- Sputnik Srbija, 1920
SVET
Najnovije vesti iz sveta

„Najopasniji čovek u Americi“: „Njujork post“ razotkrio veze Soroša, velikih medija i uticaja na SAD

© AP Photo / Olivier Hoslet, Pool PhotoDžordž Soroš u sedištu EU u Briselu.
Džordž Soroš u sedištu EU u Briselu. - Sputnik Srbija, 1920, 24.01.2023
Pratite nasTelegramOdyssey
„Džordž Soroš je najopasniji čovek u Americi“, rečenica je kojom „Njujork post“ započinje tekst o tom milijarderu, njegovim vezama sa velikim medijima i uticaju na preoblikovanje SAD po Soroševim liberalnim zamislima, od spoljnopolitičkih prioriteta do podrivanja pravnog sistema.
Tekst Meta Palumba, autora knjige „Čovek iza zavese: Unutar tajne mreže Džordža Soroša“, otkriva veze milijardera i 54 važne medijske figure u SAD i ispituje Soroševe investicije u liberalnu propagandu, pozivajući se na izveštaj organizacije „Media Research Center“.

Veze Soroša i važnih medijskih ličnosti

Među 54 osobe iz sveta medija, kako navodi izveštaj čiji su autori Džozef Vaskez i Den Šnajder, su novinari, voditelji, kolumnisti, urednici, funkcioneri medijskih kompanija...
Među najznačajnijim medijskim figurama, povezanim sa Sorošem, često tako što su na funkcijama u organizacijama koje on finansira, između ostalih su:
Kristijan Amanpur sa Si-En-En-a, koja je u upravnom odboru neprofitne organizacije „Center for Public Integrity“ koju finansira Soroš, a bavi se istraživačkim novinarstvom i najčešće kritikuje republikanske finansijere.
Lester Holt sa En-Bi-Si-ja, Seli Bazbi iz Vašington posta, izvršni urednik AP-a Džuli Pejs i glavni urednik Rojtersa Alesandra Galoni svi su u upravnom odboru organizacije „Member of the Committee to Protect Journalists“, koju takođe podržava Soroš, a cilj joj je odbrana prava novinara.
Margaret Brenan sa Si-Bi-Es-a i Farid Zakarija sa Si-En-En-a su u upravnom odboru veoma uticajne tink-tenk organizacije Council on Foreign Relations, specijalizovane za američku spoljnu politiku.
Predsednik En-Bi-Si grupe Sezar Konde je u bordu direktora Aspen instituta, takođe tink-tenk organizacije koju podržava Soroš. Aspen institut je poslednjih godina osnovao komisija, koja naginje levici, a bori se protiv takozvanih dezinformacija i povezana je u aferi „Tvitergejt“ sa suzbijanjem teksta o aferi sa Hanterom Bajdenom na društvenim mrežama.
Predsednik i generalni direktor Nacionalnog javnog radija (NPR, zajednica više od 1.000 javnih radio-stanica u SAD) Džon Lensing povezan je sa Sorošem tako što milijarder direktno finansira njegovu organizaciju.
Endži Dronbik Holan, glavna urednica PolitiFakta, je u upravnom odboru organizacije International Fact-Checking Network, koju takođe podržava Soroš, a koja je direktno vršila pritisak na Fejsbuk* da cenzuriše ono što oni smatraju pogrešnim informacijama, a ide protiv liberalnog narativa. Ta organizacija je krovna za više fakt-čekerskih organizacija.
„Njujork post“ navodi kako to pokazuje da Soroš ne samo što finansira medije da sprovode njegovu levičarsku agendu, već novcem pokušava da se izoluje od kritika.

Soroševe kritičare optužuju za antisemitizam

U Vaskezovom i Šnajderovom izveštaju navode se i primeri: Kristijan Amanpur je 2018. godine u razgovoru sa mađarskim ministrom spoljnih poslova Peterom Sijartom optužila premijera te zemlje Viktora Orbana da je „antisemita“ jer se protivi Soroševom uticaju u Mađarskoj.
Autor teksta Met Palumbo citira svoju knjigu, u kojoj navodi da su „lažne optužbe za antisemitizam protiv Soroševih kritičara najčešći način za napad koji koriste mediji čiji rad milijarder podržava“.
Kako se dodaje, tokom saslušanja Breta Kavanoa pri izboru u Vrhovni sud SAD, „TinkProgres“, koji podržava Soroš, nazivao je „antisemitskom teorijom zavere“ izveštaje da je milijarder učestvovao u finansiranju protesta protiv tadašnjeg predsednika Donalda Trampa i optuživao Trampa samog da se „uključuje u antisemitske akcije“.
© AP Photo / Delcia LopezDonald Tramp
Američki predsednik Donald Tramp - Sputnik Srbija, 1920, 24.01.2023
Donald Tramp
U međuvremenu, Soroš je dao pet miliona dolara na napore da se spreči kandidatura Kavanoa, a advokat Debra Kac, koja je radila na tome, bila je potpredsednica organizacije Project on Government Oversight koju Sorošev Fond za otvoreno društvo direktno finansira.
Tako je, prema navodima „Njujork posta“, NPR dobio dva miliona dolara od Soroša kako bi zaposlio dodatnih 100 novinara. A kada je emiter na španskom Radio y Televisión Martí objavio prilog o tome kako „Soroš baca poglede na Latinsku Ameriku“, NPR je to nazvao „antisemitizmom protiv Soroša koje plaća država“, aludirajući na činjenicu da se ta stanica finansira iz budžeta.
„Primer da se svaka kritika Soroša naziva antisemitizmom širi se i na druge publikacije koje naginju levici, kao što su AP, „Vašington post“, „Njujork tajms“... Do kog nivoa besmislenosti idu te optužbe govori i to što je „Moment magazin“ optužio izraelskog premijera Benjamina Netanijahua za antisemitizam kada je kritikovao Soroša“, piše „Njujork post“.
Taj list navodi da je Soroš tokom vladavine Donalda Trampa od 2016. do 2020. potrošio najmanje 131 milion dolara kako bi uticao na 253 novinara i medijska aktivista kako bi promovisao levičarske ideje u pogledu abortusa, ekonomije, policije, LGBT ideologije, klimatskih promena...
„Njujork post“ tvrdi da su u upravnim odborima organizacija koje Soroš finansira i novinari „Njujork tajmsa“, „Los Anđeles tajmsa“, „Baltimor sana“, Si-En-En-a, Ej-Bi-Si njuza, „Sakrament obija“ i brojnih drugih medija.
*Aktivnosti „Meta“ - društvene mreže Fejsbuk i Instagram zabranjene su u Rusiji kao ekstremističke
Milijarder Džordž Soroš - Sputnik Srbija, 1920, 20.01.2023
RUSIJA
Zaharova: Ako je Soroš povezan sa američkim medijima, demokratija SAD ide na smetlište istorije
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala