https://lat.sputnikportal.rs/20230130/novi-veliki-igrac-u-auto-svetu-eu-zabrinuta-a-oni-izvoze-vise-od-amerike-i-odusevljavaju-kvalitetom-1150176503.html
Novi veliki igrač u auto-svetu: EU zabrinuta, a oni izvoze više od Amerike i oduševljavaju kvalitetom
Novi veliki igrač u auto-svetu: EU zabrinuta, a oni izvoze više od Amerike i oduševljavaju kvalitetom
Sputnik Srbija
U specijalizovanim evropskim i američkim auto-magazinima sve češće se objavljuju priče o tome da Kinezi lansiraju nove modele automobila koji svojim... 30.01.2023, Sputnik Srbija
2023-01-30T20:47+0100
2023-01-30T20:47+0100
2023-01-30T20:47+0100
ekonomija
ekonomija
automobili
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/01/1e/1150177438_0:160:3073:1888_1920x0_80_0_0_9b45d5ccbd2cbf4baa03673f48e79fc6.jpg
Međutim, u specijalizovanim izdanjima za praćenje ponude auto-industrije, kao i u velikim poslovnim medijima, u potpunosti su izostali izveštaji o uzbudljivoj eksploziji izvoza automobila iz Kine, a u samo dve godine kineski izvoz automobila dostigao je nivo izvoza nemačke auto-industrije, pretekao je izvoz iz Južne Koreje i nadrastao ukupan izvoz koji realizuju Sjedinjene Američke Države.Globalno tržište automobila je za dve godine dobilo novog krupnog igrača. Dok su zapadni investitori merkali potencijale kineskog tržišta sa 1,42 milijarde stanovnika kineske, fabrike su počele da osvajaju svet. Revolucija kineske auto-industrije može da se ilustruje kroz više podataka, ali najupečatljiviji podaci su oni koji govore o kretanju izvoza putničkih automobila, u čemu još jedino Japan drži primat ispred Kine.Preuzimanje dominacije u „ostatku sveta“Skok kineske auto-industrije dokaz je da su jako odmakli od statusa izvoznika jeftine robe široke potrošnje, a više se neće zadovoljiti ni time da su njihove fabrike samo proizvođači pojedinih delova u globalnim lancima snabdevanja - prebacuju se u zonu složenijih i sofisticiranijih gotovih proizvoda. Automobil je za dve godine postao najbolji primer kompleksnog proizvoda u kojem je Kina ovladala svime - od tehnologije i organizacije do marketinga, odnosno prodaje.Drugim rečima, više ne bi smelo da se govori o proboju dva-tri nova zanimljiva kineska automobila, nego o tome kada će auto-industrija Kine postati globalno dominantna.Pri tom treba voditi računa kako je Kina u ukupnim iznosima puno više odmakla u ukupnoj globalnoj trgovini auto-delovima koje proizvode, a sad se tom biznisu ubrzano priključuje izvoz automobila.Treba primetiti da je intrigantno da je EU poprilično zabrinuta zbog rasta industrije električnih vozila u Sjedinjenim Američkim Državama i da se sve više istražuje usklađenost američkih podsticaja za kupovinu automobila na električni pogon s pravilima Svetske trgovinske organizacije. Ali, zapravo dolazi do eksplozije uvoza iz Kine i to najvećim delom eletkričnih vozila.Utisak je da zahuktavanje prodaje električnih vozila pomaže Kini u proboju auto-industrije. Kina je u poslednjih desetak godina prerasla u svetsku klasu po pitanju tehnologije u proizvodnji auto-delova, a prelazak na električne automobile dodatno je povećao konkurentnost kineskog ekosistema u auto-industriji. Deo te konkurentnosti može da se zahvali enormnim državnim podsticajima, pogotovo kada je u pitanju razvoj baterija.Prekomorski izvoz utrostručen za dve godineAko se pogledaju sveži podaci o kineskom izvozu automobila, evropski protesti (najviše nemački) zbog Bajdenovih ilegalnih zelenih podsticaja čine se besmislenim. EU bi trebalo da bude puno više zabrinuta zbog buduće dominacije Kine. Posebno komplikovana situacija može da se očekuje u Nemačkoj ako se nastavi trend bržeg rasta kineske auto-industrije od onog što mogu da generišu „Be-Em-Ve“, „Mercedes“…, piše „Jutarnji list“.