https://lat.sputnikportal.rs/20230316/novi-ili-polovnjaci-koji-automobili-se-najvise-kupuju-u-srbiji-i-sta-je-presudno-u-odabiru-1152555756.html
Novi ili polovnjaci: Koji automobili se najviše kupuju u Srbiji i šta je presudno u odabiru
Novi ili polovnjaci: Koji automobili se najviše kupuju u Srbiji i šta je presudno u odabiru
Sputnik Srbija
Kupcima novih automobila je presudan faktor u odabiru brend i određeni model za koji su spremni da plate između 13.000 i 20.000 evra, a tokom 2022. godine... 16.03.2023, Sputnik Srbija
2023-03-16T22:41+0100
2023-03-16T22:41+0100
2023-03-16T22:41+0100
ekonomija
ekonomija
srbija – ekonomija
automobili
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/03/10/1152556256_1:0:1919:1079_1920x0_80_0_0_c19ec58ffb26d6a8e428e320cb72e8de.jpg
U istraživanju se navodi da je u Srbiji najprodavaniji brend „škoda“, a da slede „tojota“, „fijat“, „hjundai“, „dačia“ i „kia“.„Za razliku od polovnjaka, u prošloj godini najviše su se prodavali novi automobili sa benzinskim motorima, a zanimljivo je da je značajno porasla popularnost modela na hibridni pogon“, navode sa ovog portala.Kako kažu, kupci novih automobila su se u godini iza nas u najvećem broju odlučivali za benzince, koji čine čak 59 odsto prodaje u 2022. godini, iza njih sledi dizel sa 20 odsto, dok sve veće učešće imaju i hibridi, sa čak 17 odsto.Najčešće naveden razlog ispitanika ovog portala za kupovinu novih vozila jeste da pri kupovini nema potrebe za dodatnim ulaganjem, dok su za ostale ispitanike presudni razlozi tehnička ispravnost novog automobila, fabričke garancije, veća bezbednost, kao i lakša kasnija prodaja.Kada je reč o budžetu, oni navode da najveći broj ispitanika planira kupovinu automobila u okviru nešto manjih cenovnih rangova.„Shodno tome, gotovo četvrtina ispitanika (24,26 odsto) planira da izdvoji do 13.000 evra, a sledi cenovni rang od 15.000 do 20.000 evra (21,76 odsto), te od 13.000 do 15.000 evra (20,93 odsto)“, navodi se u analizi, preneo je „Dnevnik“.
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/03/10/1152556256_240:0:1679:1079_1920x0_80_0_0_9c08d12a9cf2830eb9fae59e706d88fc.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ekonomija, srbija – ekonomija, automobili
ekonomija, srbija – ekonomija, automobili
Novi ili polovnjaci: Koji automobili se najviše kupuju u Srbiji i šta je presudno u odabiru
Kupcima novih automobila je presudan faktor u odabiru brend i određeni model za koji su spremni da plate između 13.000 i 20.000 evra, a tokom 2022. godine prodato je 22.785 novih automobila, što je za šest odsto manje u odnosu na prodaju ostvarenu tokom 2021. godine, pokazuje istraživanje portala „Polovni automobili“.
U istraživanju se navodi da je u Srbiji najprodavaniji brend „škoda“, a da slede „tojota“, „fijat“, „hjundai“, „dačia“ i „kia“.
„Za razliku od polovnjaka, u prošloj godini najviše su se prodavali novi automobili sa benzinskim motorima, a zanimljivo je da je značajno porasla popularnost modela na hibridni pogon“, navode sa ovog portala.
Kako kažu, kupci novih automobila su se u godini iza nas u najvećem broju odlučivali za benzince, koji čine čak 59 odsto prodaje u 2022. godini, iza njih sledi dizel sa 20 odsto, dok sve veće učešće imaju i hibridi, sa čak 17 odsto.
Najčešće naveden razlog ispitanika ovog portala za kupovinu novih vozila jeste da pri kupovini nema potrebe za dodatnim ulaganjem, dok su za ostale ispitanike presudni razlozi tehnička ispravnost novog automobila, fabričke garancije, veća bezbednost, kao i lakša kasnija prodaja.
„Više od polovine njih (51,4 odsto) navelo je da su proizvođač i model automobila najvažniji, dok je za 29 odsto njih presudna cena. Kao značajni faktori pri izboru novog automobila dalje se navode uslovi finansiranja (8,57 odsto) i pogonsko gorivo (4,78 odsto)“, navodi se u analizi.
Kada je reč o budžetu, oni navode da najveći broj ispitanika planira kupovinu automobila u okviru nešto manjih cenovnih rangova.
„Shodno tome, gotovo četvrtina ispitanika (24,26 odsto) planira da izdvoji do 13.000 evra, a sledi cenovni rang od 15.000 do 20.000 evra (21,76 odsto), te od 13.000 do 15.000 evra (20,93 odsto)“, navodi se u analizi,
preneo je „Dnevnik“.