Noćni prevoz u Beogradu biće potpuno besplatan: Poznato u kom periodu će važiti dnevna karta
© Sputnik / Lola ĐorđevićNasmejani vozač tramvaja
© Sputnik / Lola Đorđević
Pratite nas
"Ko god noću izlazi, neće morati s bilo kim da seda u kola ili da plaća taksi. Imaće precizno vreme kada ide javni prevoz i potpuno će se besplatno voziti", izjavio je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić.
Celodnevna karta, koja će koštati 120 dinara, važiće od 4 ujutro do 24 časa tog kalendarskog dana, a od ponoći do 4 ujutro narednog dana na snazi je besplatan noćni prevoz, precizirao je Šapić koji je podsetio i da je vremenska karta sa 89 snižena na 50 dinara.
Gradonačelnik je istakao da novi sistem javnog prevoza ne može da zaživi odjednom već da građani moraju da znaju da je to nešto u šta očigledno niko nije hteo ili pokušao da uđe u poslednjih 13 godina od kada je uveden sistem Busplusa, odnosno „Kentkarta”.
"Ono što je najvažnije treba da povratimo poverenje građana u svoj grad i da oni treba da znaju gde odlazi novac. Moramo mi da učinimo prvi iskorak i spremnost na žrtvu, gde ćemo pokazati spremnost da unapređujemo sistem i dođemo do rešenja kojim ćemo svi biti zadovoljni. Novi sistem podrazumeva, pored značajno smanjenih cena, potpuno novu komunikaciju, nove mogućnosti kupovine karata i uvid u realno stanje stvari jer do sada ga nismo imali. Zbog toga sam i najavio krivične prijave protiv onih koji su odgovorni za potpisivanje ova dva štetna ugovora", rekao je gradonačelnik za TV Pink.
On je dodao da su promene cena karata koje su najavljene u poslednja dva tri dana rezultat reakcije građana.
"Na ovaj način dajemo do znanja građanima da je njihova Gradska uprava spremna da čuje njihove predloge i zamerke i na osnovu njih pravimo korekcije. I nastavićemo da menjamo i popravljamo sve ono što građani misle da treba, a cene sigurno mogu da idu samo naniže", rekao je prvi čovek srpske prestonice.
Šapić je ponovio da nove cene do 50 odsto niže i dao primer da je u starom sistemu bilo četiri zone i sedam tarifa, a sada su samo dve zone i dve tarife.
"Građani će putem sms poruke ili aplikacije na telefonu moći da kupe karte, a za one koji to ne žele biće posebna prodajna mesta, na početku a vrlo brzo se nadamo da će se papirne karte naći i na kioscima", rekao je Šapić.
Anketa
Kako vam se čine nove predložene mere o naplati karata u gradskom prevozu Beograda?