„Blumberg“ je nedavno objavio veliku analizu u kojoj je upozorio na rast kineske auto-industrije, ali se u njoj prvenstveno fokusirao na pitanje kvaliteta kineskih automobilskih brendova, u čemu su pokazali visok nivo fascinacije. Međutim, činjenica je da je kineski prekomorski izvoz automobila utrostručen od 2020. godine i da je dostigao oko 2,5 miliona vozila, što je samo šezdesetak hiljada manje od Nemačke. Ta činjenica šok je za većinu evropskih izvršnih direktora u auto-industriji.Ono što posebno zabrinjava menadžere tradicionalnih auto-izvoznika jeste to što kineski auto-brendovi postaju dominantni na tržištima Srednjeg istoka i Latinske Amerike, dok evropsko tržište guta sve više kineskih električnih automobila. Pritom treba voditi računa da su neki poznati evropski brendovi danas ili u kineskom vlasništvu ili se proizvode u Kini („Volvo“, „MG“, „Dačij Spring“, „Be-Em-Ve“ i „Iks 3“). Pojedini kineski proizvođači električnih vozila, kao što je „BYD“ (u kojem je suvlasnik „Berkšir Hatavej“ Vorena Bafeta) već su ostavili vrlo dobre impresije kod evropskih kupaca.Kinezi najavljuju da tu neće stati. Xu Haidong, glavni inženjer pri Kineskoj asocijaciji proizvođača automobila, izjavio je da im je cilj da do 2030. godine imaju prekomorski izvoz od osam miliona automobila, što je dvostruko više nego što ima današnji lider - Japan.
https://lat.sputnikportal.rs/20230129/kina-stabilizuje-ekonomiju-koje-su-kljucne-odluke-drzavnog-saveta-1150120700.html
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
2023
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
Vesti
sr_RS
Sputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
https://cdn1.img.sputnikportal.rs/img/07e7/01/1e/1150177438_170:0:2901:2048_1920x0_80_0_0_097a05ed2bfcc9045aa7831fb850c8cc.jpgSputnik Srbija
feedback.rs@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rossiya Segodnya“
ekonomija, automobili
Novi veliki igrač u auto-svetu: EU zabrinuta, a oni izvoze više od Amerike i oduševljavaju kvalitetom
U specijalizovanim evropskim i američkim auto-magazinima sve češće se objavljuju priče o tome da Kinezi lansiraju nove modele automobila koji svojim performansama, kvalitetom i cenom imaju potencijal da preteknu značajan deo globalne konkurencije.
Međutim, u specijalizovanim izdanjima za praćenje ponude auto-industrije, kao i u velikim poslovnim medijima, u potpunosti su izostali izveštaji o uzbudljivoj eksploziji izvoza automobila iz Kine, a u samo dve godine kineski izvoz automobila dostigao je nivo izvoza nemačke auto-industrije, pretekao je izvoz iz Južne Koreje i nadrastao ukupan izvoz koji realizuju Sjedinjene Američke Države.
Globalno tržište automobila je za dve godine dobilo novog krupnog igrača. Dok su zapadni investitori merkali potencijale kineskog tržišta sa 1,42 milijarde stanovnika kineske, fabrike su počele da osvajaju svet. Revolucija kineske auto-industrije može da se ilustruje kroz više podataka, ali najupečatljiviji podaci su oni koji govore o kretanju izvoza putničkih automobila, u čemu još jedino Japan drži primat ispred Kine.
Preuzimanje dominacije u „ostatku sveta“
Skok kineske auto-industrije dokaz je da su jako odmakli od statusa izvoznika jeftine robe široke potrošnje, a više se neće zadovoljiti ni time da su njihove fabrike samo proizvođači pojedinih delova u globalnim lancima snabdevanja - prebacuju se u zonu složenijih i sofisticiranijih gotovih proizvoda. Automobil je za dve godine postao najbolji primer kompleksnog proizvoda u kojem je Kina ovladala svime - od tehnologije i organizacije do marketinga, odnosno prodaje.
Drugim rečima, više ne bi smelo da se govori o proboju dva-tri nova zanimljiva kineska automobila, nego o tome kada će auto-industrija Kine postati globalno dominantna.
Pri tom treba voditi računa kako je Kina u ukupnim iznosima puno više odmakla u ukupnoj globalnoj trgovini auto-delovima koje proizvode, a sad se tom biznisu ubrzano priključuje izvoz automobila.
Utisak je da je kineska auto-industrija od svih drugih počela da preuzima dominaciju u kategoriji „ostatak sveta“. Na primer, Sjedinjene Američke Države tradicionalni su neto-uvoznik i to najviše iz Japana i Južne Koreje, a nešto manje iz Evrope. Ali, kada je u pitanju izvoz u sve druge delove sveta kineska auto-industrija je postala dominantna.
Treba primetiti da je intrigantno da je EU poprilično zabrinuta zbog rasta industrije električnih vozila u Sjedinjenim Američkim Državama i da se sve više istražuje usklađenost američkih podsticaja za kupovinu automobila na električni pogon s pravilima Svetske trgovinske organizacije. Ali, zapravo dolazi do eksplozije uvoza iz Kine i to najvećim delom eletkričnih vozila.
Utisak je da zahuktavanje prodaje električnih vozila pomaže Kini u proboju auto-industrije. Kina je u poslednjih desetak godina prerasla u svetsku klasu po pitanju tehnologije u proizvodnji auto-delova, a prelazak na električne automobile dodatno je povećao konkurentnost kineskog ekosistema u auto-industriji. Deo te konkurentnosti može da se zahvali enormnim državnim podsticajima, pogotovo kada je u pitanju razvoj baterija.
Prekomorski izvoz utrostručen za dve godine
Ako se pogledaju sveži podaci o kineskom izvozu automobila, evropski protesti (najviše nemački) zbog Bajdenovih ilegalnih zelenih podsticaja čine se besmislenim. EU bi trebalo da bude puno više zabrinuta zbog buduće dominacije Kine. Posebno komplikovana situacija može da se očekuje u Nemačkoj ako se nastavi trend bržeg rasta kineske auto-industrije od onog što mogu da generišu „Be-Em-Ve“, „Mercedes“…,
piše „Jutarnji list“.
„Blumberg“ je nedavno objavio veliku analizu u kojoj je upozorio na rast kineske auto-industrije, ali se u njoj prvenstveno fokusirao na pitanje kvaliteta kineskih automobilskih brendova, u čemu su pokazali visok nivo fascinacije. Međutim, činjenica je da je kineski prekomorski izvoz automobila utrostručen od 2020. godine i da je dostigao oko 2,5 miliona vozila, što je samo šezdesetak hiljada manje od Nemačke. Ta činjenica šok je za većinu evropskih izvršnih direktora u auto-industriji.
Ono što posebno zabrinjava menadžere tradicionalnih auto-izvoznika jeste to što kineski auto-brendovi postaju dominantni na tržištima Srednjeg istoka i Latinske Amerike, dok evropsko tržište guta sve više kineskih električnih automobila. Pritom treba voditi računa da su neki poznati evropski brendovi danas ili u kineskom vlasništvu ili se proizvode u Kini („Volvo“, „MG“, „Dačij Spring“, „Be-Em-Ve“ i „Iks 3“). Pojedini kineski proizvođači električnih vozila, kao što je „BYD“ (u kojem je suvlasnik „Berkšir Hatavej“ Vorena Bafeta) već su ostavili vrlo dobre impresije kod evropskih kupaca.
Kinezi najavljuju da tu neće stati. Xu Haidong, glavni inženjer pri Kineskoj asocijaciji proizvođača automobila, izjavio je da im je cilj da do 2030. godine imaju prekomorski izvoz od osam miliona automobila, što je dvostruko više nego što ima današnji lider - Japan.