https://lat.sputnikportal.rs/20230325/brisel-pristao-na-zahtev-berlina-sta-ce-reci-pariz-1153042058.html
Brisel pristao na zahtev Berlina, šta će reći Pariz
Brisel pristao na zahtev Berlina, šta će reći Pariz
Sputnik Srbija
Evropska komisija (EK) i Nemačka najavile su jutros dogovor koji će omogućiti nastavak prodaje automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem koji rade... 25.03.2023, Sputnik Srbija
2023-03-25T13:21+0100
2023-03-25T13:21+0100
2023-03-25T13:23+0100
ekonomija
ekonomija
svet – ekonomija
svet
automobili
nemačka
francuska
evropska unija (eu)
evropska komisija
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0a/06/1144118354_0:279:3076:2009_1920x0_80_0_0_2e80c7222a3795f33af8f114dcd70dbf.jpg
„Postigli smo sporazum sa Nemačkom o budućoj upotrebi e-goriva u automobilima“, napisao je na Tviteru šef Zelenog dogovora Evropske komisije Frans Timermans, potvrđujući da je sporazum postignut.Timermans je naveo da će EK brzo preduzeti pravne korake potrebne da se neobavezujući aneks priključi zakonu.To će omogućiti zaobilazni postupak za korišćenje novih vozila na e-goriva, koja emituju nešto ugljen-dioksida, koja će se prodavati posle 2035. godine, preneo je Politiko.Kako se navodi, EK se saglasila da uvede novu kategoriju za vozila koja rade na e-goriva unutar postojećeg Euro 6 automobilskog pravilnika, a da zatim to integriše u sporni zakon o standardima za emisiju ugljen-dioksida koji nalaže da postupno ukidanje bude završeno 2035. godine.„Želimo da se proces završi do jeseni 2024.“, saopštilo je nemačko ministarstvo saobraćaja kojim upravlja Stranka slobodnih demokrata.Ta partija je želela da za e-goriva, koja teoretski mogu da budu neutralna u vezi sa emitovanjem ugljen-dioksida, ali koja, u stvari, i dalje emituju zagađenja iz auspuha, bude pronađena tzv. rupa u zakonu.To pitanje je dominiralo diskusijama na marginama ovonedeljnog samita lidera EU u Briselu, ali je dogovor postignut tek u 21 sat u petak.Suština zastoja bila je u tome što je Nemačka zahtevala obavezujuću pravnu formulaciju koja bi obezbedila da Komisija pronađe način da sprovede svoje zahteve, čak i u slučaju da Evropski parlament ili sudovi odluče da blokiraju bilo kakve izmene ili pravne anekse zakona o nultim emisijama za 2035.Sporazum znači da je Nemačka u poslednjem trenutku odustala od protivljenja zakonu o zabrani motora sa unutrašnjim sagorevanjem za automobile.Kako je najavljeno, sporazum bi mogao da bude potpisan u utorak na sastanku ministara energetike EU.Ovo pitanje bilo je predmet spora u EU, gde su se izdvojile dve struje, ona koja je podržavala nemački zahtev, u kojoj su bili i Italija, Poljska, Češka, i druga koja je tražila striktno poštovanje agende 2035, na čelu sa Francuskom, a podržavale su je Španija, Belgija, Švedska, Danska, Irska i Holandija.
https://lat.sputnikportal.rs/20230315/francuska-je-spremna-da-se-bori-protiv-nemacke-otvorena-dva-fronta-u-eu-zbog-agende-2035-1152437757.html
nemačka
francuska
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
2023
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e6/0a/06/1144118354_233:0:2964:2048_1920x0_80_0_0_c3cee7d2181bf63a65f477472bbace88.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
ekonomija, svet – ekonomija, svet, automobili, nemačka, francuska, evropska unija (eu), evropska komisija
ekonomija, svet – ekonomija, svet, automobili, nemačka, francuska, evropska unija (eu), evropska komisija
Brisel pristao na zahtev Berlina, šta će reći Pariz
13:21 25.03.2023 (Osveženo: 13:23 25.03.2023) Evropska komisija (EK) i Nemačka najavile su jutros dogovor koji će omogućiti nastavak prodaje automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem koji rade isključivo na sintetička e-goriva čak i nakon što stupi na snagu zakon koji nalaže politiku prodaje samo automobila bez emisija zagađenja od 2035. godine.
„Postigli smo sporazum sa Nemačkom o budućoj upotrebi e-goriva u automobilima“, napisao je na Tviteru šef Zelenog dogovora Evropske komisije Frans Timermans, potvrđujući da je sporazum postignut.
Timermans je naveo da će EK brzo preduzeti pravne korake potrebne da se neobavezujući aneks priključi zakonu.
To će omogućiti zaobilazni postupak za korišćenje novih vozila na e-goriva, koja emituju nešto ugljen-dioksida, koja će se prodavati posle 2035. godine,
preneo je Politiko.
Kako se navodi, EK se saglasila da uvede novu kategoriju za vozila koja rade na e-goriva unutar postojećeg Euro 6 automobilskog pravilnika, a da zatim to integriše u sporni zakon o standardima za emisiju ugljen-dioksida koji nalaže da postupno ukidanje bude završeno 2035. godine.
„Želimo da se proces završi do jeseni 2024.“, saopštilo je nemačko ministarstvo saobraćaja kojim upravlja Stranka slobodnih demokrata.
Ta partija je želela da za e-goriva, koja teoretski mogu da budu neutralna u vezi sa emitovanjem ugljen-dioksida, ali koja, u stvari, i dalje emituju zagađenja iz auspuha, bude pronađena tzv. rupa u zakonu.
To pitanje je dominiralo diskusijama na marginama ovonedeljnog samita lidera EU u Briselu, ali je dogovor postignut tek u 21 sat u petak.
Suština zastoja bila je u tome što je Nemačka zahtevala obavezujuću pravnu formulaciju koja bi obezbedila da Komisija pronađe način da sprovede svoje zahteve, čak i u slučaju da Evropski parlament ili sudovi odluče da blokiraju bilo kakve izmene ili pravne anekse zakona o nultim emisijama za 2035.
Sporazum znači da je Nemačka u poslednjem trenutku odustala od protivljenja zakonu o zabrani motora sa unutrašnjim sagorevanjem za automobile.
Kako je najavljeno, sporazum bi mogao da bude potpisan u utorak na sastanku ministara energetike EU.
Ovo pitanje bilo je predmet spora u EU, gde su se izdvojile dve struje, ona koja je podržavala nemački zahtev, u kojoj su bili i Italija, Poljska, Češka, i druga koja je tražila striktno poštovanje agende 2035, na čelu sa Francuskom, a podržavale su je Španija, Belgija, Švedska, Danska, Irska i Holandija.