševcu, Vučić je rekao da je taj grad dobio skoro sve, a da uskoro dobija Fakultet političkih nauka, Fakultet za glumu, još jednu tekstilnu fabriku koja će da zaposli 500 ljudi.
„Ostaje još da se uloži u turizam, da vidimo još kako da pomognemo Ćićevcu i Varvarinu", poručio je Vučić.
© Foto : Ustupljeno Sputnjiku/Instagram/Budućnost Srbije AVOtvaranje deonice auto-puta Pojate-Makrešane
Otvaranje deonice auto-puta Pojate-Makrešane - Sputnik Srbija, 1920, 29.04.2023
Otvaranje deonice auto-puta Pojate-Makrešane
Premijerka Ana Brnabić, govoreći o složenosti izgradnje ove deonice, rekla je da su, kako bi se sačuvala priroda, „vađena sva riba i rakovi iz Zapadne Morave“.
Izgradnja Moravskog koridora i otvaranje dela auto-puta Pojate-Makrešane je najvažnija za širenje industrijskih zona, dovođenje stranih investitora i razvoj tog kraja, izjavio je predsednik Srbije Aleksandar Vučić, prolazeći u panoramskom autobusu sa više članova Vlade Srbije tom deonicom Moravskog koridora, koja se danas otvara.
„Ovaj auto-put je najširi, širi je za 1,6 metara od drugih i biće širok 30 metara, digitalizovan je, svuda su stubovi za 4G a biće i za 5G mrežu kada je bude“, rekao je Vučić.
Dodao je da nema dodatnih radova oko puta jer su izviđači Behtel i Enka sve uradili kako treba.
Prema njegovim rečima Kruševac, kao osmi grad po veličini u Srbiji, ovim dobija puno, ali i Ćićevac, Varvarin, Trstenik kao i svi oni koji idu na Kopaonik, u Vrnjačku Banju, Kraljevo...
Najavio je da će do oktobra biti završeno dodatnih 10,7 kilometra do Koševa i da je današnje otvaranje deonice Moravskog koridora velika stvar za „čarapane“, koji su ovo sanjali 50, 60 godina.
Moravski koridor, od Pojata do Preljine, biće najmoderniji i najširi autoput u Srbiji.
Gradnja Moravskog koridora u dužini od 112 kilometara počela je u decembru 2019. godine
Radove izvodi konzorcijum američke kompanije Behtel i turske Enka, a ugovor je vredan blizu 800 miliona evra.
Moravski koridor će povezati tri okruga - Rasinski, Raški i Moravički sa koridorima 10 i 11, odnosno sa autoputem Beograd - Niš i autoputem "Miloš Veliki".
Ta saobraćajnica povezaće sve veće gradove centralne Srbije gde živi više od pola miliona ljudi: Čačak, Kraljevo, Vrnjačku Banju, Trstenik, Kruševac, Stalać i Ćićevac. Takođe, Moravski koridor će trajno rešiti pitanje poplava, pošto će biti regulisani tokovi reka u ovom delu Srbije, a pre svega Južne i Zapadne Morave.
Najsavremeniji autoput biće izgrađen "na tri Morave" i u okviru projekta biće regulisana rečna korita u dužini od 68 kilometara.
Moravski koridor činie tri deonice: Pojate - Kruševac u dužini od 27,83 kilometra, Kruševac - Adrani u dužini od 53,88 kilometara i Adrani - Mrčajevci - Preljina dužine 30,66 kilometara.
Autoput se gradi za maksimalnu dozvoljenu brzinu od 130 kilometara na čas, a imaće 11 petlji, 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust.
Saobraćajnica je projektovana za brzine do 130 kilometara na sat i biće prvi domaći digitalni autoput.

Niko ne gradi toliko auto-puteva kao Srbija

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas da se u Srbiji gradi ili je u fazi projektovanja ukupno 16 auto-puteva, što prema njegovim rečima, ne gradi niko u Evropi.
Vozeći se autobusom na delu Moravskog koridora od Pojata do Makrešana, Vučić je rekao da se gradi devet puteva u ovom trenutku.
© Foto : Ustupljeno Sputnjiku/Instagram/Budućnost Srbije AVOtvaranje deonice auto-puta Pojate-Makrešane
Otvaranje deonice auto-puta Pojate-Makrešane - Sputnik Srbija, 1920, 29.04.2023
Otvaranje deonice auto-puta Pojate-Makrešane
"Uskoro će biti potpisan ugovor za obilaznicu oko Kragujevca i za severnu tangentu koja će ići od Bačkog Brega do Kikinde i Nakova. Tada će biti 11 auto-puteva koje gradimo. To ne gradi niko u Evropi, ni spram veličine zemlje", naglasio je Vučić.
Kako je rekao, posle toga će doći na red putevi prema Kotromanu, Višegrađu, Šumadijski koridor Karađorđe, od Mladenovca i Lazarevca do Aranđelovca preko Topole do Rače i onda do Bora.
Dodao je da je druga stvar što su se ljudi navikli na to i što misle da je normalno i uobičajeno, sada je sve podrazumevajuće, sve se uzima zdravo za gotovo i konstatovao da je to mali politički problem, jer se ljudi brzo naviknu na dobro.
"Uskoro otvaramo još 11 km do Koševa u septembru, oktobru, a onda do kraja 2024. otvaramo Čačak-Kraljevo, Preljina-Adrani deonicu i svih ovih ostalih 56 km otvaramo do kraja 2025. Za dve i po godine imaćete u kompletu otvoreno komplikovanih 112 km najšireg, digitalizovanog auto-puta. Bližimo se kraju", poručio je Vučić.
Dodao je da nikada nismo spajali istok i zapad Srbije.
"Nije sve vezano za Beograd i Novi Sad. Sada spajamo zapadnu Srbiju sa centralnom i jugoistočnom Srbijom", rekao je Vučić.
Rekao je da na gradnji koridora angažovano skoro 3.000 ljudi.
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala