- Sputnik Srbija, 1920, 24.01.2022
KULTURA
Rubrika koja prati kulturne fenomene i događaje, stvaraoce i ličnosti koji svojim delom kreiraju savremenu kulturnu scenu u zemlji i u svetu.

Radivoje Andrić: „Munje: Opet“ posvećene Nebojši Glogovcu – Pojavljuje se u filmu na zanimljiv način

© Foto : Sputnjiku ustupio Radivoje Andrić/Aleksandar LetićSergej Trifunović i Boris Milivojević sa rediteljem Rašom Andrićem na snimanju filma "Munje: Opet"
Sergej Trifunović i Boris Milivojević sa rediteljem Rašom Andrićem na snimanju filma Munje: Opet - Sputnik Srbija, 1920, 12.02.2023
Pratite nas
Glogi je još bio živ kada smo počeli da radimo na filmu. Kada je je umro, smatrali smo da nema smisla da snimamo bez njega, ali posle nekoliko godina odlučili smo da napravimo film. Nebojša Glogovac se na zanimljiv način pojavljuje u filmu. Film je i posvećen njemu, kaže za Sputnjik Radivoje Raša Andrić, reditelj ostvarenja „Munje: Opet“.
Posle 22 godine od kultnog filma „Munje“ sa Sergejom Trufunovićem, Borisom Milivojevićem i Nikolom Đuričkom, Radivoje Raša Andrić režira nastavak pod nazivom „Munje: Opet“ koji u bioskope stiže u martu.
Kako teče rad na novom filmu? Dokle ste stigli sa novim „Munjama?
- Bilo je sve nekako intenzivno, jer smo „napali“ scenario u maju, a manje od godinu dana kasnije film treba da izađe. Od trenutka kada smo stvarno počeli da radimo na tekstu, a ne da se igramo, bilo je zaista intenzivno i radno.
Možete li da uporedite snimanje „Munja“ nekad i sad?
- Sada smo imali mnogo bolje uslove. Onda nismo imali uopšte para. Budžet filma je bio 300.000 maraka, što je sada otprilike 150.000 evra, a danas filmovi koštaju od 700.000 do milion evra. Budžetom tada nismo imali predviđenu scensku tehniku. Nismo imali ništa. Ovo je bila prava produkcija, a ono gerilska borba nekoliko ljudi sa celim svetom.

Otpor prema ideji snimanja nastavka

Kakva je bila atmosfera na snimanju, saradnja sa Nikolom Đuričkom, Borisom Milivojevićem, Sergejem Trifunovićem?
- Od prvog momenta kada smo počeli da radimo još devedesetih godina, uvek smo odlično sarađivali. Naravno da smo se nervirali, svađali i drali se jedni na druge, ali smo se i ljubili. To je normalan deo procesa. Volim te ljude. Sad smo malo omatorili i rasuli se po svetu, ali su to ljudi sa kojima sam mogao da provodim vreme i kada ne radimo. To je kao kada biraš ljude sa kojima bi išao na jedrenje. Moraš ozbiljno da odabereš one sa kojima ćeš biti na brodu sedam dana. Tako sam ja izabrao ove ljude, mada kada zamislim Sergeja na jedrenju, verovatno bi se desila neka katastrofa. Slomili bismo neko ostrvo.
© Foto : Sputnjiku ustupio Radivoje Andrić/Aleksandar LetićNikola Đuričko i Raša Andrić na snimanju filma "Munje: Opet"
Nikola Đuričko i Raša Andrić na snimanju filma Munje: Opet - Sputnik Srbija, 1920, 11.02.2023
Nikola Đuričko i Raša Andrić na snimanju filma "Munje: Opet"
Da li ste očekivali toliku popularnost filma „Munje“?
- Ni blizu. Čak sam molio producenta da ne ulaže novac, jer će to biti mali andergraund film koji će imati možda 17.000 gledalaca - 30.000 ako budemo imali sreće. A on mi je govorio da sam kreten, da će biti hit. I bio je u pravu. Sve što je Milko Josifov predvideo da će se desiti, desilo se. Ne govorim samo o filmu, nego i o fudbalskim utakmicama i životu uopšte. I sada ja sam zabrinut, bdijem nad filmom. Pazim na svako slovo u odjavnoj špici, a Milko mi govori da smo uspeli. Možda će ovog puta da omaši.
Da li ste osećali pritisak da posle uspeha prvog filma snimate njegov nastavak?
- Užasan pritisak. Osećao sam užasan otpor prema ideji da se snima nastavak. Taj film je baš pogodio momenat u kome je snimljen. Uspeo je da prenese trenutak tako da i danas mladi, koji se u vreme nastanka „Munja“ nisu ni rodili, gledaju ga i kapiraju stvari. Uspeo je da prenese duh Beograda i vremena devedsetih godina. Kad bih rekao da sam to planirao, lagao bih. Taj film je takav ispao ne iz naše glave, nego iz srca. Onda osećaš pritisak kako snimiti nešto bar isto tako dobro, ako ne i bolje. U jednom trenutku sam iz glave uspeo da isteram misli o prošlom filmu i posvetio se poslu koji je preda mnom. Zaboravio sam odgovornost i strah od starog filma, a osećao sam veliki strah da ne upropastim nešto što je bilo dobro. Film je u montaži, imamo dosnimavanje za seriju i svi koji su gledali film na kontrolnim projekcijama, rekli su da smo osvetlali obraz.
© Foto : Sputnjiku ustupio Radivoje Andrić/Aleksandar LetićGojko Sisa u Beču organizuje proslavu mature, samo Mare i Pop nisu pozvani
Gojko Sisa u Beču organizuje proslavu mature, samo Mare i Pop nisu pozvani - Sputnik Srbija, 1920, 11.02.2023
Gojko Sisa u Beču organizuje proslavu mature, samo Mare i Pop nisu pozvani

