00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920, 26.08.2021
DRUŠTVO
Društvene teme, zanimljive priče, reportaže, događaji, festivali i kulturna dešavanja iz Srbije, i ostatka sveta

Gde će Srbi za Prvi maj – domaće banje skuplje od Rima, Lisabona, Beča…

© Wikipedia / WhiteWriterMost ljubavi u Vrnjačkoj Banji
Most ljubavi u Vrnjačkoj Banji - Sputnik Srbija, 1920, 28.04.2023
Pratite nas
Odlazak na planinu ili smeštaj u jednoj od domaćih banja postalo je, nažalost, skuplje nego putovanje, smeštaj i obrok u okviru aranžmana posete velikih evropskih gradova.
Direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Aleksandar Seničić navodi banje kao najznačajnije destinacije uoči vaskršnjih i prvomajskog praznika - Vrnjačku, Soko banju, Prolom banju, Vrdnik, Ribarsku, Lukovsku banju…
„Porodične“ destinacije, poput Divčibara, Rudnika, Zlatara, Zlatibora, Tare, Kopaonika i najposećenije su u ovom periodu godine.
© Sputnik / Biljana SimićSneg na Zlatiboru
Sneg na Zlatiboru - Sputnik Srbija, 1920, 27.04.2023
Sneg na Zlatiboru
Putnici u inostranstvo mahom se odlučuju na kratke „izlete“ između tri i četiri noćenja. Seničić navodi da su cene malo više nego prošle godine i da se poskupljenje kreće između 10 i 15 odsto.
Luksuzniji smeštaj širom Srbije, što se i podrazumeva, ima visoke cene, međutim, svi kapaciteti su popunjeni do 90 procenata, pa Seničić tvrdi da hotelijeri nemaju razloga da spuštaju cene, budući da po trenutnim uslovima imaju izuzetno dobru popunjenost.
Naši turisti u inostranstvu biraju hotele srednje kategorije sa tri zvezdice i takvi smeštaji se najčešće i nude u sklopu turističkih aranžmana. Ovo svakako nije za porediti sa hotelima u Srbiji koji rade sezonski, dakle, samo nekoliko meseci u godini, a imaju celogodišnje troškove, dok hoteli na tim najpoznatijim svetskim destinacijama rade dvanaest meseci godišnje, objašnjava Seničić.

Dva dana autobusom do Firence ili deset dana odmora u banji?

Direktor turističke agencije Sabra travel Vladimir Vlaho, objašnjava da dvodnevno putovanje autobusom u Temišvar i petodnevni odmor sa avionskom kartom za Lisabon ne mogu imati istu cenu. Ipak, on navodi kako je sasvim izvodljivo otputovati u jedan od gradova u okruženju Srbije, uz smeštaj u hotelu sa tri zvezdice, noćenjem, doručkom i prevozom za „stotinak evra“. Zbog ovoga se često priča kako je „jeftinije putovati van zemlje nego unutar nje“.
Nažalost, mnogo inostranih destinacija su jeftinije od boravka u Srbiji na nekoj planini ili banji. Događa se da to putovanje može biti jeftinije u inostranstvu, s tim što svakako treba uzeti u obzir da nije isti način odmaranja odlazak na dve-tri noći u Veneciju i boraviti sedam ili deset dana u nekoj od naših lepih banja ili, recimo, na Kopaoniku, koji baš sada za Prvi maj ima jako povoljne pakete, smatra Vlaho.
© Wikipedia / Bot (Magnus ManskeCentralni park u Vrnjačkoj Banji
Centralni park u Vrnjačkoj Banji - Sputnik Srbija, 1920, 27.04.2023
Centralni park u Vrnjačkoj Banji
On navodi da su planine najtraženije za vaskršnje i prvomajske praznike, a za Zlatibor, kaže da je „pobednička destinacija“ po broju aranžmana.
Banje su aktuelne uvek, ali ne u smislu lečenja, već turističkog boravka. Ljudi takođe vrlo često u sopstvenom aranžmanu iznajmljuju vikendice i borave na obalama Drine, Save, Tare...
© Foto : Sputnjiku ustupio Filip MatovićFilip gostima na korišćenje daje i roštilj, talandaru i kotlić
Filip gostima na korišćenje daje i roštilj, talandaru i kotlić - Sputnik Srbija, 1920, 27.04.2023
Filip gostima na korišćenje daje i roštilj, talandaru i kotlić

Ljudi su željni putovanja

Najpopularnije inostrane destinacije su Beč, Budimpešta, Venecija, Toskana, Rim, Sicilija, Atina, Istanbul, Solun, Ohrid. Interesovanje je, kaže Vlaho, nikad veće.
Verovatno su se ljudi umorili od svega i pauzirali deo budžeta koji je bio namenjen za ranija putovanja, u vreme korone. Čim smo mi kao turistički radnici postavili toliki broj destinacija za koja zaista postoji veliko interesovanje, od kojih su neke davno popunjene, a druge samo što nisu, to nam pokazuje da se nije mnogo toga promenilo i da su ljudi željni putovanja, zaključuje Vlaho.
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala