Meteorit sa Marsa otkrio postojanje novog organskog jedinjenja na Crvenoj planeti /foto/

CC0 / Pixabay / Mars
Mars - Sputnik Srbija, 1920, 20.01.2023
Na područje Maroka pre 12 godina srušio se meteorit poreklom sa Marsa, koji je godinama predstavljao predmet izučavanja i uz pomoć kog su naučnici došli do mnogih zanimljivih otkrića. Najnovije sugeriše da, pored ogromne raznolikosti jedinjenja koja se nalaze u meteoritu, on sadrži i jedno koje do sada nije zabeleženo na Crvenoj planeti.
Meteorit je poznat po imenu Tisint, a najzastupljenije organsko jedinjenje u njegovom sastavu je magnezijumovo. Iako te materije mogu da se nađu u gotovo svim drugim stenama istog tipa, ono nikada do sada nije otkriveno na Marsu.
Stoga istraživači veruju da je nastala u nebiološkim uslovima prilikom kataklizmičnog događaja od pre nekoliko miliona godina, nakon čega je uhvaćen u naše gravitaciono polje. To dalje implicira da bi mogao da pomogne i da se otkrije kakvog je sastava duboka unutrašnjost te planete.
Novim analizama je utvrđeno i da meteorit ima najmanje pet različitih tipova organskih jedinjenja, tj. molekula koji sadrže atome ugljenika vezane za atome drugih elemenata. Ona se mogu naći u svim oblicima života na našoj planeti, a njihovo prisustvo na drugim planetama može predstavljati dokaz o životu na njima, piše „Nacionalna geografija“.
U pitanju su alifatične razgranate karboksilne kiseline, aldehidi, olefini i poliaromati. Stav naučnika je da nijedno od ovih organskih jedinjenja nije dokaz vanzemaljskog života, ali da ona mogu pomoći u otkrivanju novih stvari vezanih za našeg kosmičkog suseda.
Antarktik - Sputnik Srbija, 1920, 20.01.2023