Hvala bogu da najzad snimamo

Gde su danas Mare, Pop i Gojko Sisa?
- Mare i Pop i dalje žive sa majkama i uglavnom ne rade ništa, a Gojko Sisa drži klubove i muzičku scenu u Beču. Ništa se nije promenilo za 20 godina samo je Gojko još veća faca nego što je bio.
U filmu „Munje“ se ocrtavaju posledice devedesetih godina, njihov uticaj pre svega na mlade. Da li će kritike društva biti i u novom filmu i šta se u međuvremenu promenilo?
- Ima je, ali tada je bilo teže vreme. Bio je rat i to krvav do obrva i drugačije si se osećao uz tu pretnju ratom. Mislim da smo zbog te napetosti napravili i takav film. Mislim da sada nismo napravili toliko napet film, jer je vreme drugačije.
Da li su mladi danas drugačiji od Mareta i Popa nekada?
- O tome ovaj film i govori. Na prvi pogled te generacije se strašno razlikuju. Tehnologija je napravila takav skok i uticala na civilizaciju da je nenormalna razlika između moje generacije i onih koji sada postaju punoletni. Međutim, kada se dublje zagledaš, sve je isto. Razlike su oblande, a unutra je sve isto i to se otkriva u filmu. Na početku su to dve grupe ljudi koje se ne razumeju, a na kraju ista ekipa koja radi na jednom zadatku i uspeva da ga ostvari.
© Foto : Sputnjiku ustupio Radivoje Andrić/Aleksandar LetićJaz između generacija je premostiv
Jaz između generacija je premostiv - Sputnik Srbija, 1920, 11.02.2023
Jaz između generacija je premostiv
Kako su Sergej Trifunović, Boris Milivojević i Nikola Đuričko reagovali na ideju o snimanju nastavka?
- Ja to nisam smeo da im javim. Srećom Srđa Anđelić, koji je pisao scenario, zvao ih je, verovatno da i od njih iskamči neke predloge tako da su oni znali mnogo pre. Na ovom scenariju je počelo da se radi pre šest-sedam godina. Srđa je pisao, ja sam par puta čitao. Jednom je i Đuričko pročitao ceo, možda i Sergej. Vuklo se. Mene je i dalje držao strah. Pokušao sam da ih nateram da to režira neko drugi, jer ja više i ne poznajem Beograd noću. Mislim na andergraund Beogradu koga možda više i nema ili ga ima manje nego što ga je bilo onda. Tako da su razni ljudi već znali da postoji ideja za snimanje nastavka pa je i reakcija bila: Hvala bogu da najzad snimamo to o čemu pričate već šest godina.

Stvarno mi to govoriš

Kakav je Beograd danas?
- Jedan od najvažnijih razloga koji su mi pomogli da se upustim u ovaj film, jeste što se radnja dešava u Beču. Nisam siguran da bih pronašao način da prikažem Beograd danas. Naravno zbog novca u Beču smo snimali samo tri dana.
Uvodite i nove likove?
- Morali smo da nađemo 60 glumaca i uklopimo termine. Snimanje je trajalo 41 dan i često smo imali po 14 glumaca u kadru. Kada su bili samo Sergej i Boki, pevali smo. Gojko Sisa organizuje u Beču proslavu 30 godina mature i pozvao je sve iz razreda osim Mareta i Popa pa se u priči pojavljuje i njihova razredna Smilja Tortura koju igra Seka Sablić.
© Foto : Sputnjiku ustupio Radivoje Andrić/Aleksandar LetićSeka Sablić u ulozi razredne u filmu "Munje: Opet"
Seka Sablić u ulozi razredne u filmu Munje: Opet - Sputnik Srbija, 1920, 11.02.2023
Seka Sablić u ulozi razredne u filmu "Munje: Opet"
Kako su mladi glumci reagovali kada ih je Raša Andrić pozvao da snimaju nove „Munje“?
- Većinu znam od ranije, ali bilo je bogami i reakcija tipa „Jao, stvarno mi to govoriš?“. Jedan glumac nije mogao da veruje, stalno je zvao da pita da li je to sigurno, toliko mu bilo drago. Pa sam zamolio direktorku filma Natašu Višić da sa njim potpiše ugovor ranije. Bio je užasno uznemiren da ćemo ga zameniti.
Koliko vama znači kada vidite da svojim stvaralaštvom značite mladima i utičete na njih?
- Kada se srećem sa njim, ne radujem se tome zato što oni mene vole, nego zato što ja njih volim. Meni znače mladi ljudi. Valjda zato tako dobro i sarađujemo. Tako da priča o jazu između generacija postoji, ali se lako prevazilazi ako imaš želju.
Uspevate svojim filmovima privučete pažnju mladih i napunite bioskope o čemu svedoči i Vaše prethodno ostvarenje „Leto kada sam naučila da letim“?
- Izgleda da umem da pogodim ono što je publici blisko, zanimljivo, smešno, tužno. Uspevam da uhvatim publiku i da im držim pažnju. Ima mnogo ljudi koji bolje pričaju viceve od mene, ali u filmu umem da prenesem priču na dobar način, da ih dirne u srce i da ih nasmeje.
Leto kada sam naučila da letim - Sputnik Srbija, 1920, 25.03.2022
KULTURA
„Leto kada sam naučila da letim” najbolji evropski film za decu
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala