https://lat.sputnikportal.rs/20230213/energija-sputnjika-emisija-podkast-jelica-putnikovic-13-02-2023-1150733036.html
Lažne zelene oznake na etiketama | Energija Sputnjika
Lažne zelene oznake na etiketama | Energija Sputnjika
Sputnik Srbija
Evropska komisija priprema zakon kojim će se u zemljama članicama Evropske unije, naravno, ako bude usvojen, kažnjavati kompanije koje lažno predstavljaju... 13.02.2023, Sputnik Srbija
2023-02-13T21:00+0100
2023-02-13T21:00+0100
2023-02-13T21:41+0100
podkast
energija sputnjika s jelicom putniković
energetika
ekonomija
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/0c/01/1132073743_0:200:1920:1280_1920x0_80_0_0_00de326b6fcfa6643b776a821cfb3b62.jpg
Lažne zelene oznake na etiketama | Energija Sputnjika
Sputnik Srbija
Evropska komisija priprema zakon kojim će se u zemljama članicama Evropske unije, naravno, ako bude usvojen, kažnjavati kompanije koje lažno predstavljaju proizvode kao ekološke.
Zakon treba potrošačima da obezbedi bolju informisanost o proizvodima koji im se nude. Jer, mnogo proizvoda je na etiketama, kao i u reklamama, okićeno atributima „zeleni“, „eko“, „pogodni po čovekovu okolinu“. U nacrtu zakona koji EK priprema navedeno je da čak 40 odsto ovakvih tvrdnji ne odgovara istini.Terminom „greenwashing” za ekomanipulaciju još od 1980-ih godina prošlog veka opisuju se neprihvatljive korporativne prakse - lažne tvrdnje o zaštiti životne sredine. U Oxfordskom rečnik 1999. godine „greenwashing” je definisan kao „dezinformacija koju širi organizacija, kako bi se prikazala kao ekološki odgovorn u javnosti”.Danas, sa veoma razvijenom marketinškom industrijom ova praksa je mnogo sofisticiranija. Lažne zelene etikete pozivaju se na razne metodologije, o kojima se raspravlja u EU.Običan čovek bi rekao da je reč o sofosticiranim prevarama, gde se potrošačima nudi lažna informacija o kvalitetu proizvoda i njegovom uticaju ne samo na korisnika već i na životnu sredinu. U pravoj poplavi priča o neophodnosti sprečavanja klimatskih promena i zaštiti planete ove zelene poruke nailaze na plodno tlo kod ljudi koji žele da budu odgovorni prema sebi, ali i životnoj sredini.O tome može li EU zakon zaštititi potrošače u zemljama članica od ovih lažnih zelenih oznaka na etiketama proizvoda, kao i o tome gde smo mi u odnosu na zapadnoevropske zemlje (gde, čini se, propise, ipak, više poštuju) u današnjoj „Energiji Sputnjika“ Jelica Putniković razgovara sa predsednikom udruženja Zaštita potrošača Nenadom Bumbićem.O emisiji „Energija Sputnjika“„Energija Sputnjika“ je emisija portala i radija Sputnjik koju vodi Jelica Putniković, stručnjak za energetiku.Teme su mahom vezane za energetiku i ekonomiju, lokalnog i globalnog karaktera, a gosti su stručnjaci u svojim poljima. Emituje se svakog ponedeljka u 21.00.
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e5/0c/01/1132073743_213:0:1920:1280_1920x0_80_0_0_20fd8c05d522b6f31e84834206ef81a3.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
energija sputnjika s jelicom putniković, energetika, ekonomija, audio
energija sputnjika s jelicom putniković, energetika, ekonomija, audio
Lažne zelene oznake na etiketama | Energija Sputnjika
21:00 13.02.2023 (Osveženo: 21:41 13.02.2023) Evropska komisija priprema zakon kojim će se u zemljama članicama Evropske unije, naravno, ako bude usvojen, kažnjavati kompanije koje lažno predstavljaju proizvode kao ekološke.
Zakon treba potrošačima da obezbedi bolju informisanost o proizvodima koji im se nude. Jer, mnogo proizvoda je na etiketama, kao i u reklamama, okićeno atributima „zeleni“, „eko“, „pogodni po čovekovu okolinu“. U nacrtu zakona koji EK priprema navedeno je da čak 40 odsto ovakvih tvrdnji ne odgovara istini.
Terminom „greenwashing” za ekomanipulaciju još od 1980-ih godina prošlog veka opisuju se neprihvatljive korporativne prakse - lažne tvrdnje o zaštiti životne sredine. U Oxfordskom rečnik 1999. godine „greenwashing” je definisan kao „dezinformacija koju širi organizacija, kako bi se prikazala kao ekološki odgovorn u javnosti”.
Danas, sa veoma razvijenom marketinškom industrijom ova praksa je mnogo sofisticiranija. Lažne zelene etikete pozivaju se na razne metodologije, o kojima se raspravlja u EU.
Običan čovek bi rekao da je reč o sofosticiranim prevarama, gde se potrošačima nudi lažna informacija o kvalitetu proizvoda i njegovom uticaju ne samo na korisnika već i na životnu sredinu. U pravoj poplavi priča o neophodnosti sprečavanja klimatskih promena i zaštiti planete ove zelene poruke nailaze na plodno tlo kod ljudi koji žele da budu odgovorni prema sebi, ali i životnoj sredini.
O tome može li EU zakon zaštititi potrošače u zemljama članica od ovih lažnih zelenih oznaka na etiketama proizvoda, kao i o tome gde smo mi u odnosu na zapadnoevropske zemlje (gde, čini se, propise, ipak, više poštuju) u današnjoj „Energiji Sputnjika“ Jelica Putniković razgovara sa predsednikom udruženja Zaštita potrošača Nenadom Bumbićem.
O emisiji „Energija Sputnjika“
„Energija Sputnjika“ je emisija portala i radija Sputnjik koju vodi Jelica Putniković, stručnjak za energetiku. Teme su mahom vezane za energetiku i ekonomiju, lokalnog i globalnog karaktera, a gosti su stručnjaci u svojim poljima. Emituje se svakog ponedeljka u 21.00.