00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
ORBITA KULTURE
10:00
120 min
SPUTNJIK INTERVJU
17:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
21:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
Festival autorskog filma
07:00
30 min
ORBITA KULTURE
Svet nastao ispod Gogoljevog šinjela
16:00
120 min
MILJANOV KORNER
Realnost je da se Partizan i Zvezda bore za mesto u plej-inu
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
„Rozanov“
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
Autorska emisija Ljubinke Milinčić
21:30
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920, 24.01.2022
KULTURA
Rubrika koja prati kulturne fenomene i događaje, stvaraoce i ličnosti koji svojim delom kreiraju savremenu kulturnu scenu u zemlji i u svetu.

Ruski reditelj Boris Hlebnikov: Kovid je ubrzao prirodan proces odumiranja bioskopa

© Tanjug / Zoran ŽestićBoris Hlebnikov
Boris Hlebnikov - Sputnik Srbija, 1920, 02.03.2023
Pratite nas
Jasno mi je da će 90 posto ljudi moj film pogledati na mobilnom telefonu. To nije ni dobro ni loše. To je nova stvarnost, a kovid je samo ubrzao prirodan proces odumiranja bioskopa, kaže gost FEST-a, ruski reditelj i producent Boris Hlebnikov.
Reditelj filma „Slobodno lebdenje“ i serije „Obična žena“ koja se našla među tri najbolje ruske serije 2018. godine, učestvuje u industrijskom delu programa 51. FEST-a.

Novac nije presudan za film

On je na konferenciji za novinare istakao da su festivali savršena mesta za razgovor o budućim ostvarenjima i mogućim saradnjama:
„Dok gledamo filmove na festivalu, već razmišljamo o novim, koprodukcijama i upravo nova saradnja može da se desi na ovakvim mestima“.
Hlebnikov je rekao da mu je namera da sa učesnicima programa „FEST Pro“ razgovara o koprodukcijama i njihovom značaju za nastanak filma, ali je izričit u stavu da novac nije presudan za snimanje filma:
„Novac nije osnovni problem produkcije. Važno je da autor ima ideju. Svi moji filmovi su koprodukcije, ali nije novac bio presudan za njihov nastanak. Kada imaš dobro ideju, novac se nađe. Više puta su me pozivali da snimam u Evropi. Odbio sam jer mi nije jasno kako mogu da govorim o svetu koji ne poznajem – da Nemcima govorim o Nemačkoj, Francuzima o Francuskoj“.

Autorski film neću gledati u bioskopu

Hlebnikov će u petak, 3. marta, učestvovati na panelu „Koprodukcije i snimanje filmova u novoj stvarnosti: post-kovid,nove VOD platforme i novi evropski pejzaž“, koji se organizuje u okviru FEST-a.
„Možda nisam u pravu, ali mislim da je kovid ubrzao prirodan proces odumiranja bioskopa. Ljudi su i inače sve ređe odlazili u bioskop.Kao reditelju jasno mi je da će 90 posto ljudi pogledati moj film na telefonu. To je nova stvarnost“, rekao je ruski reditelj.
Na konstataciju da je akcioni film „Top Gan: Maverik“ u Americi nakon pandemije vratio publiku u bioskope, Hlebnikov je primetio da to nije samo film, već atrakcija:
„Mnogo eksplozije, muzika… Takav film mogu da gledam u bioskopu sa ljudima i da mi ne smeta što jedu ili pričaju u sali. Ali ja lično neću otići u bioskop da gledam ozbiljan autorski film, jer će me ljudi jako nervirati. Pre ću žrtvovati gledanje na velikom platnu“.
O platformama za gledanje filmova na zahtev Hlebnikov ima pozitivno mišljenje:
„Za mene je to sjajno. Vidim da se brzo razvija u Evropi i Americi. To je jako dobra alternativa za bioskop i za televiziju“.
Film „Sneg i medved” turske rediteljke Selčen Ergun - Sputnik Srbija, 1920, 28.02.2023
KULTURA
Turska rediteljka: Film o patrijarhatu blizak i srpskoj kulturi
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala