https://lat.sputnikportal.rs/20230330/bruka-u-briselu-da-li-za-ursulu-i-sarla-vaze-neka-druga-pravila-igre-1153342426.html
Bruka u Briselu: Da li za Ursulu i Šarla važe neka druga pravila igre?
Bruka u Briselu: Da li za Ursulu i Šarla važe neka druga pravila igre?
Sputnik Srbija
Dok građanima najavljuju ambiciozne pakete mera pomoću kojih Evropu već do 2030. godine žele da naprave „klimatski neutralnom“, čelnici Evropske unije se ne... 30.03.2023, Sputnik Srbija
2023-03-30T18:35+0200
2023-03-30T18:35+0200
2023-03-30T18:35+0200
svet
svet
svet – politika
evropska unija (eu)
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/03/1e/1153343529_0:0:3029:1705_1920x0_80_0_0_ea941a0100ec3a03e9dd2561b1d38d60.jpg
Štaviše, prema putnim nalozima u koje je uvid dobila redakcija portala „Politiko“, predsednik Evropskog saveta Šarl Mišel koristio je privatni avion čak 72 od ukupno 112 poslovnih putovanja. Ironija kao da ne može biti veća ako se uzme u obzir da su među putovanjima na koja se Mišel zaputio privatnim avionom bili i klimatski samiti u Egiptu i Glazgovu na kojima je on učesnicima naglasio potrebu „odlučnih i ambicioznih mera u borbi protiv klimatskih promena“.„Klima nam drži revolver na slepočnici“, poručio je on u novembru iz rizorta Šarm el Šeik učesnicima COP27 koji su, za razliku od njega, zbog prirode konferencije vodili računa da u Egipat doputuju ekološki prihvatljivijim komercijalnim letovima.Važno je da se napomene da mu se u privatnom avionu za Egipat pridružila i šefica Evropske komisije Ursula fon der Lajen koja zbog prenatrpanog rasporeda retko kad uspeva da koristi zelenija prevozna sredstva, kako objašnjava njen portparol Erik Mamer.Prema podacima nevladine organizacije „Transport & Environment“, privatni avion po satu leta emituje dve tone ugljen-dioksida, što znači da su pomenuto dvoje čelnika EU za pet sati putovanja ka Šarm el Šeiku, prema konzervativnoj proceni, emitovali čak 20 tona CO2. Poređenja radi, prosečni Evropljanin godišnje emituje samo sedam tona ugljen-dioksida, preneo je „Jutarnji list“.Ali, upravo tim Evropljanima Komisija najavljuje vrlo rigorozne pakete mera kojima želi da ih motiviše da na svojim putovanjima što ređe koriste avion kao prevozno sredstvo, zbog čega se mora postaviti i više nego očigledno pitanje – da li za evropske zvaničnike važe neka druga pravila igre? Ili oni možda znaju nešto što „obični ljudi“ ne znaju.
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
2023
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/03/1e/1153343529_122:0:2851:2047_1920x0_80_0_0_8cbf5df4b8f4b32f0c8738033c70aaf2.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
svet, svet – politika, evropska unija (eu)
svet, svet – politika, evropska unija (eu)
Bruka u Briselu: Da li za Ursulu i Šarla važe neka druga pravila igre?
Dok građanima najavljuju ambiciozne pakete mera pomoću kojih Evropu već do 2030. godine žele da naprave „klimatski neutralnom“, čelnici Evropske unije se ne libe od učestalog korišćenja privatnih aviona za svoja brojna poslovna putovanja.
Štaviše, prema putnim nalozima u koje je uvid dobila redakcija portala „Politiko“, predsednik Evropskog saveta Šarl Mišel koristio je privatni avion čak 72 od ukupno 112 poslovnih putovanja. Ironija kao da ne može biti veća ako se uzme u obzir da su među putovanjima na koja se Mišel zaputio privatnim avionom bili i klimatski samiti u Egiptu i Glazgovu na kojima je on učesnicima naglasio potrebu „odlučnih i ambicioznih mera u borbi protiv klimatskih promena“.
„Klima nam drži revolver na slepočnici“, poručio je on u novembru iz rizorta Šarm el Šeik učesnicima COP27 koji su, za razliku od njega, zbog prirode konferencije vodili računa da u Egipat doputuju ekološki prihvatljivijim komercijalnim letovima.
Važno je da se napomene da mu se u privatnom avionu za Egipat pridružila i šefica Evropske komisije Ursula fon der Lajen koja zbog prenatrpanog rasporeda retko kad uspeva da koristi zelenija prevozna sredstva, kako objašnjava njen portparol Erik Mamer.
„Treba naglasiti da su Mišel i fon der Lajenova sa svojim timovima putovali jednim avionom, zbog čega su u datim okolnostima pokušali da optimizuju putovanje i smanje emisiju ugljen-dioksida“, stoji u objašnjenju.
Prema podacima nevladine organizacije „Transport & Environment“, privatni avion po satu leta emituje dve tone ugljen-dioksida, što znači da su pomenuto dvoje čelnika EU za pet sati putovanja ka Šarm el Šeiku, prema konzervativnoj proceni, emitovali čak 20 tona CO2. Poređenja radi, prosečni Evropljanin godišnje emituje samo sedam tona ugljen-dioksida,
preneo je „Jutarnji list“.
Ali, upravo tim Evropljanima Komisija najavljuje vrlo rigorozne pakete mera kojima želi da ih motiviše da na svojim putovanjima što ređe koriste avion kao prevozno sredstvo, zbog čega se mora postaviti i više nego očigledno pitanje – da li za evropske zvaničnike važe neka druga pravila igre? Ili oni možda znaju nešto što „obični ljudi“ ne znaju.