00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
17:00
60 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920, 26.08.2021
DRUŠTVO
Društvene teme, zanimljive priče, reportaže, događaji, festivali i kulturna dešavanja iz Srbije, i ostatka sveta

Počinje oštrija kontrola vozača za prolazak kroz crveno svetlo: Gde su sve postavljene kamere

© Sputnik / Lola ĐorđevićSemafor
Semafor - Sputnik Srbija, 1920, 10.02.2023
Pratite nas
Saobraćajna policija počinje oštriju kontrolu vozača koji prođu kroz crveno svetlo na semaforu ispred raskrsnice ili pešačkog prelaza, na osnovu snimaka zabeleženih kamerama sistema video-nadzora grada Beograda.
Uz novčani deo kazne dobijaju se i kazneni poeni, i sledi zabrana upravljanja vozilom. Ukoliko za 10 minuta dva puta prođe na crveno svetlo, vozač će biti kažnjen i za nasilničku vožnju.
Crveno svetlo traje u zavisnosti od frekvencije saobraćaja, ali ne duže od dva minuta, kamere snimaju non-stop.
Kamere ne samo da hvataju vozače koji prolaze na crveno i žuto svetlo, već registruju i upotrebu sigurnosnog pojasa, korišćenja mobilnog telefona, lošeg prestrojavanja, a to su sve stvari koje značajno utiču na nastanak saobraćajnih nezgoda.
„Nove kamere su postavljane kod Đeram pijace, u Francuskoj ulici i na svim onim mestima gde je dolazilo do obaranja pešaka i nepoštovanja propisa“, rekao je pomoćnik načelnika Uprave saobraćajne policije Zlatko Belencan.
Neće se evidentirati prolazak kroz žuto svetlo već samo kroz crveno, što će se jasno videti već na prvom snimku. Raspon kazni ide od 40.000, a tamo gde ima elemenata direktnog ugrožavanja bezbednosti kazne idu i do 120.000 dinara i 14 kaznenih poena.
„Sudije vrlo vode računa o odnosu izvršioca pred sudom, ponašanje je vrlo bitno i zato postoji raspon“, rekao je Belencan.
Ukoliko je vozilo prošlo zaustavnu liniju, a nije bilo crveno svetlo onda to nije prekršaj, ali treba prilagoditi brzinu i voditi računa da ne blokirate saobraćaj na raskrsnici.
Saobraćajna policija je zaustavila 61.000 vozača u alkoholisanom stanju, a 2.500 pod dejstvom psihoaktivnih supstanci. Od toga 11.000 osoba je provelo noć u prostorijama za otrežnjenje a čak 30 odsto su povratnici.
„Naš zadatak je da zaštitimo najranjivije, a to su pešaci“, kaže pomoćnik načelnika Uprave za saobraćajnu policiju.
Ograničenje brzine u naseljenim mestima, pa i na većini mesta u Beogradu je 50 kilometara na sat. Ukoliko dođe do saobraćajne nesreće u kojoj se obori pešak, pri većim brzinama pešak najčešće gine.
„Mi u zahtevima za pokretanje prekršajnih postupaka šaljemo listing prekršaja onih koji su povratnici. Nama nije bitno da punimo budžet nego da zaštitimo svaki život“, naglasio je Zlatko Belencan gostujući na RTS.
Od 2017. dogodilo se oko dve hiljade saobraćajnih nezgoda zbog prolaska kroz crveno svetlo. Poginulo je 25 osoba, a oko 1.900 je lakše i teže povređeno.
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala