https://lat.sputnikportal.rs/20230406/evropske-luke-pod-kontrolom-narko-bandi-nov-nacin-krijumcarenja-droge-1153693074.html
Evropske luke pod kontrolom narko-bandi: Nov način krijumčarenja droge
Evropske luke pod kontrolom narko-bandi: Nov način krijumčarenja droge
Sputnik Srbija
Krijumčarske bande infiltrirale su se u glavne luke u Evropi i podmićuju lučke radnike kako bi se neometano bavile svojim aktivnostima, navodi Evropol. 06.04.2023, Sputnik Srbija
2023-04-06T22:21+0200
2023-04-06T22:21+0200
2023-04-06T22:21+0200
svet
svet
hronika
ekonomija
svet – ekonomija
luke
narko-mafija
narkotici
trgovina narkoticima
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/04/06/1153692802_0:73:1181:737_1920x0_80_0_0_34342603cc31469cd0d19ff8ac182ba8.jpg
Među glavnim metama su tri najveće evropske luke, u Antverpenu, Roterdamu i Hamburgu, prema analizi koju je objavio Evropol sa sedištem u Hagu, a omiljeni su im kontejnerski brodovi.Bande podmićuju lučke radnike i službenike kompanija koje operišu po lukama, krijumčare saučesnike i, sve češće, probijaju digitalne sigurnosne kodove na kontejnerima. Prema navodima Evropola, međunarodne bande većinom koriste kontejnerski promet za krijumčarenje kokaina u EU, prenela je nemačka agencija dpa.Drogu skrivaju među legalnom robom kao što su auto-delovi ili banane. Glavne ulazne luke su Antverpen i Roterdam. Samo u prošloj godini tamo su carinici zaplenili rekordnih oko 200 tona kokaina. Evropska policija smatra da je reč o samo manjem delu stvarno prokrijumčarene droge.Oko 90 miliona kontejnera stigne u morske luke EU svake godine, ali samo ih manji broj bude fizički pregledan.Zbog toga je vrlo teško otkriti krijumčarenu robu. Kriminalne mreže oslanjaju se pre svega na korupciju zaposlenih u lukama, ali to je za njih takođe i rizično, pa se oslanjaju na nove metode. Sve više kopiraju sigurnosni kod brodskog kontejnera, koji zatim koriste za krijumčarenje svoje robe, najčešće bez znanja pravog vlasnika kontejnera.Čim se prevoz plati, brodarska kompanija dobije jedinstveni PIN ili kju-ar kod za kontejner, koji služi za preuzimanje na odredištu. Kriminalci najčešće korupcijom nabave taj kod i druge identifikacione podatke.Robu zatim preuzima vozač prevozničke kompanije koja radi za kriminalce. Van luke droga se zatim uklanja, a preostala legalna roba isporučuje se pravim vlasnicima ili se ostavlja.
https://lat.sputnikportal.rs/20221128/velika-akcija-pustinjsko-svetlo-razbijen-evropski-super-kartel-otkriveno-30-tona-droge-video-1146966177.html
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/04/06/1153692802_51:0:1130:809_1920x0_80_0_0_0377833238f502982c6610d872c1500c.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
svet, hronika, ekonomija, svet – ekonomija, luke, narko-mafija, narkotici, trgovina narkoticima
svet, hronika, ekonomija, svet – ekonomija, luke, narko-mafija, narkotici, trgovina narkoticima
Evropske luke pod kontrolom narko-bandi: Nov način krijumčarenja droge
Krijumčarske bande infiltrirale su se u glavne luke u Evropi i podmićuju lučke radnike kako bi se neometano bavile svojim aktivnostima, navodi Evropol.
Među glavnim metama su
tri najveće evropske luke, u Antverpenu, Roterdamu i Hamburgu, prema analizi koju je
objavio Evropol sa sedištem u Hagu, a omiljeni su im kontejnerski brodovi.
Bande podmićuju lučke radnike i službenike kompanija koje operišu po lukama, krijumčare saučesnike i, sve češće, probijaju digitalne sigurnosne kodove na kontejnerima. Prema navodima Evropola,
međunarodne bande većinom koriste kontejnerski promet za krijumčarenje kokaina u EU,
prenela je nemačka agencija dpa.
Drogu skrivaju među legalnom robom kao što su auto-delovi ili banane. Glavne ulazne luke su Antverpen i Roterdam. Samo u prošloj godini tamo su carinici zaplenili rekordnih oko 200 tona kokaina. Evropska policija smatra da je reč o samo manjem delu stvarno prokrijumčarene droge.
Oko 90 miliona kontejnera stigne u morske luke EU svake godine, ali samo ih manji broj bude fizički pregledan.
Zbog toga je vrlo teško otkriti krijumčarenu robu. Kriminalne mreže oslanjaju se pre svega na korupciju zaposlenih u lukama, ali to je za njih takođe i rizično, pa se oslanjaju na nove metode. Sve više kopiraju sigurnosni kod brodskog kontejnera, koji zatim koriste za krijumčarenje svoje robe, najčešće bez znanja pravog vlasnika kontejnera.
Čim se prevoz plati, brodarska kompanija dobije jedinstveni PIN ili kju-ar kod za kontejner, koji služi za preuzimanje na odredištu. Kriminalci najčešće korupcijom nabave taj kod i druge identifikacione podatke.
Robu zatim preuzima vozač prevozničke kompanije koja radi za kriminalce. Van luke droga se zatim uklanja, a preostala legalna roba isporučuje se pravim vlasnicima ili se ostavlja.