- Sputnik Srbija, 1920
EKONOMIJA
Sputnjik Ekonomija prati najnovije vesti, analize i izveštaje iz Rusije, regiona i sveta.

Zašto menadžeri i poslodavci neće u svojim firmama generaciju „Z“

© Foto : PixabayTinejdžeri
Tinejdžeri - Sputnik Srbija, 1920, 26.04.2023
Pratite nas
Nedavno istraživanje pokazalo je da vlasnici preduzeća i menadžeri ne gledaju blagonaklono na radnike takozvane generacije „Z“, prvenstveno zbog toga što im je teško da rade.
Generacijom „Z“ smatraju se ljudi rođeni u periodu od 1997. do 2012. godine.
Pomenuto istraživanje sprovela je američka firma „Rizjum bilder“ na uzorku od 1.344 osobe. Anketirani su ljudi na rukovodećim pozicijama u različitim američkim državama o njihovom iskustvu rada sa onima koji su rođeni1997. godine ili kasnije.
Iznenađujuće, skoro polovina (49 odsto) ispitanika izjavila je da je bilo teško raditi sa generacijom „Z“ sve vreme ili većinu vremena. U međuvremenu, neverovatnih 79 odsto ispitanika nazvalo ih je generacijom koju je najteže imati na radnom mestu.
Visokih 59 odsto ispitanika je dodalo da su morali da otpuste zaposlenog iz generacije Z, a 20 odsto poslodavaca ih je otpustilo u roku od samo nedelju dana od datuma početka njihovog rada.
Većina menadžera je navela prava, nedostatak motivacije, truda i produktivnost radnika generacije Z kao razloge zbog kojih im je teško da rade. Neki su rekli da su se radnici ove generacije previše lako „uvredili“ na primedbe, što je menadžerima pružilo još jedan razlog da ih otpuste.
„U našoj organizaciji, Gen „Z“sa kojima sam komunicirao može biti iscrpljujuće jer im nedostaje disciplina, a vole da vas izazivaju“, rekao je jedan od onih koji su zapošljavali ljude ove generacije, a citirala je publikacija.
„Oni misle da su bolji od tebe, pametniji od tebe, sposobniji od tebe i reći će ti to u lice bez ikakvog osećaja poštovanja ili odgovornosti“, naveo je ispitanik.
Stejsi Heler, glavna savetnica za karijeru „Rizjum bildera“, izjavila je da su im, budući da se većina radnika generacije „Z“ zaposlila tokom pandemije, nedostajale osnove da se prilagode konvencionalnim profesionalnim postavkama.
„Kao rezultat kovida 19 i obrazovanja na daljinu, moguće je da generaciji „Z“ nedostaje osnova da budu uspešniji od starijih generacija na početnim pozicijama. Znamo da se sa radom na daljinu i obrazovanjem, komunikacijske veštine ne razvijaju na kvalitetan način i ljudi teže da rade samostalnije, sa što manje kontakta“, rekla je ona.
„Menadžeri za zapošljavanje moraju biti svesni toga kada intervjuišu generaciju „Z“ za pozicije u svojoj organizaciji. Ovoj generaciji će možda biti potrebno više obuke kada su u pitanju profesionalne veštine“, dodala je ona , preneo je „Investitor“.
S obzirom da većina radnika generacije „Z“ tek počinje da radi, takva negativna percepcija među onima koji ih zapošljavaju možda neće biti dobra za njihove karijere. Odvojena studija koju je sprovela ista američka firma pokazala je da se mladi radnici već osećaju „izgorelo“ i isključeno s posla.
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala