Pet važnih astronomskih otkrića u 2022. godini /video/

CC0 / pixabay / Svemir
Svemir - Sputnik Srbija, 1920, 03.01.2023
Jedna od popularnih teorija među istraživačima svemira je „Veliki filter“, koju je 1996. prvi put definisao ekonomista Robin Hanson. Ona se pre svega zasniva na pretpostavci da su mnoge civilizacije postojale tokom istorije Univerzuma, ali da su istrebljene ili su se istrebile pre nego što su uspele da uspostave bilo kakav kontakt sa drugima.
Iz ovog viđenja proizilaze tri moguća scenarija prema kojima smo ili već prošli kroz ovu fazu i uspešno je ostavili za nama, ili smo možda prvi ikada koji kroz nju prolaze ili se nalazimo ispred filtera. Stoga se dolazi do zaključka, da je svako novo otkriće o kosmosu u stvari jedan novi način da se suočimo sa „Velikim filterom“.
Naučnici iz celog sveta svakodnevno rade na razumevanju fenomena koji nas okružuju i zato je sledećih pet otkrića iz astronomije tokom 2022. godine, prema oceni „Nacionalne geografije“, zaslužilo da se nađe na listi najistaknutijih:

1. Snimak zvuka „Đavolje prašine“

Prašina je prisutna na celoj površini Marsa, međutim na njeno kretanje utiču klima i vreme.
Upravo zato proučavanje super oluja poput tzv. Đavolje prašine predstavlja idealan izvor informacija kada je reč o proučavanju vremenskih uslova na planeti koju ljudi žele u budućnosti da kolonizuju.

2. Zemlji najbliža crna rupa

Binarni sistem po imenu „Gaia BH1“ smešten u sazvežđu Zmijonoša na udaljenosti od 1.566 svetlosnih godina, prema istraživanjima naučnika sadrži normalnu zvezdu i najmanje jednu uspavanu crnu rupu.

3. Otkrivene tri nove „ubice planeta“

Najveći od tri asteroida ima prečnik od 1,5 km, a ono što najviše brine naučnike jeste činjenica da ima promenljivu putanju koja bi u jednom momentu mogla da se nađe na putanji koja bi ugrožavala našu planetu.

4. „Srce“ Mlečnog puta

Najsjajnije zvezde unutar sazvežđa Strelca predstavljaju centar oko koga je nastao naš Mlečni put, za koji se naučnici nadaju da će njegovim proučavanjem otkriti više detalja o samom nastajanju naše galaksije i procesima koji su se odvijali na samom početku unutar nje.

5. Venerine tajne

Nasini naučnici su uspeli da zavire ispod vela guste Venerine atmosfere i otkriju deo njene topografije.
To im, kako tvrde, može pomoći u proučavanjima sastava i geologije ove misteriozne planete.
Pojas asteroida u orbiti zvezde - Sputnik Srbija, 1920, 01.11.2022