00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
17:00
60 min
OD ČETVRTKA DO ČETVRTKA
20:00
30 min
SPUTNJIK INTERVJU
20:30
30 min
MOJ POGLED NA RUSIJU
21:00
30 min
JučeDanas
Na programu
Reemiteri
Studio B99,1 MHz, 100,8 MHz i 105,4 MHz
Radio Novosti104,7 MHz FM
Ostali reemiteri
 - Sputnik Srbija, 1920
SVET
Najnovije vesti iz sveta

Žeđ za profitom: Kako Evropa želi da uštedi na letovima iznad Sibira?

© Flickr / Canadian PacificBoing 747-400 avio-kompanije Lufthanza
Boing 747-400 avio-kompanije Lufthanza   - Sputnik Srbija, 1920, 22.01.2023
Pratite nas
Ko i kako želi da uštedi na preletima preko Sibira i zašto se to neće dogoditi, otkriva politikolog Aleksandar Rodžers. On je komentarisao izjavu šefa direktorata za transport Evropske komisije Henrika Hololeja, koji je na konferenciji „Erlajn ekonomiks“ u Dablinu naveo da je potrebno da se ukinu naknade za letove iznad Sibira, piše portal „Lajf“.
Evropska unija želi, da Rusija prekine da naplaćuje stranim avio-kompanijama prelet iznad njene teritorije, između ostalog i iznad Sibira. Naknadu je počeo da naplaćuje još SSSR, a zatim je Ruska Federacija nastavila ovu praksu.
Međutim, to pitanje nije novo. Evropska unija je tu temu pokretala i još pre deset godina, pre nego što su se pogoršali odnosi između Rusije i EU zbog njihove podrške antiruskom državnom udaru u Ukrajini. Ipak, tada ti zahtevi nisu bila ništa manje neosnovani, nego sada.
Cena je 2013. godine iznosila oko 350 miliona dolara godišnje. Evropski zvaničnici su se tada žalili da će takva naknada pojesti prihode zapadnih avio-kompanija od sličnih preleta. I sada i tada je to bila laž.
Plaćanje preleta preko teritorije druge zemlje je standardna praksa. U Rusiji je najjeftiniji prelet, u Nemačkoj plaćaju za tranzit 180 dolara, u Velikoj Britaniji – 220 dolara, a u Rusiji 95 dolara za 100 kilometara.
Međutim, to nije „trgovina vazduhom“. U tu sumu ulazi kontrola letenja, koordinacija i korekcija kursa, potvrđivanje visine, vremena i pravca leta i druge interakcije sa dispečerskim službama. Osim toga, u nju je uključen i rad meteroologa, koji prate vremenske uslove tokom leta. Sve u svemu, to je veoma komplikovan i veoma skup proces.
U članku se navodi da bi bez kontrole letenja došlo do odstupanja od kursa, što bi uvećalo potrošnju goriva i ugrozilo let tokom loših vremenskih uslova, a što u potpunosti ugrožava bezbednost i aviona i putnika.
Naravno, moguće je leteti oko teritorije Rusije (neki to i pokušavaju), ali je tada let duži i skuplji, oko jedan i po put.
Evropska unija prva uvela zabranu preleta ruskih aviona preko njene teritorije, a Rusija je, zauzvrat, zatvorili nebo za EU. Finansijski gubici, koje zapadne aviokompanije imaju zbog zatvaranja tako profitabilne i tražene destinacije kao što su transsibirski letovi (od EU do Kine, Japana i drugih lokacija u jugoistočnoj Aziji), su već doveli nekoliko kompanija do bankrota. Najgore je prošla kompanija „Fin-er“.
Čak i kada se trenutna konfliktna situacija reši, ni tada neće biti nikakvog smisla da se ukine plaćanje za prelet, jer su za infrastrukturu potrebna sredstva za amortizaciju i modernizaciju. U članku se zaključuje da zemlje Evropske unije neće ukidati naknade za prelet preko njihovih teritorija za ruske avio-kompanije. Ističe se da je taj moto, da je sve potrebno platiti, upravo osnovni princip Zapadnog kapitalizma.
Avion kompanije Etihad - Sputnik Srbija, 1920, 03.01.2023
EKONOMIJA
Koje avio-kompanije su bile najbezbednije u 2022. godini
Sve vesti
0
Da biste učestvovali u diskusiji
izvršite autorizaciju ili registraciju
loader
Ćaskanje
Zagolovok otkrыvaemogo materiala